וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה מכוונת לאירופה. ורמוט: "אוי ואבוי אם נשתגע מפלייאוף עליון"

12.3.2017 / 7:05

המסר של לוזון באסיפה במלון, המחמאות לזנטי ובריק והמסקנות של המאמן לעתיד, שיגבו מחיר כבד מהזרים: כל ההשלכות של ההעפלה לפלייאוף, כולל הפגישה המתקרבת בין קרלסן לשחר והרכש לעונה הבאה

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מתן חדד

1. המסר של קרלסן, זנטי כמשל

בראיון מורחב שהעניק לוואלה! ספורט בתחילת העונה, אמר טור כריסטיאן קרלסן כי גם בעוד חמש שנים הוא רואה את עצמו מנהל את מכבי חיפה. קרלסן כנראה לא הבין את ממדי הלחץ בכדורגל הישראלי ואולי בעיר חיפה בפרט. "יש מספר גורמים, מקצועיים ואישיים, שצריך לשקול", הודה קרלסן. "העונה הזו היא סיוט. תפקדתי יותר כמנהל משברים מאשר כמנהל מקצועי". את הכישלון המקצועי של המועדון נניח רגע בצד, בדבר אחד קרלסן צודק: חוסר הסבלנות במכבי חיפה הוא שהביא עליה את הגזירה להילחם על כבודה כקבוצה גדולה בתוספת הזמן. אם היה מבין זאת בתחילת העונה, סביר להניח שקרלסן היה מחתים שחקנים שמסוגלים להצליח בטווח הקצר, ולא בטווח הארוך שדורשים סבלנות. בגללה, מכבי חיפה כנראה מכתירה שחקנים צעירים מהר מדי ונפטרת משחקני רכש מוקדם מדי.

ללא עטר, רוקאביציה ודמארי, עמית זנטי היה אחראי אתמול על רוב הפעולות המבריקות בחלק הקדמי – ואולי הוא הלקח הכי חשוב שמכבי חיפה צריכה ללמוד וללמד את הכשרונות הבאים בתור: סבלנות. במועדון יש מי שאומר שכדי לגרום לזנטי לפרוץ המועדון חייב ללמוד ממקרה נטע לביא, שהגיע לשיא התהילה מעט מוקדם מדי. "המשחק של זנטי אתמול הוכיח שיש עוד שחקנים מבריקים, שחקנים של פעולות אישיות, בחלק הקדמי שלנו. יש הרבה רעב במשחק שלו. כשגיא הרכיב את ה-11 היה חשש מסוים מחוסר הניסיון, אבל לילד הזה אין פחד. עכשיו צריך לדאוג שלא ייצא מהמסלול". הנה נקודת אור אחת לקראת הפלייאוף העליון.

עוד בנושא:

מכבי חיפה ניצחה 0:2 את רעננה ועלתה לפלייאוף העליון, צמד לוורמוט
מכבי חיפה פותחת אצל הפועל באר שבע: סדר משחקי הפלייאוף העליון
גיא לוזון משחרר אנחת רווחה: "אבן נגולה מעל ליבי, הייתי בחרדות קשות"

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
חגיגה צנועה יחסית. לוזון/ברני ארדוב

2. מאשקלון לאירופה בתשעים דקות

לפני המשחק אתמול כינס גיא לוזון את השחקנים בלובי חדר המלון. הוא ביקש לומר להם רק דבר אחד חשוב לפני המשחק. "אני מבקש שלא תשימו לב לתוצאות של הקבוצות האחרות, במגרשים אחרים. תתרכזו רק במשחק שלנו, כל השאר יגיע", אמר המאמן. על הספסל, אחד מאנשי הצוות התבקש לחזור למקומו אחרי שעדכן את המאמן על התוצאה בקריית שמונה.

עד שריקת הפתיחה של המשחק אתמול התחזית הפסימית של אנשי מכבי חיפה לפני המשחק הייתה הגעה לפלייאוף התחתון. שם, כשקרבות התחתית בוערים סביבה, מכבי חיפה הייתה הולכת לאבדון. כמה שניות אחרי שריקת הסיום, הכרוז ביקש מהאוהדים להמתין לשריקת הסיום בקריית שמונה, ואז זה הגיע: "נגמר בקריית שמונה! הריעו לשחקנים! אנחנו בפלייאוף העליון!".

וחיפה. חוגגת. פלייאוף.

החגיגה בחדר ההלבשה, ובצדק, הייתה צנועה יחסית והסתיימה במהרה. כמה דקות אחרי, למרות היכולת, שמענו את אנשי מכבי חיפה מדברים על מטרות אחרות. עכשיו רוצים, חלילה לא דורשים בהנהלה, שגיא לוזון ינסה להביא אותם לאירופה. "נכון שהמשחק שלנו דורש שיפור גדול מאוד, נכון שלא מגיע לנו להיות שם, אבל אנחנו רק שתי נקודות מבית"ר (עם משחק חסר, א.י)".

פתאום, חודשים ספורים בלבד אחרי חגיגות הגביע והעזיבה המתוקשרת של יוסי בניון, עונת רוני לוי נראית כמו חלום שכל אחד במועדון היה מוכן להיאחז בו. כעת, כדי לעבור את בית"ר ירושלים, חיפה תצטרך הרבה יותר מהיכולת הנוכחית שלה: גם ניצחונות וגם זכיה של מכבי תל אביב בעוד גביע.
האם זה אפשרי?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גילי ורמוט שחקן מכבי חיפה (ימין) עם עיסמאיל ריאן. ברני ארדוב
מודל לחיקוי. ורמוט עם ריאן/ברני ארדוב

3. ורמוט חוזר ל-2014

"אני מרוצה שבשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים אנחנו מנצחים על האפס", אמר גיא לוזון בסיום ודיבר על כובש שלושת השערים האחרונים, כולם של שחקן אחד, שהעלו אותו לפלייאוף. "אחת התכונות של גילי היא שהוא שקט עם הכדור. הוא יכול להיות הרבה יותר טוב מבחינתי. הוא רק יילך וישתפר. כולנו צריכים להיות יותר שקטים עם הכדור בהתקפה". שאלתי את ורמוט, האם הקבוצה מכוונת כעת לאירופה. "עד היום לא חשבנו על זה. המחשבה של הפלייאוף התחתון מלווה אותי ואת השחקנים כל לילה וכל בוקר בחודש האחרון. אני שמח שניצלנו מהמבוכה הזאת. עכשיו אנחנו חיים ממשחק למשחק. בתחילת כל עונה, חיפה רוצה להסתער על כל התארים. לא נשתגע מזה. אוי ואבוי אם נשתגע מפלייאוף עליון".

זה היה הצמד הראשון מאז מאי 2014 עבור ורמוט, שסיים אתמול את המשחק כחלוץ תשע. מכבי חיפה תממש בקרוב את האופציה על השחקן. שבעה שערים בכל המסגרות ושני בישולים יש לו עד כה העונה. רוצים לדעת מה קרה בהפועל תל אביב ב-2014? אז הוא כבש צמד במחזור הסיום, בעונה שנגמרה עם שמונה שערים.

אז מי אמר שורמוט נמצא בירידה?

יניב בריק שחקן מכבי חיפה לפני שמעון אבוחצירה שחקן הפועל רעננה. ברני ארדוב
בול מה שלוזון מחפש. יניב בריק/ברני ארדוב

4. יניב מבריק

יניב בריק הוא אולי לא השחקן הכי נוצץ שפגשתם, אבל הוא השחקן הכי מבריק בנוסחה הספציפית שלוזון מנסה לגבש במכבי חיפה: שחקנים רעבים, שחקנים שנלחמים על כל כדור ובעיקר כאלה שמסוגלים לרוץ 90 דקות. בריק, ששמע מרוני לוי בתחילת העונה כי הוא רוצה לראות אותו ברוטציה, תפס את הראש כשהמאמן הלך הביתה וגם ידע למה: הוא לא קיבל הזדמנות ראויה בתקופת מולנסטיין.

פרט לעזיבת קרלסן, שהגיעה ביוזמתו ותתפרסם רשמית אחרי הפגישה עם שחר, מכבי חיפה תיערך בקרוב לעונה הבאה ותצטרך להחליט מי מהצעירים, כולל בריק, ממשיך איתה. מלבד שחקני מכבי פתח תקוה (אלו שנמצא במו"מ מתקדם עם באר שבע, קאניוק ודוס סנטוס, שמחזיק גם בהצעות מחו"ל) שנמצאים ברשימות שלה, מכבי חיפה תיפגש עם עומרי אלטמן בניסיון לסגור עימו פרטי חוזה לארבע שנים. זה יקרה אחרי שהפועל תל אביב תסיים את מאבקיה בליגה.

אבל אם הנוסחה החדשה של לוזון תמשיך לעבוד שחקנים כמו בריק וזנטי ישחקו יותר וחיפה תזדקק פחות לרכש חדש. בסוף העונה היא תנסה להיפטר מחלק מאותם שחקנים זרים שנמצאים איתה (אלושי שהוחלף במחצית לא מרשים, מארק ואליינטה שלא מפסיק להיפצע יעזוב, ואצק מתנדנד) ותיתן לשחקנים הצעירים שלה לרוץ במקומם. ואולי זו בכלל המשוואה הנכונה עבור שחר – יותר קילומטר, פחות כסף.

בענף הרכב הנוסחה הזאת עובדת לא רע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully