וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "ליטו וידיגאל היה הבחירה הראשונה שלנו, לכן היינו מוכנים לחכות"

14.2.2017 / 11:53

המאמן השביעי בעידן קרויף הוצג במכבי תל אביב וההולנדי הסביר: "התחלנו את המגעים איתו לפני שישה שבועות, עכשיו זה זמן טוב לחבר את ליטו לקבוצה". וידיגאל: "לא אשנה סדרי עולם"

מתן חדד

אחרי שהחזירה את הפער מהפועל באר שבע לחמש נקודות, מכבי תל אביב הציגה היום (שלישי) את מאמנה החדש, ליטו וידיגאל. האנגולי שעזב את ארוקה הפורטוגלית לטובת הצהובים, חתם בסוף השבוע לשנה וחצי וכבר אמש חזה ב-0:1 מול מכבי פתח תקוה, לצדו של הבעלים מיטש גולדהאר. וידיגאל הוא המאמן השביעי בעידן ג'ורדי קרויף, ששב לתפקידו כמנהל הספורטיבי אחרי ששמר על מאזן מרשים של שבעה ניצחונות ותיקו בודד, מאז סיום דרכו של שוטה ארבלדזה. הבכורה של המאמן החדש תהיה כבר בשבת, אז יארחו הצהובים את עירוני קרית שמונה. בסיומה של מסיבת העיתונאים, וידיגאל עלה לאימון הבכורה עם שלושה אנשי צוות חדשים: מאמן השוערים ויטור פריירה, מאמן הכושר ז'ואאו מוריירה דה סילבה ופרופסור נקה, שמונה לעוזר המאמן של וידיגאל . ויטור פריירה עובד בצמוד לשורה אובארוב. כעת, צוות האימון של הצהובים כולל שמונה אנשי צוות, מלבד וידיגאל וג'ורדי קרויף.

מאמן מכבי תל אביב ליטו וידיגאל עם עוזרו פרופסור נקה/יוסי ציפקיס

ג'ורדי קרויף פתח את מסיבת העיתונאים והצהיר: "ליטו הוא המאמן הטוב ביותר עבור מכבי תל אביב, זה היה התכנון כבר לפני שישה שבועות. העובדה שהבעלים הגיע לישראל מוכיחה שהוא תומך בהחלטה, אנחנו שמחים עליה ומברכים את המאמן החדש. נעזור לו בצורה הכי טובה וננסה להפוך את הכניסה שלו למועדון בצורה חלקה. התחלנו במגעים עם וידיגאל בחודש שעבר, הוא היה מועסק בארוקה. במקביל היה לנו חשוב להחזיר את הקבוצה למסלול ועכשיו, שיש לקבוצה ביטחון, אפשר לחבר את המאמן לקבוצה".

על הבחירה במאמן החדש: "הוא הוכיח שעם קבוצות צנועות ובעלות תקציב נמוך בפורטוגל הוא מסוגל להשיג הצלחה. ליטו הוא מאמן קשוח, עם משמעת גבוהה ויכולות מרשימות. חשבנו שהוא מסוגל להתאים את עצמו לישראל, בדומה למאמנים פורטוגלים וספרדים שעבדו במכבי תל אביב. רצינו לשמור על הקו הזה. תמיד הייתי קרוב לקבוצה ומעכשיו כל ההחלטות שייכות למאמן. ברגע שיבקשו ממני את העצות שלי, אביע אותן מול המאמן".

קרויף התייחס לשינויים בצוות המקצועי: "כל מי שיגיע ומי שנמצא בסגל יעבדו ביחד כדי לעזור לנו. אני לא רואה שום בעיה בנוגע לעניין הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
דומה לשאר המאמנים שהגיעו. קרויף/יוסי ציפקיס

ההבדל בין וידיגאל לשאר המאמנים במכבי תל אביב: "חיפשנו מאמן שיש לו את הרעב לעבוד ולהצליח. המאמנים שהבאנו למכבי תל אביב היו מאמנים עם רצון ותשוקה להזניק את הקריירה שלהם קדימה. פאקו אייסטרן אימן כאן לראשונה קבוצת בוגרים, פאולו סוזה זינק ממכבי תל אביב אחרי התקופה שלו בהונגריה. אין הבדל בפרופיל של ליטו לעומת שאר המאמנים".

ההולנדי הוסיף: "ליטו היה הבחירה הראשונה שלי, הוא זה שצפה במשחק מול הפועל רעננה. לא הייתה לנו שום בעיה לחכות זמן רב ממה שציפינו, רק בגלל שחשבנו שהוא האופציה הראשונה".

על העובדה שמכבי תל אביב שוב צרפה מאמן שאימן בקבוצה אחרת במהלך העונה: "אין לי שום בעיה עם זה, בזמן שהשיחות עם ארוקה היו ישירות וכנות. פטר בוס היה בחירה טובה בשבילנו, לא הפסדנו איתו בליגה ועכשיו הוא מאמן באייאקס והם מאושרים איתו. הדברים היו ברורים מאוד עם ארוקה, ולכן אני מרגיש נהדר עם ההחלטה הזו".

התקופה שלו כמאמן: "לי היה חלק קטן במה שקרה, הקרדיט שייך לשחקנים. קל יותר למאמן להגיע למועדון שיש בו יותר אמונה, עכשיו הפער בטבלה נוח יותר מאשר מצב אחר. חשוב שכולנו נבין שעומדת לפנינו עומדת תקופה מכריעה, בה נצטרך להתאקלם לצוות חדש. הובלתי את הצוות בשבועות האחרונים, ומעכשיו אני אהיה כאן כדי לסייע לליטו בכל דבר שהוא יצטרך. מצפים לנו הרבה משחקים קשים. אם המאמן יבקש ממני לשבת על הספסל במשחק הקרוב, אעשה זאת. חשוב שכולם יבינו שהוא הבוס".

ליטו וידיגאל  עם ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
הבחירה הראשונה. ג'ורדי קרויף וליטו וידיגאל/יוסי ציפקיס

ליטו וידיגאל סיפר: "ניסיתי לראות מספר משחקים של מכבי תל אביב ואני כאן כדי לעבוד בצורה הכי קשה, כדי לנצח את המשחק הבא. אם ננצח שבוע אחרי שבוע, נשיג משהו חשוב וטוב בסיום העונה. אצטרך להכיר את השחקנים והאיכויות שלהם ורק אז אדע מה מתאים לקבוצה".

על ההחלטה להגיע למכבי תל אביב: "הגעתי למועדון גדול בישראל ומבחינתי אני רוצה לנצח כל משחק. אתמול הייתי במושבה במשחק מול מכבי פתח תקוה ואני מאושר להיות כאן. השחקנים שלנו ניצחו אתמול בעיקר כי הם נלחמו בצורה נהדרת וקיבלו תמיכה מהאוהדים".

השינויים בצוות המקצועי: "הגעתי לכאן כדי לשפר מספר דברים. אנחנו בעמדה טובה, מדורגים במקום השני. הגעתי כדי להוסיף משהו, לא לשנות סדרי עולם. התקווה שלי היא לחזק את הקבוצה. למכבי תל אביב יש צוות מקצועי נהדר, אני אצטרף עוזר מאמן מתוך הבנה שיש לנו בסיס טוב. פרופסור נקה הוא מומחה נהדר, שעבד במועדונים גדולים, אני מקווה שהאנשים שלי יוסיפו לצוות כמו שאר הצוות".

"כל שחקן בסגל חשוב בשבילנו", הוסיף וידיגאל: "חשוב שנדע להתמודד כקבוצה, לחשוב כקבוצה ולנצח כקבוצה. זו הדרך היחידה להשיג הצלחה. יצא לי לשוחח עם פאולו סוזה, אנחנו חברים טובים. גם עם אורלנדו סה יש לי יחסים טובים. ברגע שיהיה לי ולפאולו יותר זמן, נשוחח יותר".

מעורבות בצירופם של מרסלו, רמון ורובן מיקאל: "אני הגעתי לפני יומיים. מכבי תל אביב היא מועדון גדול ומי שמקבל את ההחלטות זה הבעלים, ג'ורדי והאנשים שמנהלים אותו. אני מכיר היטב את מיקאל".

ג'ורדי קרויף עם ליטו ויגידאל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
דורש קבוצתיות. ליטו וידיגאל וג'ורדי קרויף/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully