וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטן ואן גנדי במונולוג נגד טראמפ: "אנחנו צריכים להתבייש היום"

מאמן דטרויט שפך את ליבו באימון: "בחרנו גזען פרוע ושונא נשים בתור מנהיג, קשה לי לעכל, לא יודע איך נתגבר על זה. אנחנו מתיימרים להטיף לכולם על זכויות אדם, אבל צריכים לסתום את הפה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

רבים מהאמריקאים עדיין מתקשים לצאת מההלם לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות. מי שהביע את מורת רוחו מתוצאות הבחירות הערב (רביעי), הוא סטן ואן גנדי, מאמן דטרויט פיסטונס.

באימון הקליעות לקראת המשחק של הקבוצה מול פיניקס, ואן גנדי פצח במונולוג יוצא דופן נגד הנשיא החדש: "אני לא חושב שמישהו יכול להכחיש שהבחור הזה הוא גזען בצורה בוטה וברורה ושונא נשים. השלכנו הרגע חלק לא קטן מהאוכלוסייה שלנו 'מתחת לאוטובוס' ומפריע לי לחשוב שזה המקום בו אנחנו נמצאים כאומה.

זה כאילו שאמרנו, גם שלוש הבנות שלי, כל החברה שלנו כאילו אמרה 'לא, אנחנו חושבים שאתם צריכים להיות אזרחים מדרגה-שנייה'. ולקחנו מיזוגן בתור המנהיג שלנו, אני לא יודע איך אנחנו הולכים להתגבר על זה.

עוד בנושא:

גם ב-NBA המומים מהניצחון של טראמפ: "מישהו באירופה מחפש שחקנים?"
בתזמון מושלם: ארצות הברית פוגשת את מקסיקו בשבת במוק' המונדיאל

מאמן דטרויט פיסטונס סטן ואן גנדי. AP
מתקשה לקבל את המצב החדש. ואן גנדי/AP

הדברים שהוא אמר בעבר כלפי אפרו-אמריקאים, לטינים ונשים הם מבחילים. קשה לי לעכל את תוצאות הבחירות. זה לא המועמד הנורמלי שלכם. אני אפילו לא יודע אם יש לי חילוקי דעות פוליטיים איתו. אני לא יודע מה הדעות הפוליטיות שלו. לא יודע מה הוא חושב, חוץ מאשר לבנות חומה ו'אני שונא את כל האנשים הצבעוניים' והיחס לנשים צריך להיות כמו לאביזרי מין ולשפחות של הגברים. אני לא יודע מה עושים עם דבר כזה.

אני לא יודע איך נכנסים לקלפי ומצביעים לדבר כזה. אני מבין שיש בעיות בכלכלה, אני מבין את כל הבעיות עם הילארי קלינטון, באמת. אבל יש דברים מסוימים במדינה שלנו שאמורים לפסול אותך מלהיות נשיא והעובדה שמיליוני אמריקאים לא חושבים שגזענות וסקסיזם פוסלים אותך מלהיות המנהיג שלנו, של המדינה שלנו... אנחנו מתיימרים להטיף למדינות אחרות על פגיעה בזכויות האדם וכל הדברים האלה. כדאי מאוד שלא נעשה זאת שוב, אף פעם, כשהמנהיגים שלנו מדברים עם סין או מקומות אחרים על דברים כאלה.

בחרנו הרגע מיזוגן פרוע בתור המנהיג שלנו ואנחנו צריכים לסתום את הפה ולהבין שאולי אנחנו צריכים ללמוד משאר העולם, כי אין לנו שום דבר ללמד אף אחד. זה מביך. התביישתי בהרבה דברים שקרו במדינה הזו, אבל אף פעם לא התביישתי במדינה שלנו, עד היום. היום אני מתבייש. כולנו צריכים למצוא את הדרך להמשיך הלאה, אבל זה היה קשה. ואני אפילו לא מנסה להביע דעה פוליטית כאן. מבחינתי, זה הרבה מעבר לפוליטיקה.

זה מדהים. אני לא יודע איך אתה ממשיך מכאן והלאה, אם אתה אדם שחור או לטיני. כי האוכלוסייה הלבנה אמרה לך הרגע, שוב, בצורה ברורה, שהיא לא חושבת שאתה ראוי לשוויון או לכבוד. אותו דבר לגבי נשים. זה מה שאמרנו היום, כמדינה ואנחנו צריכים להתבייש בארצות הברית היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully