וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפא נדאל: "אני מאושר, לא חלמתי להגיע לגמר, אלה שבועיים בלתי נשכחים"

השור ממאיורקה התרגש אחרי הניצחון מול דימיטרוב והעלייה לגמר אוסטרליה, לקראת פדרר: "זה הופך את הספורט שלנו לגדול יותר". דימיטרוב: "אני גאה". וגם: ברכות ממלך ספרד, ראול ואחרים

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. GettyImages
כמה אושר/GettyImages

רפאל נדאל עלה היום (שישי) בתום קרב ענק לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. השור ממאיורקה, ניצח 3:6, 7:5, 6:7 (5), 7:6 (4), 4:6 את גריגור דימיטרוב, המדורג 15 בעולם, אחרי חמש שעות ודקה בחצי הגמר ויפגוש את רוג'ר פדרר בגמר ביום ראשון. אם יזכה בטורניר, יעלה נדאל אל המקום הרביעי בעולם. במקרה של הפסד, הוא יעלה אל המקום השישי. פדרר יהיה במקום ה-14 אם יפסיד ו-10 אם ינצח.

* הניצחון של נדאל קבע כי לראשונה בהיסטוריה ארבעת השחקנים בגמר טורניר גרנד סלאם (נשים וגברים) יהיו בני יותר מ-30.

* לארבעת הפינליסטים יש ביחד 60 תארי גרנד סלאם (סרינה וויליאמס - 22, רוג'ר פדרר - 17, רפאל נדאל - 14, ונוס וויליאמס - 7).

* שני משחקי הגמר יהיו שחזור מושלם של ווימבלדון 2008, אז ניצחה ונוס וויליאמס את סרינה בגמר ורפאל נדאל את רוג'ר פדרר.

* 14:18 או 15:17, זה יהיה מאזן הזכיות בתארי גרנד סלאם בין פדרר לנדאל ביום ראשון.

* נדאל מוביל 11:23 מול פדרר במאזן הראש בראש, כולל 2:6 במשחקי גמר בגרנד סלאם.

* המפגש הראשון בין השניים היה במאסטרס מיאמי אי שם ב-2004, אז ניצח נדאל, האחרון היה בגמר באזל, אז יצא פדרר עם ידו על העליונה.

* מאזן הזכיות בטורנירי גרנד סלאם עומד עכשיו על 17 של פדרר, 14 של נדאל ו-12 של דג'וקוביץ'. לפני רולאן גארוס 2010 זה עמד על 16 לפדרר, 6 לנדאל ו-1 בלבד לדג'וקוביץ'.

* הפעם האחרונה בה שני משחקי חצי הגמר בטורניר גרנד סלאם הגיעו לחמש מערכות זה היה ברולאן גארוס 2009, אז ניצח פדרר את חואן מרטין דל פוטרו ורובין סודרלינג את פרננדו גונסאלס.

* הפעם האחרונה בה שני משחקי חצי הגמר באליפות אוסטרליה הלכו לחמש מערכות הייתה ב-2002, אז ניצח תומאס יוהאנסון את ייז'י נובאק ומראט סאפין את טומי האס.

* זו הפעם החמישית בעידן הפתוח בה שני המתמודדים בגמר גרנד סלאם גברים הם בני 30 ויותר. אגב, את הטורניר התחילו 46 טניסאים בני 30 ומעלה.

* ההופעה בגמר אוסטרליה תהיה הרביעית בקריירה של נדאל והוא משתווה לאנדראה אגאסי, איבן לנדל ומאטס וילאנדר. לפניו נמצאים אנדי מארי וסטפן אדברג (5 כל אחד), נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (6).

* הגמר בראשון יהיה ה-21 בקריירה של נדאל והוא משתווה לדג'וקוביץ' במקום השני בכל הזמנים. רוג'ר פדרר מוביל עם ה-28 שלו. איבן לנדל במקום השלישי עם 19, פיט סמפראס עם 18 ורוד לייבר עם 17.

* נדאל שיפר את מאזנו במשחקי חצי גמר של טורנירי גרנד סלאם ל-3:21 מדהים.

* נדאל מחפש זכייה שנייה באליפות אוסטרליה ורוצה להיות הטניסאי השלישי בהיסטוריה שזוכה לפחות פעמיים בכל אחד מארבעת תארי הגרנד סלאם. רוי אמרסון ורוד לייבר היום היחידים שעשו את זה עד כה.

סיסקה פריו, בת זוגו של רפאל נדאל. רויטרס
בת זוגו של נדאל, סיסקה, מרוצה/רויטרס

נדאל אמר אחרי הניצחון: "קודם כל, אני עייף. גריגור שיחק מדהים. היה משחק נהדר. אני שמח מאוד להיות חלק מזה, הקהל היה מדהים. תודה רבה לכולם על התמיכה, השבועיים האחרונים היו בלתי נשכחים מבחינתי. כשאתה עובד קשה ויש לך רגעים כל כך קשים כמו שהיו לי בשנה שעברה, לא חלמתי להגיע לגמר אליפות אוסטרליה אחרי הרבה חודשים בלי משחקים".

לקראת המפגש המרתק עם פדרר בגמר אמר נדאל: "אני מקווה להתאושש כמו שצריך ובשביל זה זו פריבילגיה להיות שם. זה דבר מיוחד בשביל שנינו להתחרות אחד נגד השני בגמר גרנד סלאם. רוג'ר הגיע לפתיחה של האקדמיה שלי במאיורקה, זה היה רגע גדול בשביל העיר שלי ואני מודה לו על זה. היינו אמורים לשחק במשחק ראווה, אבל עם הפציעות של שנינו היינו יכולים רק לשחק קצת עם הילדים. אני חושב ששנינו לא האמנו שנחזור לגמר גרנד סלאם. אני מרגיש שכולם מדברים על היריבות בין רוג'ר לביני גם מחוץ לעולם הטניס וזה טוב לספורט שלנו, זה הופך אותו לגדול יותר".

גריגור דימיטרוב אמר: "אף פעם לא קל להפסיד במשחק כזה. אני שמח מהרבה דברים ואני הולך להישאר חיובי ולהישאר עם הראש שלי למעלה. מגיע לרפא, הוא כזה לוחם. דבר אחד אני יכול להגיד וזה שהשארתי את הכול על המגרש. הרגשתי טוב בסך הכול. אפילו ששיחקנו חמש שעות, הרגשתי שעדיין הייתה לי אנרגיה לשחק.

"ברור שאני מאוכזב, אבל אני לא הולך לשקוע בגלל זה כי זה היה בסך הכול חצי גמר גרנד סלאם ראשון שלי. אני לא אוריד את הראש לשנייה עכשיו, במיוחד כי אני מרגיש טוב ומתחרה טוב. אני רוצה להמשיך ולבנות על זה. הייתה לי תכנית משחק ברורה, ידעתי מה שהייתי צריך לדעת. ידעתי מה הוא יעשה, נשארתי מאוד מרוכז. ברור שאני רוצה ליצור היסטוריה, במיוחד בענף שלנו. אני יודע ששניים מהטניסאים הגדולים ביותר בהיסטוריה ישחקו ביום ראשון וזה יהיה חתיכת משחק מדהים ומטורף".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מלך ספרד פליפה בירך את רפאל נדאל באמצעות חשבון הטוויטר הרשמי של בית המלוכה וכתב: "רפא נדאל העצום! הספורט הספרדי לא יכול להודות לך מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully