וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט על קליבלנד: "נפלתי הרבה פעמים בקריירה, תמיד הצלחתי לקום"

מאמן דרושאפקה העניק ראיון נרחב בארה"ב וסיפק מספר אמירות מרתקות על תקופתו ב-NBA: "הייתי עושה דברים אחרת, מקצועית ובינאישית. אחרי האליפות גריפין התקשר והודה שיש לי חלק בהישג"

מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. GettyImages
"הייתי למעלה מספיק פעמים בחיים כדי לדעת איך לקום כשאני נופל". בלאט/GettyImages

כמעט שנה חלפה מאז פוטר דיוויד בלאט מקליבלנד. מאז הוא הספיק לנוח מספר חודשים, להתראיין אצל מספר קבוצות למשרת המאמן ולבסוף לחזור לאירופה, שם הוא מוביל את דרושאפקה הטורקית למאזן 4:5 ביורוליג ו-3:5 בליגה המקומית. "בקיץ האחרון התראיינתי למשרות כמאמן ראשי (בניו יורק, יוסטון וסקרמנטו)", סיפר בלאט בראיון נרחב שהעניק ל'בליצ'ר ריפורט' האמריקאים, "ומהיום הראשון החלטתי שאם לא אקבל אף אחת מהן אחזור לאירופה". כעת, ממרחק הזמן, דיבר על חווית ה-NBA, התחושות לגבי האליפות של הקאבס ומערכת היחסים עם לברון ג'יימס.

"המשחק ב-NBA הוא מאוד שונה. סגנון החיים הוא מאוד, מאוד שונה. זה לוקח זמן להתרגל", הודה, "אני לא חושב שהבנתי בהתחלה כמה זה שונה באמת. חשבתי רק על כדורסל וגם מה שחשבתי שלא שונה בכדורסל התברר כדי שונה. לוקח זמן ללמוד, להרגיש בנוח ולבסס את המעמד, אבל היה בסדר. הייתה חוויית למידה נהדרת עבורי. זה לא נגמר כמו שרציתי אבל הייתי למעלה מספיק פעמים בחיים כדי לדעת איך לקום כשאני נופל. אני משתדל להסתכל לאחור על ניסיון ה-NBA שלי עכשיו בחיוביות.

"הלוואי שהיו לי הידע והניסיון שיש לי היום כשהגעתי לקליבלנד, אני חושב שיכולתי לעשות עבודה טובה יותר. אני יודע שיכולתי. כנראה שיכולתי להתמודד עם הכול הרבה יותר בקלות אבל זה לא קרה. אני יודע בלב שלי שיכולתי לעשות יותר, אבל לא עשיתי עבודה רעה. הייתי עושה דברים אחרת גם בתחום הכדורסל וגם בתחום האישי".

מאמן קליבלנד, דיוויד בלאט, עם לברון ג'יימס. AP
"הייתי משוגע אם הייתי מוותר עליו". בלאט עם לברון/AP

על הדיווחים בתקשורת כנגדו: "אני לא רוצה להיכנס למקרים ספציפיים. לתקשורת יש סט אג'נדות, מוטיבציות ותחומי אחריות, הכל חלק ממכונה עצומה שהופכת את ה-NBA לכל כך מעניינת ומושכת עבור האוהדים ובעלי הקבוצות. אם אתה רוצה להינות מהפירות של כל זה, אתה יכול ואמור להבין שאתה חלק מאותה מכונה".

בלאט נשאל על ההצעה שקיבל מסטיב קר לשמש כעוזרו בגולדן סטייט עוד לפני שחתם בקליבלנד. "חשבתי על מה היה יכול לקרות אם הייתי מסכים", סיפר, "כמעט כל מי שהיה במצב שלי היה מחליט כמוני. אם היית יכול להבטיח לי שאחרי עבודה של שנה-שנתיים עם קר הייתי מקבל את אותה הזדמנות הייתי עושה את זה, אבל היה לי צ'אנס להמשיך לעשות מה שעשיתי 20 שנה - להיות מאמן ראשי".

על מערכת יחסים שלו על לברון ג'יימס: "אני לא חושב זה חשוב. אם היו מציעים לי להיות בקליבלנד שנה-שנתיים בלעדיו הייתי אומר 'מה אני משוגע?'. הייתי מוותר על לאמן את לברון ג'יימס? הייתה לי הזדמנות לאמן את השחקן הטוב בעולם, אין הרבה אנשים שיכולים להגיד את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. AP
"רציתי להמשיך לשמש כמאמן ראשי". על ההצעה מקר/AP

גם וויל קלייברן ובראד וונאמייקר, שמשחקים אצל בלאט בדרושאפקה, מעידים שמאמנם ממעט לדבר על מה שעבר עליו בליגה הטובה בעולם. "לברון לא עולה בשיחות שלנו", אמר אקס הפועל חולון, "המאמן אף פעם לא הזכיר אותו ואף אחד אף פעם לא שאל. למען האמת, לא ממש איכפת לי. ברור שאנשים סקרנים. וונאמייקר: "אני חושב שהוא סגר את הפרק הזה בספר שלו".

מספר חודשים אחרי שפוטר קליבלנד, עם טיירון לו על הקווים, מצאה את עצמה בפסגת העולם עם אליפות מדהימה. "צבט לי קצת", הודה בלאט, "אבל היו הרבה אנשים בקבוצה שעבדתי איתם והרגשתי שמחה כנה עבורם. ידעתי מה הקבוצה עברה כדי להגיע לשם".

על טבעת האליפות: "עדיין לא קיבלתי את הטבעת, וזה לא ישנה הרבה כשאקבל אותה. לא רציתי את הטבעת אלא את מה שהיא מייצגת. אחרי האליפות דייויד גריפין התקשר ואמר לי שיש לי חלק בהישג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully