וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך ל-NBA? פתיחת העונה המוצלחת של טי ג'יי ליף במכללות

בנו של בראד מככב במכללת UCLA עם ממוצעים של 20 נקודות ו-10 ריבאונדים לערב. מאמן יריב: "יכולה להיות לו קריירת מכללות מפלצתית". ומה עושים ארבעת הישראלים הנוספים במכללות עד כה?

שחקן מכללת UCLA טי ג'יי ליף. AP
עתיד מזהיר. טי ג'יי ליף/AP

בקיץ שעבר עזר טי ג'יי ליף להעלות את נבחרת הנוער לדרג א' ואף נבחר ל-MVP של אליפות אירופה לדרג ב' והעונה הוא אחד מחמישה ישראלים שמשחקים בליגת המכללות האמריקאית: מלבדו ישנם גם עידו פליישר מהוואי, איגור קולשוב מרייס, רומן סורקין מאורגון מוחמד אבו ערישה מג'קסונוויל סטייט.

אלא שבניגוד לכל המוזכרים לעיל, בנו של כוכב גליל עליון לשעבר בראד ליף נחשב לכוכב של ממש ולפוטנציאל אמיתי להיבחר בדראפט ה-NBA. העונה העדיף ליף ג'וניור (19, 2.08 מ'), שנולד בישראל, את מכללת UCLA על פני אריזונה (אליה כבר התחייב, לפני שהתחרט), אורגון וסן דייגו סטייט, ולפחות על פי השבועות הראשונים, מדובר בבחירה טובה.

הלילה (בין ראשון לשני) סיפק שחקן הפנים המגוון הצגה נוספת כשקלע 21 נקודות (8 מ-12 מהשדה, 1 מ-2 ל-3, 4 מ-5 מהעונשין), הוריד תשעה ריבאונדים והוסיף אסיסט, חטיפה וחסימה ב-77:114 הקליל של מכללתו על לונג ביץ' סטייט. בסך הכל, בארבעה משחקים העונה, מעמיד ליף ממוצעים מצוינים של 20.3 נקודות (66 אחוז מהשדה, 70 אחוז מהקו) 10 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים ו-1.5 חסימות לערב ב-28.8 דקות בממוצע.

עוד לפני שקלע על סן דייגו 26 נקודות, במשחקו הטוב ביותר העונה, שמע ממאמן היריבה למונט סמית' כי "הצד ההתקפי בא לו מאוד בקלות. הוא יכול לשים את הכדור על הרצפה ולקלוע מבחוץ. העובדה שהוא פותח בחמישייה של UCLA כשחקן שנה ראשונה מרשימה. יש לו את כל הכלים לרשום קריירת מכללות מפחידה".

הממוצעים של שאר הישראלים במכללות עד כה:

איגור קולשוב (רייס) - 17.3 נקודות, 6.3 ריבאונדים, 3 אסיסטים
עידו פליישר (הוואי) - 7.5 נקודות, 5.5 ריבאונדים
רומן סורקין (אורגון) - 4 נקודות, 2.3 ריבאונדים
מוחמד אבו ערישה (ג'קסונוויל סטייט) - 0 נקודות, 0.5 ריבאונדים

שחקן מכללת UCLA טי ג'יי ליף. AP
בקצב הזה, יוכל להגיע גם ל-NBA. ליף/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully