וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר ספג ביקורת על פסק הזמן הרפואי: "רמאות חוקית"

הפרשן פאט קאש לא אהב את ההפסקה לטיפולים שפדרר לקח בגמר אוסטרליה: "אתה לא יכול לעצור מרתון אם אתה עייף". השווייצרי הגיב ("אני האחרון שיעשה זאת"), והתייחס גם לתואר ה-18: "לא חשוב, העניין הוא הקאמבק". וגם: נדאל חוזר אופטימי

עריכת וידאו: מתן חדד

רוג'ר פדרר טוען שהוא יותר נהנה להוכיח שהוא עדיין יכול לזכות בתארי גרנד סלאם, מאשר העובדה שהוא גרף תואר מספר 18 בקריירה ושמר על מרחק בטוח מיריביו למירוץ ההיסטורי. יריבו רפאל נדאל יכול היה אתמול לזכות בתואר גרנד סלאם מספר 15 ולהתקרב אליו בספירת התארים, אולי גם במירוץ לתואר "השחקן הטב בכל הזמנים", אבל פדרר מתעקש שהוא לא מייחס לכך חשיבות. "מבחינתי, העניין הוא הקאמבק, העניין הוא ששוב היה משחק אפי מול רפא", אמר פדרר אחרי הזכייה שלו באליפות אוסטרליה, "הבעיה האחרונה היא ספירת הסלאמים. בכנות, זה לא חשוב מבחינתי".

חמש שנים אחרי הזכייה האחרונה שלו בגרנד סלאם, ועשר שנים אחרי שניצח בפעם האחרונה את נדאל בגמר גרנד סלאם, פדרר הצליח אתמול לזכות בתואר מתוק במיוחד, מול יריבו הוותיק, כשהוא בן 35, אחרי שנראה היה שהוא מאבד את זה כשנקלע לפיגור במערכה החמישית, אחרי שבשנה שעברה נעדר חצי שנה בגלל פציעה והידרדר מחוץ לעשירייה הראשונה, אחרי שהוספד שוב ושוב ושמע פרשנים ואוהדים שקוראים לו לפרוש. אבל אתמול, במגרש המרכזי, פדרר שוב הציג טניס התקפי, ולפרקים נראה במיטבו.

רוג'ר פדרר, רפאל נדאל אחרי הגמר באליפות אוסטרליה 2017. רויטרס
"הרגשתי כאבים בשריר כבר במערכה השנייה, אחר כך גם במפשעה במערכה השלישית. פשוט אמרתי לעצמי, 'אלה החוקים, ואתה יכול לנצל אותם'"/רויטרס

פאט קאש על פדרר: "זו רמאות, והיא מותרת"

"פשוט אמרתי לעצמי לשחק משוחרר", אמר פדרר, "על זה דיברנו עם המאמנים איוון (ליוביצ'יץ') וסברין (לותי) לפני המשחקים. אתה משחק עם הכדור, לא עם היריב. תהיה משוחרר בראש, תהיה משוחרר בחבטות שלך, לך על זה. בסופו של דבר האמיצים מתוגמלים. לא רציתי סתם להכות, לראות את אפא ממטיר עליי פורהנדים. אי חושב שזו הייתה החלטה נכונה, בזמן הנכון".

פדרר הפך לראשון שזוכה בשלושה מתוך ארבעת הגרנד סלאמים כשהוא מנצח בגמר בחמש מערכות. "אני לא יכול להשוות את הניצחון הזה שלי לשום דבר מהעבר, אולי חוץ מגמר הרולאן גארוס ב-2009", טוען פדרר, "חיכיתי הרבה זמן לתואר בפריס, ניסיתי, נלחמתי, ניסיתי שוב ושוב ונכשלתי, ובסוף עשיתי את זה. לכן זה מרגיש דומה".

עם זאת, פדרר גם ספג ביקורת, על כך ששוב לקח פסק זמן רפואי אחרי המערכה הרביעית, לפני המערכה המכרעת, כפי שעשה במשחק בחצי הגמר מול ואוורינקה. הפרשן פאט קאש, שחקן העבר האוסטרלי, אמר על פדרר ש"אתה לא יכול פשוט לעצור את המרתון אם אתה מרגיש עייף. זה לא בסדר, לא בסדר. זו רמאות, והיא מותרת. זו רמאות חוקית, אבל היא פשוט לא הוגנת".

פדרר הגיב על הדברים ואמר: "הרגשתי כאבים בשריר כבר במערכה השנייה, אחר כך גם במפשעה במערכה השלישית. פשוט אמרתי לעצמי, 'אלה החוקים, ואתה יכול לנצל אותם'. אני גם חושב שאנחנו לא צריכים להשתמש בחוקים האלה, אני חושב שאמרתי את זה לאורך שנים. כך שאני חושב שהביקורת מוגזמת. אני האחרון שיבקש פסק זמן רפואי. כך שאני לא יודע על מה הוא מדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. GettyImages
"גם אם זה לא נגמר כמו שרציתי, אלה היו שבועיים מאוד חשובים מבחינתי". נדאל/GettyImages

רפאל נדאל מחכה לעונת החימר

והיה גם את נדאל. רפא שוב נראה במיטבו לאורך הטורניר, וגם הוא העפיל לגמר בצורה מרשימה, אחרי שגם הוא סבל מפציעות והוספד, וגם הוא חזר להציג יכולת נהדרת במלבורן, ולכן נותר אופטימי, למרות ההפסד. נדאל, שלא זכה בתואר גרנד סלאם מאז פריס 2014 (שהיה גם הגרנד סלאם האחרון שבו הגיע לרבע גמר), אמר אתמול ש"בסופו של דבר זה עוד תואר - יש מנצח, ויש מפסיד. במשחקים כאלה כל אחד מהשחקנים יכול לנצח. למען האמת, במשחקים כאלה כבר ניצחתי אותו לא פעם. אבל היום הוא ניצח אותי. ואני מברך אותו.

"גם אם זה לא נגמר כמו שרציתי, אלה היו שבועיים מאוד חשובים מבחינתי. הדבר היחיד שאני יכול לעשות כרגע זה לברך את רוג'ר, ולחזור הביתה עם תחושות מאוד חיוביות". כעת הוא כבר מחכה בקוצר רוח לפתיחת עונת החימר באביב, המשטח שבו הוא נחשב לטוב בכל הזמנים. "על חימר אני מתאושש הרבה יותר טוב מאשר כאן, שם היריבים שלי לא מקבלים נקודות קלות, שם אני משחק בצורה יציבה מהקו האחורי. אם אמשיך בדרך הזו, אני חושב שאוכל להצליח על מגרשים קשים, אבל על חימר תוכל להיות לי עונה מיוחדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully