וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ למסגרת: חידת ניקיטה רוקאביציה במכבי חיפה

בבית"ר מצאו לו פתרונות מקצועיים והתאימו את הקבוצה והסגנון אליו. במכבי חיפה הוא עדיין לא מוצא את השקט והביטחון והדיבורים על הבאת חלוץ נוסף רק מחדדים את החידה: מדוע רוקאביציה מתקשה להיות הלהיט של העונה שעברה, למרות בעיות הבריאות?

one

בווידאו: רוקאביציה כובש מול מכבי חיפה במדי בית"ר

כאשר סלובודן דראפיץ' התבקש לחוות דעה על ניקיטה רוקאביציה בפני מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב, הוא לא חסך בשבחים. "רוקאביציה הוא השחקן הטוב ביותר שאימנתי בישראל", אמר המאמן למנכ"ל, ויש המספרים שלהמלצה הזו היתה השפעה לא קטנה על ההחלטה של מכבי חיפה ללכת על הסקורר בן ה-29 שקרע רשתות בבית"ר ירושלים.

איש לא האמין שהערב (שני, 21.00), כאשר השחקן יפגוש את קבוצתו לשעבר, זה יהיה כדי לצאת לדרך חדשה. הערב רוקאביצה חוזר לסגל מכבי חיפה בליגה לאחר היעדרות של חודש וחצי. משחק החזרה שלו הוא מול הקבוצה בה פרח בעונה שעברה ולמעשה החזירה את הקריירה שלו לחיים. במהלך שיחות שקיים לאחרונה עם ראשי המועדון, ניקיטה הבהיר כמה חשוב לו לשחק דווקא מול בית"ר ירושלים. "אני רואה בכך נקודת פתיחה חדשה לעונה הזאת", טען.

רוקאביציה מדבר על דרך חדשה כי במכבי חיפה הוא עדיין לא מצא את הדרך הישנה שהפכה אותו ללהיט בבית"ר. הקשר-חלוץ היה למעשה הרכש המשמעותי ביותר בהתקפת מכבי חיפה בקיץ ואמור היה להיות שחקן מוביל בשינוי מבנה ההתקפה של הקבוצה - איכויות שבחיפה עדיין לא ראו ממנו. על אף שהוא עדיין לא בכושר מלא וחסרה לו חדות, מולנסטיין לוקח את רוקאביציה בחשבון הערב מול האקסית. הוא אמנם לא יפתח בהרכב משום שהוא עדיין לא בכושר משחק מלא, אך המאמן מתכוון להשתמש בו כמחליף במהלך המשחק. ניסינו להבין מה היה לרוקאביציה בבית"ר שחסר לו בחיפה.

עוד בנושא

21:00, ערוץ 5: מכבי חיפה - בית"ר ירושלים
פורסמו מועדי המשחקים במחזורים 14 עד 18
קלטינס: "מוזר לראות את רוקאביציה בקבוצה אחרת"

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
עדיין לא מצא את הדרך. ניקיטה רוקאביציה/יוסי ציפקיס
"יש לו חכמה והבנת משחק ברמות שלא רואים בישראל. צריך לאמן אותו ולראות מקרוב כמה הוא אינטליגנטי במשחק שלו ובהבנה שלו"

רוקאביציה רגיל לקשיים. הוא הגיע לבית"ר אחרי שסבל בליגה האוסטרלית, ומכבי תל אביב לא מיהרה להחתים אותו כאשר נבחן אצלה בגלל הזמן הדרוש לאזרוחו. גם בבית"ר הדרך להצלחה לא היתה רצופת שושנים. אחרי פריצה מהירה, רוקאביציה הבין שקבוצות החלו ללמוד אותו ופנה לצוות המקצועי של בית"ר בניסיון למצוא פתרונות. דראפיץ' ושי ברדה הבהירו לו כי צריך לעשות התאמות וכי קבוצות כבר מחכות לבית"ר מאחור, ומה שהתאים למשחק מול מכבי תל אביב בו הצטיין בזכות מתפרצות, לא יעיל במרבית המשחקים כאן. בדיוק כמו הסיטואציה שבה הוא היה כאשר שיחק עם מכבי חיפה בעונה הנוכחית. בעוד בבית"ר גם בתקופות רעות רוקאביציה המשיך לפתוח בהרכב, במכבי חיפה ישנה תחרות גדולה יותר בחלק הקדמי ואין לאף שחקן את השמיכה לא להיות טוב במשך מספר משחקים ולשמור על מקומו ב-11 של מולנסטיין.

אבל זה רק חלק מהעניין. שי ברדה מספר ומסביר: "רוקאביציה בא אלינו מיוזמתו וחיפש פתרונות. הוא הודה שגם באירופה שיחק בקבוצות שבעיקר ניזונו ממתפרצות ולשחק בקבוצה ששולטת במגרש זה משהו קצת שונה בשבילו. משחקן שבורח לשטחים התחלנו לעבוד על משחק באיזורים צפופים, שינויי מיקום שלו ושל איתי שכטר תוך כדי משחק. יש לו חכמה והבנת משחק ברמות שלא רואים בישראל. צריך לאמן אותו ולראות מקרוב כמה הוא אינטליגנטי במשחק שלו ובהבנה שלו. תחשבו על זה שבגיל 28 הוא התרגל לסגנון חדש בו התחיל לשחק בשטחים צפופים, אבל לא חשב רגע להתלונן. הוא מהר מאוד למד את העבודה ונתן עונה גדולה בבית"ר".

רוקאביציה נתן עונה גדולה, אך הקבוצה שיחקה לא מעט בשבילו, ובכלל, הוא השלים את הפאזל בשלישייה הקדמית של בית"ר. או כמו שאומר ברדה: "בבית"ר היה את אצילי עם הכדור, שכטר עם הגב לשער ואת ניקיטה עם התנועה לעומק. אני תמיד אומר שאם ניקיטה ישחק ליד 9 כמו גליינור פלט במכבי חיפה, הוא יפרח וגם ה-9 יפרח. הוא חייב לשחק ליד חלוץ 9 כדי לבוא לידי ביטוי אחרת לא יפיקו ממנו את מה שהוא באמת שווה".

לירוי צעירי, ששיחק עם רוקאביציה בבית"ר, רואה את הדברים בדומה לברדה: "ניקיטה הוא שחקן של מספרים, למרות שלא ראו את זה אצלו לפני בית"ר. ההבדל הוא שבבית"ר הסגנון מאוד התאים לו. בית"ר שיחקה על חילוצים באמצע ויציאה מהירה קדימה וזה מאוד מתאים לו. בית"ר גם שיחקה עליו והתאימה את עצמה אליו, וזה שונה ממכבי חיפה. את המספרים הוא יכול להביא בכל מקום".

שחקן בית"ר ירושלים ניקיטה רוקאביציה חוגג. ברני ארדוב
הקבוצה שיחקה לא מעט בשבילו. ניקיטה רוקאביציה בבית"ר/ברני ארדוב
"פתאום אחרי מהלך אתה שומע אותו מסנן מילים. הוא לא יפנה למאמן, לא לשחקנים, פשוט ידבר לעצמו"

ואכן, רוקאביציה כבש בבית"ר ירושלים 14 שערים, שני לערן זהבי ודומה לאליניב ברדה. הוא סיים עם ממוצע של כ-0.5 שערים למשחק וזה מאזן שבחיפה קונים שיביא להם בשלוש השנים הבאות. רוני לוי נדלק על השחקן כבר בעונה שעברה ודרש להביא אותו. במועדון החלו במגעים וכפי שהוזכר כאן התייעצו גם עם סלובודאן דראפיץ' וקיבלו תשובה ברורה - אסור לפספס את רוקאביציה. בחודש מאי הודיע אלי טביב לקשר כי הוא מממש את האופציה עליו לעוד עונה, אך מספר ימים לאחר מכן מכבי חיפה הפתיעה והוציאה הודעה כי הוא חתם לשלוש שנים והיא מממשת את אופציית היציאה מחוזהו בבית"ר.

בחלק הראשון של העונה, עוד לפני הפציעה, רוקאביציה לא מצא את מקומו בחיפה. גם בחלק בו היה פעיל, הוא לא הצליח לבוא לידי ביטוי פרט למספר פנדלים שכבש. הוא נוסה כשחקן כנף, כחלוץ, כחלוץ שני ואפילו מעט דקות בכנף ימין. אך באף אחת מהסיטואציות לא הצליח באמת לבוא לידי ביטוי עד עתה. חלק מהסיבות קשורות לדרך שבה בית"ר טיפלה בבעיות המקצועיות שלו, כפי שתואר לעיל.

גם הקליטה בכרמל לא דומה לקליטה בירושלים. במכבי חיפה עדיין מגדירים את רוקאביציה כ"אאוטסיידר". לא מעט פעמים הוא בוחר להתנתק מהסביבה, יושב בחדר ההלבשה ונהנה מהשקט. "הוא שחקן חד, לא שחקן של דיבורים. נותן עבודה והולך הביתה", אמרו עליו. למרבה הפלא, לרוקאביציה יש מנהג מוזר. "לפעמים, תוך כדי אימון, הוא נוהג לדבר לעצמו", סיפר גורם במועדון שמכיר היטב את האוסטרלי. "פתאום אחרי מהלך אתה שומע אותו מסנן מילים. הוא לא יפנה למאמן, לא לשחקנים, פשוט ידבר לעצמו".

מריו מוסא  עם ניקיטה רוקאביציה שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חזר להיות הזר שתומך בשאר הזרים. רוקאביציה עם מוסא/אדריאן הרבשטיין
"חששנו מאוד מהתגובה של הזרים לגל השריפות בעיר, אבל ברגע שניקיטה התערב הבנו שאפשר להפסיק לדאוג"

קשה להאשים את מכבי חיפה. רוקאביציה הוא שחקן קצת מוזר. בחוזה שלו במכבי חיפה הוא הבטיח לעצמו מענק אליפות, אבל מי שיקבע את הסכום הוא יעקב שחר. לאחרונה רוקאביציה סבל מדלקת ריאות ונעדר בחודש וחצי האחרונים. גם בבית"ר הקשר-חלוץ עבר במהלך פחות מעונה היעדרות ממשחקים בשל קילקול קיבה, וירוס, צוואר תפוס ונקע בקרסול. דראפיץ' אמר פעם עם חיוך כי רוקאיציה הוא "שחקן שחקן, אבל מה זה עדין. הוא יודע לפחד על עצמו מכל דבר קטן ומעדיף לנוח".

במהלך השריפה בכרמל, רוקאביציה החל לצאת קצת ממשבצת האוואטסיידר וחזר להיות הזר שתומך בשאר הזרים, כמו שהיה בבית"ר. לאחר שהשריפה פרצה לאזור בו מתגוררים חלק מהזרים, האוסטרלי דאג לערוך שיחות אישיות במטרה להרגיע אותם. "הוא עזר לנו מאוד בקטע הזה. חששנו מאוד מהתגובה של הזרים, אבל ברגע שניקיטה התערב הבנו שאפשר להפסיק לדאוג", סיפרו בחיפה.

אלא שהדרך למציאות השחקן שקרע רשתות בית"ר עוד ארוכה. בבית"ר היה לו מאמן שידע להתאים קבוצה אליו, היה לו את דושאן מאטוביץ' שדיבר איתו בשפה שהוא מכיר, היה לו את בוריס קליימן שעלה בגיל קטן מאוקראינה. עכשיו מכבי חיפה צריכה להחליט איך היא רוצה לטפל ביהלום שלה. רוקאביציה קיבל כבר הצעה מסין ובמכבי חיפה מתכננים לצרף חלוץ נוסף. רוקאביציה ינסה להזכיר עד ינואר למכבי חיפה ששווה לטפל בו אחרת ולהאמין בו יותר. בשנה שעברה במפגש הראשון בין השתיים בחיפה רוקאביציה בישל לעומר אצילי את השער השני של בית"ר בדרך לניצחון 0:2. גם הערב הוא ישמח לשער או בישול שיסייעו לו למצוא מחדש את מקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully