וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: וידיגאל תלוי בגביע. קרויף מכחיש שהוא מתערב למאמן בעבודתו

2.4.2017 / 7:25

הפורטוגלי עשוי לעזוב למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת, המנהל המקצועי כעס על ההאשמות נגדו: "זה לא הוגן". וגם: השחקנים עוקצים את קיארטנסון, ההבהרה של דסה לגבי הפנדל, האכזבה מבן חיים והזעם על ריינשרייבר

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. המבחן האחרון של ליטו

ההפסד אמש (שבת) להפועל באר שבע (1:0) עשה שירות רע מאוד למאמן מכבי תל אביב ליטו וידיגאל, עבורו יהפוך כעת המשחק מול בית"ר ירושלים ביום רביעי לבעל חשיבות עליונה. במידה שמכבי תל אביב תודח מגביע המדינה, מעמדו של הפורטוגלי יתערער והוא יהיה מאוד תלוי בהמשך משחקי הפלייאוף. לוידיגאל יש אמנם חוזה גם לעונה הבאה, אבל סיום עונה ללא שום תואר, עלול להוות בעיה גדולה מבחינתו. מה שבטוח הוא שאם וידיגאל וקרויף יעבדו במכבי תל אביב יחד בעונה הבאה, המנהל המקצועי כבר לא יישב על הספסל. אמש בסיום המשחק הבהיר וידיגאל שהוא חי בשלום עם הישיבה של ההולנדי מאחוריו כל עוד הוא זה שמקבל את ההחלטות, אבל בסביבתו היה מי שאמר אמש כי ההתעסקות של התקשורת בכל מה שקורה סביב קרויף והישיבה על הספסל כבר מתחילה להכעיס אותו.

"זה לא יהיה הוגן עכשיו להתעסק בישיבה שלי על הספסל, כי עשיתי את זה עד עכשיו וזה לא הפריע לאיש ואני ממש לא מחלק הוראות", טען אמש קרויף באוזני אנשים עימם שוחח בסיום המשחק. "אוהבים להתמקד בי על הספסל, אבל אני לא קורא לשחקנים אלי ולא מתערב, אלא אם פונים אלי". וידיגאל לא היה מודע במהלך המשחק לכל הסימפוזיון שהיה בכלי התקשורת סביב הנוכחות של קרויף על הספסל. גורמים במכבי תל אביב העידו אמש כי השניים שוחחו על כך מייד בסיום המשחק וכאמור במידה שהם ימשיכו יחד בעונה הבאה, קרויף יעלה ליציע.

עוד בנושא

הפועל באר שבע ניצחה 0:1 במשחק העונה ופתחה פער 6 נקודות
וידיגאל: "אנחנו עובדים כצוות, אבל אני מקבל את ההחלטות"
ויטור חזר בגדול, וידיגאל מאבד שליטה: ציוני משחק העונה

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אוהבים להתמקד בי על הספסל". ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

2. ביקורת על וידיגאל בשל הצבת סקאריונה במקום יצחקי

וידיגאל כאמור הבהיר אמש שהוא זה שמקבל את ההחלטות המקצועיות ובתוכן קביעת ההרכב והחילופים ואכן קרויף לא התערב לפורטוגלי כשזה החליט להעלות את אוסקר סקאריונה. זה היה עוד משחק כושל של הארגנטינאי שמתחיל להיראות כאחד השחקנים הכושלים שמכבי תל אביב הביאה. בטח ביחס למשכורות שלו. בקבוצה היה מי שהעביר ביקורת על וידיגאל שהוציא את ברק יצחקי מההרכב בשביל סקאריונה. "הוא התאמן כמקצוען והראה לי שמגיע לו לפתוח באחד עשר", הסביר אמש וידיגאל את החלטתו. "לא צריך לשפוט שחקן אחד ואני ממש לא חושב שהוא שיחק כל כך רע כפי שאתם טוענים".

סקאריונה לא היה במשחק כל המחצית הראשונה ואם רוצים דוגמא לעצמאות של וידיגאל בבחירת ההרכב, הרי שזו עוד אחת שכן קרויף לא היה מוציא אתמול את יצחקי מההרכב הראשון במיוחד כשהחלוץ נמצא בכושר כל כך טוב. "סקאריונה היה כל כך מבוהל במשחק הזה, כאילו עלה מהנוער", העיד אמש אחד השחקנים. "יש לו כל כך הרבה ניסיון והוא שיחק הפוך ממה שהוא מראה באימונים. כנראה שעם כל הניסיון שלו, היה לו קשה להיכנס למשחק במגרש כל כך ביתי וחם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ליטו וידיגאל מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קרויף לא היה מוציא את יצחקי מההרכב. ליטו וידיגאל/ברני ארדוב

3. דסה מכחיש שהודה בפני ריינשרייבר שעשה פנדל

כנראה שהפצע ההוא שיש למכבי תל אביב עם רועי ריינשרייבר אחרי ההרחקה של ערן זהבי בדרבי בו פרץ האוהד פואד לכר הדשא, לא יוכל להגליד לעולם. ריינשרייבר גיחך אמש ביציאה מטרנר כשנאמר לו שטעה כששרק לפנדל המפוקפק. במכבי תל אביב ממש לא מגחכים ואפילו מאוד כועסים על השופט. בקבוצה גם טענו אמש שריינשרייבר אמר לג'ורדי קרויף בסיום המשחק שאלי דסה אפילו הודה בפניו כי הוא ביצע פנדל על מאור מליקסון.

"זה ממש לא נכון", אמר אמש דסה לפני שעלה לאוטובוס של מכבי תל אביב. "אני אמרתי שעשיתי פנדל? יש שחקן שהודה פעם שהוא עשה פנדל? עשיתי את הכל כדי להימנע ממגע עם מליקסון. הכדור כבר היה מחוץ למגרש ומאור נתקל ברגל שלי". במכבי תל אביב טענו אמש כי זה היה ההבדל היחיד בין הקבוצות אתמול. "אם ריינשרייבר היה שורק לפנדל כזה גבולי נגדינו, כל השאלות הביקורתיות היו כעת מופנות לבאר שבע וברק בכר. זה היה כל ההבדל במשחק הזה".

מיחאי קורהוט שחקן הפועל באר שבע (ימין) מול אלי דסה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"יש שחקן שהודה פעם שהוא עשה פנדל?". אלי דסה/ברני ארדוב

4. אכזבה גדולה מקיארטנסון ובן חיים החלוץ

אבל ההבדל בין באר שבע למכבי תל אביב אמש בא לידי ביטוי בעוד כמה אספקטים. כך למשל, מספר שחקני מפתח במכבי תל אביב היו מתחת לרמה הרגילה שלהם. הבולטים שבהם היו וידאר קיארטנסון וטל בן חיים החלוץ שהצטרפו כאמור למחצית הראשונה בה שיחק סקאריונה.

קיארטנסון נמצא בירידה כבר כמעט חודש ויש אכזבה ממנו, אם כי הוא ממשיך לטעון שבלי לקבל כדורים הוא לא יוכל להבקיע. "אפשר להתלונן כל הזמן שלא מקבלים כדורים, אבל מה עם להרוויח פעם כדור מול בלם?", עקץ אמש אחד השחקנים. באשר לטל בן חיים, במכבי תל אביב ציפו שהוא ייקח על עצמו את המשחק הזה ויעלה מדרגה באמצעות משחק העונה. "למשחק עונה מהסוג הזה צריך שחקנים אמיתיים", אמר אמש גורם במכבי תל אביב. "משחקים כאלה צריך לבוא עם אופי ולקחת אותם עם כל הלב והנשמה ואת זה לא עשו אצלנו כמה שחקנים".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"למשחק עונה מהסוג הזה צריך שחקנים אמיתיים". טל בן חיים/ברני ארדוב

5. קרויף וגולדהאר צפויים להמשיך לעונה נוספת

למרות הפרסומים בספרד שניסו לקשור אותו לברצלונה, ג'ורדי קרויף לא נמצא בדרך לתפקיד חלומי במועדון הפאר והתכניות מבחינתו הן להישאר במכבי תל אביב לעונה נוספת. החוזה שיש לקרויף עם מיטש גולדהאר אינו תחום בזמן אבל יש לכל צד טווח של חודש מראש להודיע אם הוא רוצה להיפרד. על פי הידוע בעל הבית רוצה שקרויף ישאר לעונה נוספת וזאת למרות שהוא לקח העונה כמה החלטות שגויות כמו למשל צירוף שני הברזילאים רמון ומרסלו שלא תרמו דבר למכבי תל אביב מאז הגיעו בחלון ההעברות האחרון. "ג'ורדי רוצה לעזוב את מכבי תל אביב כאלוף ואם הוא לא יעשה זאת העונה, זה ידרבן אותו להישאר לעונה נוספת", אמרו אמש בסביבתו של ההולנדי.

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב (ימין) עם אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"ממתי לוחצים יד לשופט בכוונה?". קרויף עם ברדה/ברני ארדוב

6. עימות בהפסקה בין קרויף לברדה על רקע לחיצת יד של השחקן והשופט

אי אפשר היה להתעלם מהדברים שהטיח אמש קרויף בצוות השיפוט, אבל בהפסקת המשחק היתה בולטת השיחה הקשה שהתנהלה בין קרויף לבין אליניב ברדה. קרויף שגם כך היה עצבני בגלל ההחלטה של ריינשרייבר קלט את ברדה ניגש בהפסקה לכיוון השופט ולוחץ את ידו. קרויף הלך אל ברדה ואמר לו: "ממתי לוחצים יד לשופט בהפסקה? זה נראה שאתה עושה את זה בכוונה". ברדה ניסה להסביר לקרויף כי ניגש לשופט מכיוון שהשופט הרביעי הזהיר אותו שלא יקום מהספסל והוא רצה לסגור סיפור, אבל קרויף היה משוכנע שהוא אינו דובר אמת מכיוון שהוא היה בטוח שלחיצת היד נועדה להפעיל סוג של לחץ על השופט אחרי ההחלטה השנויה במחלוקת שהוא לקח. "מערכת היחסים שלי עם ברדה טובה מאוד", אמר אמש קרויף. "גם אם אמרתי לו משהו, סיימנו את זה ברוח טובה כי אני מאוד מכבד את ברדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully