וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק בו האגדה החלה להיכתב: 35 שנה ל"לידה של מייקל ג'ורדן"

בעונתו הראשונה במכללות, בגיל 19, הוד אווירותו לקח אחריות ברגע החשוב ביותר של הגמר מול ג'ורג'טאון - וקלע, כמובן. "לפני המשחק הזה הייתי מייק. אחריו, הפכתי למייקל. זה היה גורל"

AP

בווידאו: סיום המשחק

ל-NBA מייקל ג'ורדן הגיע רק ב-1984, אך האגדה שהיא השחקן הטוב בכל הזמנים החלה לכתוב את עצמה קצת קודם לכן. ליתר דיוק - זה קרה היום לפני 35 שנה, ב-29 במרץ, 1982, כשהוד אווירותו קבר את סל הניצחון והעניק לצפון קרוליינה שלו את אליפות המכללות עם 62:63 על ג'ורג'טאון. "זו היתה הלידה של מייקל ג'ורדן", אמר לפני כשנה, "לפני המשחק הזה הייתי מייק. ואז, לפתע, אחרי הקליעה הזו, הפכתי למייקל".

וזה בכלל לא אמור היה לקרות.

המאמן האגדי דין סמית', שניסה להוליך את מכללתו לזכיה ראשונה באליפות ה-NCAA מאז 1957, תכנן לתת את הכדור האחרון לאחד משני כוכביו הגדולים ביותר - ג'יימס וורת'י העילאי או לסנטר סם פרקינס. אלא שג'ורג'טאון יצאה היטב מפסק הזמן, 33 שניות לסיום, כשהיא מוליכה 61:62, והציבה הגנה איזורית שהקשתה על אחד משני הכוכבים לקבל את הכדור.

בלית ברירה, הטאר הילס הלכו לג'ורדן בן ה-19 - בעונתו הראשונה במכללות - והאיש שתפר כל כך הרבה סלי ניצחון לאורך הקריירה עמד בלחץ, עם ג'אמפ מהפינה שקבע 62:63. את הכדור האחרון פרד בראון עוד הצליח לאבד בשלומיאליות, ואיתו גם את המשחק כולו.

"זה היה גורל", אמר ג'ורדן שנים רבות לאחר מכן, "מאז שקלעתי את הזריקה הזו, הכל קרה כפי שאמור היה לקרות לי. אם הזריקה ההיא לא היתה נכנסת, אני לא חושב שהייתי איפה שאני היום".

את המשחק המכונן ההוא סיים הוד אווירותו עם 16 נקודות ו-9 ריבאונדים, ג'יימס וורת'י הוביל עם 28 נקודות. מנגד, פטריק יואינג הוליך את ההויאס עם 23 נקודות ו-11 ריבאונדים.

שחקן צפון קרוליינה מייקל ג'ורדן. AP
שם הכל החל. ג'ורדן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully