וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה למדוניאנין: החשיבות של אייל גולסה למכבי תל אביב

30.1.2017 / 14:45

פגעו בו בנבחרת, פספסו אותו בקבוצה, אבל היום במכבי תל אביב מבינים שגולסה משדרג את משחק הקישור. ארבלדזה: "טעיתי לגביו". ברקוביץ': "הוא כמו קנדאורוב". בנאדו: "עדיין לא מיצה פוטנציאל". הבלוג של טוכמן

יוסי ציפקיס

במטוס שהוביל את שחקני מכבי תל אביב ארצה אחרי הניצחון על אלקמאר, שוטה ארבלדזה היה במצב רוח מרומם. "הוא חזר להולנד לשחק מול המועדון בו הוא שיחק וגם היה עוזר המאמן ועם מכבי תל אביב הוא ניצח 1:2. לא היה מישהו יותר מאושר ממנו על הטיסה בחזרה הביתה", תיאר בסוף השבוע אחד משחקני מכבי תל אביב את מה ששידר מאמנו שפוטר בינתיים.

מי שהסב לארבלדזה את התחושה הנפלאה היה אייל גולסה. אלקמאר כבר הישוותה אחרי שער יתרון מוקדם של אוסקר סקאריונה ונראתה כמי שתעשה מהפך בתוצאה, אבל אז משום מקום שלח גולסה שמאלית אדירה מ-25 מטר לחיבורים. זה לא היה שער אופייני לגולסה. מעט מאוד שערים כבש בקריירה שלו, אבל זה היה אולי השער שצריך היה לעשות את המפנה גם עבורו וגם עבור העונה של מכבי תל אביב.

"אני זוכר שכמה ימים אחרי השער הזה באנו למשחק מול מכבי חיפה ושוב נתתי לגולסה לפתוח בהרכב", נזכר ארבלדזה מביתו שבאיסטנבול. "הוא היה בכושר מצוין, אבל כבר אחרי שמונה דקות נאלצתי להחליף אותו כי הוא נפצע. איבדנו אותו לצערי להרבה זמן. אני שמח בשבילו ובשביל מכבי תל אביב שהוא חזר עכשיו והוא אחד הטובים בקבוצה".

שוטה, מה הרגשת באותו לילה באלקמאר אחרי שער הניצחון שלו?

"שטעיתי עם אייל כשלא נתתי לו לשחק יותר. הוא התחיל לא מי יודע מה אחרי שהוא חזר מיוון וזה היה טבעי כי הוא לא שיחק הרבה בפאוק סלוניקי, אבל הוא הראה לי שמגיע לו, כשמאמן נבחרת ישראל זימן אותו לסגל והוא שיחק נהדר נגד מקדוניה וליכטנשטיין. הוא גרם לי להבין שהייתי צריך לתת לו לשחק מוקדם יותר".

שחקן מכבי תל אביב אייל גולסה. ברני ארדוב
ארבלדזה: "הוא הראה לי שמגיע לו. אייל גולסה/ברני ארדוב
אלישע לוי: "הייתי בטוח שאנשים יבינו את מה שאני ידעתי. עשיתי את ההחלטה שלי. עקבתי אחריו גם בפאוק סלוניקי. אני עוקב אחרי שחקנים שאנשים לא חושבים עליהם"

לא בכל יום תמצאו מאמן שידבר כך. האגו בדרך כלל לא מאפשר להודות בטעויות. אפילו אלישע לוי היה קצת נרגש כששמע איך ארבלדזה מתבטא. "שוטא הוא ג'נטלמן וזה יפה שקולגה מדבר כך", אמר השבוע מאמן הנבחרת הלאומית.

לא היה קל ללוי בהתחלה. הזימונים שלו לנבחרת בסוף חודש אוגוסט לקראת המשחק מול איטליה, הקימו עליו כמעט את כל התקשורת. כולם מיהרו לבקר את ההחלטה לזמן את גולסה שעד אז מיעט לשחק במדי מכבי תל אביב. "יכולתי להבין מאיפה אנשים מבקרים, אבל אני ידעתי למה אני מזמן את אייל", ממשיך לוי. "אני העליתי את אייל לבוגרים לפני הצ'מפיונס במכבי חיפה. לאנשים שהעבירו ביקורת, לא היו הכלים שלי היו כדי לדעת מה הערך שלו וכדי להבין שבסך הכל הוא שיחק מספיק במכבי תל אביב בקיץ".

"לא הלכתי נגד המדיה", ממשך מאמן הנבחרת. "איך שאני ראיתי את הקישור בנבחרת רציתי אנשים שיודעים לעשות גם הגנה וגם התקפה, וגולסה עונה על כל הקריטריונים האלה. למה הוא הפך להיות יקיר האוהדים במכבי תל אביב היום? כי אנשים אוהבים לראות שחקנים אגרסיביים וטוטאליים. הייתי בטוח שאנשים יבינו את מה שאני ידעתי. עשיתי את ההחלטה שלי. עקבתי אחריו גם בפאוק סלוניקי. אני עוקב אחרי שחקנים שאנשים לא חושבים עליהם. גם במכבי תל אביב הוא שיחק בגביע הטוטו בקיץ. הוא שחקן רב גוני והוא יכול לעזור מפני שהוא יכול לשחק בכמה תפקידים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אייל גולסה שחקן נבחרת ישראל לפני פרחאן חסני שחקן נבחרת מקדוניה. AP
אלישע לוי: "אנשים אוהבים לראות שחקנים אגרסיביים וטוטאליים". אייל גולסה/AP
"אייל היה צריך להיות מאוד חזק כדי לעבור את התקופה ההיא. עשו מזה כאילו שאלישע דואג לזמן אותו ושלא באמת מגיע לו. הוא התמודד עם משהו שהוא לא הכיר וקיבל גם חיזוקים מתוך מכבי תל אביב"

היום זה נראה כמו זיכרון רחוק, אבל אותה תקופה היתה אולי מהקשות שעבר גולסה בחייו והיו לו כבר לא מעט כאלה בתחום הכדורגל. "זה לא קל לדעת שבכל תכנית ספורט ברדיו ובטלוויזיה ובכל פרלמנט של אוהדי כדורגל, מעלים את השם שלך וקובעים שלא באמת מגיע לך להיות בנבחרת", מתאר גורם במכבי תל אביב. "אייל היה צריך להיות מאוד חזק כדי לעבור את התקופה ההיא. עשו מזה כאילו שאלישע דואג לזמן אותו ושלא באמת מגיע לו. הוא התמודד עם משהו שהוא לא הכיר וקיבל גם חיזוקים מתוך מכבי תל אביב. היו כאן כאלה שדיברו איתו וחיזקו אותו כדי שלא יישבר".

גולסה, כאמור, צלח את המכשולים. מול איטליה כזכור לא שיחק בגלל פציעה אבל לוי התעקש עליו וכעבור חודש, בניצחונות על מקדוניה וליכטנשטיין, הוא היה בהרכב והיה מהטובים בנבחרת. אחרי הפציעה שנגרמה במשחק מול מכבי חיפה, לקח לו זמן לחזור. הוא פיספס את המשחק מול אלבניה בחוץ וחזר לאט לכושר במכבי תל אביב. היום הוא נחשב לאחד השחקנים האהובים בקרב אוהדי מכבי תל אביב.

"בדרך כלל שחקן שמוחלף בגלל שפצעו אותו, הופך לשחקן שנתפס ככזה שמקריב את הגוף שלו לטובת הקבוצה", אומרים במכבי תל אביב. "במשחק הליגה האחרון אייל נפצע כשעשו עליו פנדל. בדרבי האחרון הוא הוחלף אחרי שבן רייכרט נגח בו. הוא כרגע מיצב את עצמו כשחקן נשמה שנלחם על כל כדור ויש כלפיו אהדה מהיציעים".

בטריבונות הוא זוכה להמון קרדיט גם מכיוון אלה שלא רצו לראות בהרכב את נוסא איגייבור או האריס מדוניאנין. "גולסה הרבה יותר נייד ונמרץ מנוסא ומהאריס עליהם התעקש ארבלדזה. האוהדים אוהבים אותו מאוד", מעיד אחד מראשי האוהדים של מכבי תל אביב.

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"גולסה הרבה יותר נייד ונמרץ". האריס מדוניאנין/ברני ארדוב
איל ברקוביץ': "אני רואה את גולסה כסוג של סרגיי קנדאורוב. הבעיה של גולסה היא שהוא מוצב כקשר 50-50 ואני לא מאמין שיש בכלל דבר כזה בכדורגל. גולסה נופל כאן בין הכסאות"

המהלכים האחרונים שעושה מכבי תל אביב עלולים לפגוע בו. שרן ייני חזר, הקשר הברזילאי מרסלו עומד לחתום. גולסה ייאבק איתם על דקות. "הבעיה של גולסה היא שהוא מוצב כקשר 50:50 ואני לא מאמין שיש בכלל דבר כזה בכדורגל", קובע אייל ברקוביץ'. "לטעמי אין כזה קשר בכדורגל. זה או שאתה מוגדר כקשר אחורי או שאתה קשר קדמי וגולסה נופל כאן בין הכסאות. מצד אחד מצפים ממנו לעבודת הגנה. מצד שני למספרים בחלק הקדמי ועובדה שאין לו מספרים כי הראש שלו באיך להגן. אני רואה אותו סוג של סרגיי קנדאורוב. לטעמי הוא צריך לשחק ליד קשר אחורי כמו גל אלברמן וזה המצב הכי טוב בשבילו".

ברקוביץ' לא טועה בהרבה. את המשחקים הטובים שלו באחרונה, עשה גולסה כששיחק מאחור ליד אלברמן וכשג'ורדי קרויף העלה ארבעה שחקנים קדמיים לפניהם. "גולסה לקח כמה החלטות שגויות בקריירה שלו", ממשיך ברקוביץ'. "גם החזרה למכבי תל אביב להיות שחקן רוטציה היא לא ההחלטה הכי נכונה, אבל הוא שחקן טוב. שחקן שיכול להיות דמות מפתח במכבי תל אביב רק שהדברים תלויים בו והוא צריך יותר מספרים אם מציבים אותו בעמדות יותר קדמיות בקישור".

שחקן מכבי תל אביב גונסאלו גרסיה מול שחקן מכבי חיפה אייל גולסה. ברני ארדוב
אהב לכבוש נגד מכבי תל אביב. אייל גולסה במדי מכבי חיפה/ברני ארדוב
אריק בנאדו: "הוא שחקן מאוד טכני, חזק ואינטנסיבי. החיסרון שלו שהוא לא מביא מספרים ובתפקיד שלו הוא צריך להביא שערים ובישולים. השדרוג האמיתי שלו יבוא דרך זה. חמישה שערים וחמישה בישולים זה היעד שצריך להיות לו ולדעתי יש לו את היכולת להביא את זה"

לגולסה אין הרבה שערים, אבל דווקא במפגשי העבר בין מכבי תל אביב למכבי חיפה הוא ידע למצוא את הרשת כמה פעמים כשהיה בצד הירוק. במכבי חיפה שיחק עם אריק בנאדו וגם התאמן תחתיו. "במשחקים שהוא משחק העונה הוא עושה עונה לא רעה בכלל", אומר בנאדו. "הוא שחקן מאוד טכני, חזק ואינטנסיבי. החיסרון שלו שהוא לא מביא מספרים ובתפקיד שלו הוא צריך להביא שערים ובישולים. השדרוג האמיתי שלו יבוא דרך זה. חמישה שערים וחמישה בישולים זה היעד שצריך להיות לו ולדעתי יש לו את היכולת להביא את זה. הוא חזק ברגליים, יש לו מסירה טובה. בעיטה חזקה אבל לא מספיק מדוייקת. הוא שחקן עם קצב מאוד גבוה. הוא היה בחיפה תקופה ואני חשבתי שהוא צריך להישאר אבל הוא הלך ליוון. הוא לא עשה התקדמות מטורפת שם ולכן הוא חזר למכבי תל אביב. תהיה לו עכשיו תחרות קשה על ההרכב אבל יש לו סיכוי להתחרות עם כל אלה שהם הביאו עכשיו. בשורה התחתונה מבחינתי, אייל גולסה הוא שחקן איכותי שעדיין לא מיצה את הפוטנציאל שלו".

אף שנדמה כי הוא משחק כבר הרבה זמן, גולסה בסך הכל בן 25. כמו שרץ מהר מאוד קדימה עם הקריירה שלו, כך גם בחיים האישיים התחתן מוקדם וכבר הפך לאב לשני ילדים. באחרונה למד עוד פרק על החיים האמיתיים כשהיה זה שגילה שבתו בת החודש חלתה מאוד. ימים ארוכים העביר בבית החולים. הראש לא היה בכדורגל בכלל. חברים לקבוצה ניסו לעזור בכל דרך ובמכבי היו מאוד מודאגים. במצבה של הילדה חל כעבור זמן לא קצר שיפור וגולסה חזר לחשוב רק על כדורגל.

"כולם מדברים על החזרה של יוסי בניון לחיפה, אבל שוכחים שגם לאייל גולסה יש לא מעט בלב", אומר שחקן במכבי תל אביב. "את המפגש הקודם הוא פיספס כי נפצע כבר בהתחלה, אבל היום הוא בכושר מצוין. הוא הקשר הכי טוב של מכבי תל אביב. מישהו שאפשר לצאת איתו למלחמה. רק שיהיה רגוע ויסיים 90 דקות על הדשא כי באחרונה כמעט בכל משחק הוא נפצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully