וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הלאומית דורשות לחזור לשיטה עם שתי עולות ושתי יורדות

1.12.2016 / 12:00

האם הסטטוס קוו ישתנה אחרי חמש שנים? קבוצות הלאומית העבירו דרישה לשנות את המצב של עולה אחת ויורדת אחת, שתעלה לדיון בהנהלת איגוד הכדורסל. אנשי ליגת העל ינסו לעצור את המהלך

עמירם הלוי. ניב אהרונסון
השיטה תשתנה? עמירם הלוי/ניב אהרונסון

דירקטוריון מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל העביר לחברי הנהלת האיגוד, היושב ראש עמירם הלוי והמנכ"ל יענקלה בן שושן, דרישה לפיה החל מהעונה הבאה יהיו שתי עולות מליגת המשנה לליגת העל. הדרישה צפויה לעלות לדיון בפני הנהלת איגוד הכדורסל, בה חברים חלק מחברי הדירקטוריון של מנהלת הלאומית, וכן חלק מחברי הדירקטוריון של מנהלת ליגת העל. ההערכות הן שהנושא לא יעבור ללא התנגדות חריפה מצד חלק מהחברים הדומיננטיים, המעוניינים לשמור על הסטטוס קוו של עולה אחת ויורדת אחת. יש לציין שהישיבה המדוברת, שנערכה ב-17 בנובמבר, היתה ישיבה טלפונית שבה 13 חברים אישרו את הדרישה, ורק נציג הפועל כפר סבא נמנע.

הפעם האחרונה בה היו אמורות להיות שתי יורדות ושתי עולות הייתה בעונת 2009/10, כשבתום אותה עונה ירדו עירוני נהריה ועירוני רמת גן לליגת המשנה, ואת מקומן היו צפויות לתפוס מ.כ הבקעה והפועל יקנעם/מגידו. שתי העולות ויתרו על המקום שלהן בליגה, כשבמקביל גם עפולה מליגת העל ויתרה על מקומה. מי שהוקפצה לליגת העל הייתה מכבי אשדוד כדי להשלים 10 קבוצות בליגה. בעונה שלאחר מכן השיטה המיועדת היתה עם יורדת אחת ועולה אחת, אך בקיץ נעשה ניסיון להעלות את הפועל תל אביב ולהשאיר את אליצור אשקלון. בסופו של דבר, רק אשקלון שיחקה בליגת העל בשל סירוב האדומים לעלות על השולחן הירוק. אחרי עונה נוספת בה לא היו יורדות ועולה אחת בלבד, השתרש הסטטוס קוו של יורדת אחת ועולה אחת, שיחול זו העונה החמישית.

אחת הטענות של אנשי הלאומית היא ההצלחה של העולות מהלאומית בשנים האחרונות - החל מהפועל חולון ומכבי חיפה, דרך מכבי אשדוד, הפועל תל אביב, עירוני נס ציונה, מכבי קרית גת וגם העולה הנוכחית, הפועל גלבוע/גליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully