וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב גורלי: מדוע הפועל ירושלים מתייצבת הערב בפני משחק העונה?

14.12.2016 / 14:30

בית מוות ספרדי? נסיעות תכופות לרוסיה? מסע בעקבות האימפריות של המפעל? האדומים הבטיחו את מקומם בטופ 16 של היורוקאפ, אבל הפסד הערב לאולם (20:15, ערוץ 20) עלול להפחית מראש את סיכוייהם להגיע לרבע הגמר. התרחישים, ההסברים והאפשרויות לפניכם

one

הפועל ירושלים מפסידה בבית בליגת העל. ואז זה קורה גם למכבי תל אביב. באותו שבוע, באותו מחזור, בהפרש של 24 שעות. דבר כזה לא קורה בכל יום, גם לא בכל שנה. נעם לוי בדק ומצא שהשתיים לא נכנעו ליריבות ישראליות באולמן באותו מחזור כבר 12 שנים. הפעם הקודמת אירעה אי אז ב-28 בנובמבר 2004, כשהשתיים היו האלופות המכהנות של היורוליג והיול"ב קאפ.

אבל כעת הן לא אלופות ולא מכהנות. לא באירופה ולא בישראל. מכבי תל אביב יוצאת לבלגרד, לקראת המשחק מחר (חמישי, 21:00) מול הכוכב האדום במסגרת המערכה הממושכת על הכרטיס לרבע גמר היורוליג; הפועל ירושלים כבר הבטיחה את מקומה בטופ 16 של היורוקאפ, אבל משחקה הערב (רביעי, 20:15, שידור ישיר בערוץ 20, תקציר בוואלה! ספורט) מול אולם הגרמנית במחזור הנעילה הוא לא פחות מגורלי. אגב, השתתפותו של בר טימור החולה מוטלת בספק גדול, לאחר שהושבת מאימונים ביומיים האחרונים.

ניצחון יסדר לאדומים את המקום השני בטבלת בית ד'. הפסד ידרדר אותם למקום השלישי, או אפילו לרביעי - במידה שוולנסיה נטולת האינטרסים תיכנע בביתה ללוקומוטיב קובאן. לכאורה, פרט שולי. בפועל, לאור מפת הבתים המסתמנת בשלב הבא, ניצחון הערב יכול לעשות את ההבדל בין סיכוי ריאלי להגיע לרבע הגמר לבין משימה קשה עד כמעט בלתי אפשרית. וכשירושלים מנסה להיחלץ מהבינוניות שאפפה אותה בשנתיים האחרונות באירופה, ולשוב לקדמת הבמה, אי אפשר להתחמק מההקשר בין המשחק הזה לבין המונח "משחק העונה".

קודם כל, קצת סדר: "קייטנת היורוקאפ", שבמסגרתה רק קבוצה אחת מחמש המשתתפות בכל בית מודחת בשלב הראשון, תסתיים הערב. בטופ 16 יחולקו העולות לארבעה בתים בני ארבע משתתפות; רק שתיים מהן יגיעו לשלבי הנוקאאוט.

בכל מקרה, ירושלים תמצא את עצמה משחקת מול קבוצה אחת שנחשבת טובה, איכותית ובכירה ממנה. ההבדל נעוץ ברמת היריבה השנייה, זו שעל הנייר אמורים הישראלים להילחם איתה על הכרטיס הנוסף להצלבות. הנה, בנגיעה קלה, התרחישים שעומדים לפני הערב.

20:15, ערוץ 20: הפועל ירושלים מארחת את אולם הגרמנית

מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. נועם מושקוביץ
הקייטנה מסתיימת הערב. סימונה פיאניג'אני/נועם מושקוביץ

1. המקום השני: היי מזרחה, לרוסיה וליטא?

הבית המסתמן: זניט סנט פטרסבורג, ניז'ני נובגורוד, ריטאס וילנה

אפשרויות נוספות: באיירן מינכן, צדביטה זאגרב, בילבאו

ירושלים לא אוהבת לשחק ברוסיה. ב-17 השנים האחרונות היא ניצחה שם רק פעם אחת (אשתקד, מול וולגוגראד המפורקת) ורק בשבוע שעבר חזרה מקרסנודאר עם הראש בין הידיים ותבוסה ב-20 הפרש. אבל סימונה פיאניג'אני דווקא צריך להתפלל שהוא יטוס לרוסיה פעמיים בחודשיים הקרובים.

במידה שהאדומים יסיימו במקום השני, הם יפגשו את הקבוצה שבראש בית ג'. המתמטיקה סבוכה ואף מתישה, אבל בסופו של דבר - זניט סנט פטרסבורג זקוקה בסך הכל לניצחון ביתי הערב על מלאגה כדי לזכות במקום הראשון. הרוסים, שמאומנים בידי שחקן העבר ואסילי קראסב, מציגים לראווה את מלך הסלים ריאן טולסון (25.7 נקודות למשחק) ועומדים על מאזן 2:6 בליגת ה-VTB.

היריבה הבאה בבית אמורה להיות ניז'ני נובגורוד. זו כבר לא הקבוצה המבטיחה של אינארס בגאצקיס, שהרשימה לפני שנתיים ביורוליג והדיחה אשתקד את מכבי תל אביב מהיורוקאפ. שני קלעיה המובילים מוכרים היטב לעכברים בישראל: אקס גלבוע/גליל קני בוינטון, ודיאנדרה קיין שפתח את העונה הנוכחית בהפועל אילת. לניז'ני עוד יש אפשרות "להימלט" מהמקום השלישי בבית א', אם תנצח הערב ביותר מ-15 הפרש את צדביטה זאגרב. לירושלים לא כדאי שזה יקרה, מאחר שהקרואטים נראים על הנייר מאיימים הרבה יותר.

בבית מאוזן שכזה, צריך לקחת בחשבון גם את הקבוצה האחרונה, שתגיע מהמקום הרביעי בבית ב'. זו תהיה ריטאס וילנה או בילבאו. אף אחת מהן אינה נחשבת לבשר תותחים או לקבוצה שמראש מוותרת על סיכוייה, א-לה אולימפיה לובליאנה, אבל גם לא לאחת כזו שאי אפשר להתמודד איתה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן הפועל אילת דיאנדרה קיין. אדריאן הרבשטיין
הוא כבר יודע שאילת ניצחה בארנה בלעדיו? קיין/אדריאן הרבשטיין

2. המקום השלישי: אירופה הקלאסית

הבית המסתמן: חימקי מוסקבה, באיירן מינכן, פוניבז'

אפשרויות נוספות: אוניקאחה מלאגה

אז נכון, המשימה שתחכה לירושלים אם יסיימו במקום השני, לא תהיה קלה. בוודאי לאור רכבת ההרים שמלווה אותה לאורך העונה הזו. אבל המשימה הזו תהיה כאין וכאפס כשתראה מה יצפה לה אם תפסיד הערב.

במידה שירושלים תסיים שלישית, מובטח לה מפגש לא סימפטי עם מי שנחשבת אולי לפייבוריטית המרכזית לזכות ביורוקאפ, חימקי מוסקבה. בעידן שאחרי טייריס רייס, כוללת סוללת הכוכבים של דושקו איבנוביץ' בין היתר את השחקן היקר במפעל, אלכסיי שבד, ואת האקסים אי.ג'יי רולנד וג'ייקוב פולן.

אבל אם את הדג הזה אפשר לבלוע, כי בכל זאת יש עוד כרטיס לשלב הבא, אז פה מגיעה הבעיה: היריבה הנוספת בבית, זו שאתה אמור כביכול להיאבק איתה על המקום בין שמונה הגדולות, תהיה אימפריה בדמותן של באיירן מינכן או אוניקאחה מלאגה.

הקבוצה האחרונה בבית הזה תהיה פוניבז' הליטאית, עם התאומים קשישטוף ודאריוש לברינוביץ' (האחרון, אגב, לא ממש מהווה פקטור). שלא אמורה למצוא את עצמה בין שמונה הגדולות.

אלכסיי שבד שחקן חימקי מוסקבה (שמאל). GettyImages
השחקן היקר במפעל. שבד/GettyImages

3. המקום הרביעי: מצטרפים לליגה הספרדית

הבית המסתמן: גראן קנאריה, פואנלברדה, מורסיה

אפשרויות נוספות: אלבה ברלין, זניט סנט פטרסבורג

גראן קנאריה בשלב השני של היורוקאפ. זה בערך הדבר האחרון שבהפועל ירושלים רוצים. הרי בדיוק במקום הזה הם נפרדו מהמפעל בעונה שעברה, עם תבוסה מהדהדת ב-47 הפרש. הספרדים הרשימו עד כה והבטיחו את ראשות בית א', לא מעט בזכות קייל קוריץ' הנפלא (18.3 נקודות), אבל צריך לצרף כוכבית להתלהבות מהם: הם נהנו מהגרלה נוחה יחסית בשלב הראשון, ולראייה – בליגה הספרדית הם אפילו לא בעמדה שמוליכה לפלייאוף.

אבל זו רק שליש מהצרה הספרדית שתחכה לירושלים אם תידרדר הערב למקום הרביעי. פואנלברדה, אם לא תתרחש תקלה ברגע האחרון, אמורה לסיים במקום השני בבית ב' ולהשתבץ מולה, (ואם לא היא – תהיה זו אלבה ברלין, משוכה קשה בפני עצמה). בכפוף לתוצאות הערב בבית ג' המסובך, היריבה השלישית תהיה ספרדית גם היא: מורסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully