וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקר פייס: פרשת הדרכים של בר טימור בהפועל ירושלים

7.12.2016 / 9:00

אורי אלון הבטיח לו חוזה ארוך טווח (אבל החמיץ הזדמנות להחתימו בעונה שעברה), מרסלו ניקולה מתרשם ממוסר העבודה שלו ("הוא נוח לאימון") ומתן חרוש קורא לו לא לצאת לחו"ל בכל מחיר ("גם ירושלים זה אירופה"). הערך של בר טימור עולה מיום ליום, כשברקע אורבת מכבי תל אביב

צילום מסך

בווידיאו: משחק מקדים

הפועל ירושלים כבר הבטיחה את מקומה בשלב הטופ 16 של היורוקאפ. שני המשחקים שנותרו לה לשחק בבית המוקדם יכריעו רק באיזה מקום תסיים ואילו יריבות תקבל, והם גם יהיו עוד שתי אבני דרך במשחק המתמשך שלא יסתיים ככל הנראה בקרוב: משחק הפוקר על עתידו של בר טימור. הרכז נמצא בעונת שיא, וזה קורה בתזמון מושלם מבחינתו, רגע לפני שחוזהו במועדון יפוג.

עונת שיא? בלשון המעטה. בנקודות, באחוזים מהשדה ומהעונשין, בריבאונדים, באסיסטים, בחטיפות, במדד ובעיקר בדקות - בכל אחד ואחד מהתחומים האלה מעמיד טימור את הנתונים הטובים ביותר בקריירה שלו. לא רק בליגת העל, אלא גם ביורוקאפ. ובעוד שבעלי הקבוצה, אורי אלון, סימן מטרה והבהיר מיומו הראשון במועדון שינסה להביא את הישראלים הטובים ביותר, מתברר שלא בהכרח מדובר ביותם הלפרין ובליאור אליהו הוותיקים. טימור קורא תיגר על הטייטל, ויש לו על מה להסתמך.

"העונה הזאת היא עוד צעד בדרך", מצטנע טימור. "אני חושב שגם בעונה שעברה וגם לפני שנתיים הייתי טוב. יכול להיות שעכשיו אני יותר בוגר, יותר בשל, משחק בעמדה קצת אחרת, ואולי זו השיטה של המאמן. זה כנראה שילוב של הרבה גורמים. כיף לי, אני נהנה".

בירושלים קוראים לו "הגרמני", ולא רק בגלל הדרכון הגרמני שברשותו. "בר הוא הארד וורקר", מסביר עוזר המאמן מרסלו ניקולה. "הוא שחקן טוב, יש לו יכולות, ובגלל שהוא עובד כל כך קשה, זו לא צריכה להיות הפתעה גדולה שהכל בא לידי ביטוי על המגרש. יש לו תשוקה להשתפר, הוא נמצא בתהליך התבגרות, הוא ברגע טוב בקריירה שלו. קל לאמן אותו, כי הוא תמיד נשמע להוראות של המאמנים. אני מאחל לו שיגיע לרמות הכי גבוהות, אבל כדי שזה יקרה חשוב שיישאר מרוכז בעונה הזו ולא יחשוב על העתיד".

אולי ניקולה מצפה מטימור לא לחשוב על העתיד ואולי טימור עצמו מצליח בכך, אבל שאלת המשך דרכו של הרכז טומנת בחובה לא מעט מפתחות ליחסי הכוחות בין הקבוצות המובילות בישראל. ובמילים יותר מפורשות: לא מן הנמנע שמכבי תל אביב והפועל ירושלים ינהלו קרב ממשי על שירותיו בקיץ הקרוב. "אנחנו נכין לו חוזה ארוך טווח, אין מה לדאוג", הכריז השבוע אלון בצ'אט שערך בפייסבוק עם אוהדים.

עוד בנושא:
19:00, ישיר בערוץ 20: הפועל ירושלים מתארחת אצל קובאן
אורי אלון: "טוב מאוד מה שאמארה סטודמאייר עשה לניצן חנוכי"

בר טימור שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מה צופן לו העתיד? טימור/ברני ארדוב

ייתכן שמלכתחילה לא היה ממה לדאוג. במהלך העונה שעברה החלו שיחות מוקדמות בין ירושלים לבין טימור במטרה להאריך את חוזהו, יותר משנה לפני סיומו, אבל הן לא הבשילו. בקבוצה לא חשו לחץ מיוחד לסגור איתו כבר אז, והעדיפו להתרכז בשדרוג של הלפרין ואליהו. בסביבתו של השחקן הופתעו. "הרי הוא אמור להיות העתיד של ירושלים, בעוד הלפרין קרוב יותר לסיום הקריירה שלו במועדון מאשר לתחילתה ובכל זאת ההנהלה בחרה ללכת קודם כל על יותם", אומרים מקורבים לטימור.

בדיעבד, זו הייתה טעות מצד ירושלים. תג המחיר של טימור הולך ועולה ככל שנוקפים הימים, והצהובים כבר נכנסו לתמונה, בין היתר לאור חוסר שביעות הרצון שמביעים ביד אליהו מהסגל הישראלי שברשותם, בפרט בקו האחורי. גם אם היה שלב לפני מספר שבועות שבו נדמה היה שטימור נחלש, הרי שאז הגיעה ההתאוששות המהירה. לצד קרטיס ג'רלס וג'רום דייסון, טימור הוא הגארד הישראלי המוביל, שלמרות גילו (24) מתפקד לא פעם על תקן המבוגר האחראי שמרסן מעט את נטייתם של שני האמריקאים להתפזר.

"בר לא ימהר לסגור בירושלים לפני שיבין את מצב השוק", אומר גורם המעורה בפרטי המשא ומתן בין הצדדים. "הוא יודע שהמחיר שלו יעלה, והוא יודע שיהיו לא מעט אופציות, אז למה הוא צריך לנעול את עצמו מראש? אני מניח שגם בירושלים מבינים את זה, ולכן הם מנסים להגביר מראש את הלחץ עליו".

הבעלים של הפועל ירושלים אורי אלון. ברני ארדוב
יצליח לסגור חוזה חדש וארוך? אלון/ברני ארדוב

טימור, אולי בניגוד לתדמית שלו שנובעת מדמותו הדקיקה והמחויכת, הוא טיפוס קולני, שלא חושש להביא את דעתו ולהעיר לחבריו לקבוצה. זה לא הוביל לעימותים עם כוכבים. להפך, הוא דווקא הרוויח את כבודו. אחד מחבריו הקרובים בשנתיים החולפות בירושלים היה דונטה סמית' וזה, כנראה, מעיד לא מעט.

הקריירה הקצרה של טימור לא ידעה הרבה מורדות, והערב (רביעי, 19:00, שידור ישיר בערוץ 20, תקציר בוואלה! ספורט) הוא ייפגש פנים מול פנים אולי עם היחידה שבהן: לא, אין לו עבר בלוקומוטיב קובאן, יריבת האדומים, אבל מאמנה החדש, סשה אוברדוביץ', הוא זה שתחתיו לא הצליח להשתלב באלבה ברלין ב-2013.

טימור יצא אז לגרמניה אחרי עונת פריצה בהפועל תל אביב, וחתם על חוזה לשלוש שנים בשווי של כ-600 אלף יורו. למעשה, העונה הראשונה שלו התבזבזה לחלוטין. הוא שותף רק בשישה משחקי יורוקאפ וארבעה משחקים בליגה הגרמנית לדקות מועטות ולא משמעותיות, נפצע בשלב די מוקדם של העונה, ובסיומה הסכימו שני הצדדים על התרת חוזהו. מבחן גדול עמד בפני הרכז עם שובו לישראל: הוא חתם לשלוש עונות בירושלים, בחוזה שעל פיו הוא משתכר רק כמחצית מהסכום שאותו היה אמור להרוויח בברלין, והפתיע רבים.

בירושלים משוכנעים, או לפחות כך הם מנסים לשדר, שטימור יישאר. זו לא רק ההצהרה הברורה של אלון. גורמים במועדון אומרים כי "טוב לבר אצלנו, ואין סיבה שהוא יעזוב. נכון שיש לו דרכון גרמני, מה שפותח בפניו לא מעט דלתות באירופה ובעיקר בליגה הגרמנית, אבל הוא נכווה מההתנסות הקודמת והוא יודע שבירושלים הוא יכול להגיע רחוק ושבונים עליו כשחקן מוביל להרבה שנים".

מאמן הפועל רמת גן/גבעתיים מהליגה הלאומית, מתן חרוש, מכיר היטב את טימור. הוא פגש אותו לראשונה כשזומן על ידי שרון דרוקר לנבחרת העתודה, שם היה עוזר המאמן, ועבד איתו גם בשנתיים האחרונות בירושלים, כששימש כעוזרו של דני פרנקו. "יש לבר שני מאפיינים מרכזיים - הצניעות שלו ומוסר העבודה", מחמיא חרוש. "הוא בא לכל אימון לעבוד, לתקן, לשפר ולחפש את האתגר הבא. הוא לא מחפש מחמאות, וגם כשפחות הולך לו, הוא ממשיך לעבוד קשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באלבה זה לא עבד, אבל אולי יהיה עוד סיבוב באירופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לחרוש אין ספק היכן צריך להיות עתידו של טימור. "המערכת של הפועל ירושלים מחבקת ומטפחת אותו כבר כמה שנים, המועדון מתאים לו מאוד, והשידוך הזה טוב לשני הצדדים. הוא לא צריך לחפש מערכת גדולה, כי הוא נמצא באחת כזו. בכל קבוצה שבה הוא נשאר יותר משנה אחת, הוא הציג רף התקדמות".

טימור פתח בחמישייה ב-14 מתוך 15 משחקי הקבוצה בליגה וביורוקאפ העונה, אבל חרוש פחות מתרשם מהנתון הזה. "גם בשנתיים הקודמות, היו תקופות שבהן הוא בלט, והקבוצה ניצחה באותם זמנים. על הדברים האלה שחקן נמדד, ולא רק על הסטטיסטיקה האישית. וכל זה קרה כשהוא עלה מהספסל".

- גם אתה עברת באירופה, ואתה יודע מה הקסם שיש ביציאה לחו"ל. מה היית ממליץ לו לעשות, בעיקר אחרי הקדנציה הקצרה והלא מוצלחת באלבה?

"ירושלים זה אירופה, ואם הוא יצליח שם לאורך זמן, זה יהיה גם מדד מבחינתו לסיכויי ההצלחה שלו כזר באירופה. ללכת לחו"ל בשביל להגיד שיצאת זה לא מה שהוא מחפש. הסיטואציות משתנות".

בסוף אוגוסט 2017, כשמן הסתם הוא כבר יידע לאיזו קבוצה מועדות פניו, ינסה טימור לשבור עוד תקרת זכוכית ולהפוך לשחקן לגיטימי ברוטציה של נבחרת ישראל. הוא יצא עם ארז אדלשטיין והשחקנים לאליפות אירופה בשנה שעברה, אבל לא ממש קיבל צ'אנס. את ההופעה היחידה שלו בטורניר (9 נקודות ב-23 דקות) רשם בתבוסה לצרפת, שנערכה במחזור האחרון של שלב הבתים והייתה נטולת משמעות. לאור כושרם של רבים מהגארדים הישראלים המובילים, בעיקר גל מקל, דגן יבזורי ורביב לימונד, לא מן הנמנע שטימור יגיע לקיץ הקרוב בעמדת כוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully