וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרים שה-NBA לא מכירה: הלילה ההיסטורי של ווסטברוק ודייויס

הכוכב של אוקלהומה סיטי רשם את אחד הטריפל דאבלים הגדולים אי פעם: "מבחינתי, עייפות היא עניין מנטלי בלבד. הכול בראש". שחקן הפליקנס נכנס לרשימה שכוללת רק אותו ואת מייקל ג'ורדן

אנתוני דייויס ניו אורלינס פליקנס. AP
מה הוא עוד יכול לעשות? דייויס/AP

עוד לילה גדוש בפעילות עבר על ה-NBA בין שישי לשבת, כאשר קבוצות הליגה ממשיכות בחימום המנועים הראשוני שלהן.

שניים שממש לא צריכים תקופת חימום הם אנתוני דייויס וראסל ווסטברוק, ששוב הציגו משחקים אדירים. ההבדל: דייויס וניו אורלינס החלשה נפלו למאזן 2:0, בעוד ווסטברוק הצליח להוביל את אוקלהומה סיטי לפתיחת 0:2 פוסט ימי קווין דוראנט.

עוד בנושא:

ווסטברוק כיכב, דייויס הפציץ והפסיד, שלשת ניצחון לאירווינג וקליבלנד

ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר מול פיניקס סאנס. AP
לגמרי לבד. ווסטברוק/AP

נפתח דווקא עם המפסיד האומלל, דייויס, שבמשחק הראשון של העונה רשם 51 נקודות ו-16 ריבאונדים והלילה, בהפסד 122:114 בבית מול גולדן סטייט, נאלץ "להסתפק" ב-45 נקודות ו-17 ריבאונדים. ב-ESPN חישבו ומצאו שהקצב הנוכחי של דייויס יביא אותו ל-3,895 נקודות ו-1,354 ריבאונדים העונה, למרות שכנראה שהוא יתקשה לשמור על הקצב המסחרר הזה, עם כל הכבוד.

מה שכן, דייויס הוא השחקן השביעי אי פעם שרושם שני משחקים רצופים של לפחות 45 ו-15, כאשר קדמו לו צ'ארלס בארקלי, אלג'ין ביילור, וולט בלאמי, ווילט צ'מברליין, מוזס מלון ובוב מקאדו. רשימה לא רעה. החד-גבה גם הצטרף לגדול מכולם, מייקל ג'ורדן והפך לשחקן השני ב-50 השנים האחרונות שקולע יותר מ-90 נקודות בצמד משחקי פתיחת העונה. רוצים עוד הוכחה ליכולת האדירה? דייויס קלע 26 מהנקודות שלו על הראש של דריימונד גרין, שבעונה שעברה לא אפשר לאף אחד לקלוע עליו יותר מ-17 נקודות.

לצערו, בשניות הסיום, בניסיון להציל את הפליקנס, דייויס חטף גג מקווין דוראנט, שרץ לליי-אפ בצד השני וסגר את המשחק: "כל הלילה הוא צלף נגדנו", החמיא דוראנט, "הוא קלע מעל דאבל טים, קלע זריקות קשות בפייד-אווי. היה לי ברור שאם הוא מצליח לזרוק את הזריקה האחרונה הזו, הוא גם קולע אותה, אז רק ניסיתי לבלום אותו".

AD עצמו סיכם: "אנחנו משחקים חזק, עם המון אנרגיות, אבל אנחנו חייבים למצוא דרכים לבצע פעולות טובות יותר במאני טיים. הגוף שלי מרגיש נהדר ואני במצב התקפי כל הזמן. אני חושב שזו הדרך הטובה ביותר מבחינתי לנסות ולעזור לקבוצה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אנתוני דייויס ניו אורלינס פליקנס עם קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס. AP
גם דוראנט היה מלא במחמאות/AP

לווסטברוק כאמור, הלך קצת יותר טוב הלילה ברמה הקבוצתית. אחרי הניצחון הדחוק על פילדלפיה, אוקלהומה סיטי נהנתה ממפגש מול עוד אחת מהקבוצות החלשות בליגה, פיניקס. למרות זאת, היא נזקקה להופעה הירואית של הכוכב היחיד שנשאר לה כדי להימנע מהפסד ביתי מביך, אחרי שפיגרה ב-15 הפרש בסיום הרבע הראשון.

ווסטברוק, שלקח 44 זריקות, סיים עם טריפל דאבל, שכלל 51 נקודות. מדובר בכמות השלישית בגובהה אי פעם והגבוהה ביותר ב-30 השנים האחרונות של נקודות בטריפל דאבל והוא היה רחוק שתי נקודות בלבד מהשיא של צ'מברליין, שהושג בעונת 1967/68. זו הייתה הפעם הראשונה מזה 41 שנים ששחקן כלשהו עובר את רף 50 הנקודות בטריפל דאבל וחשוב מכך אולי, ווסטברוק הביא עוד ניצחון, 110:113 קשה בהארכה. ברבע השלישי הוא קלע לא פחות מ-23 נקודות, שווה לשיא מועדון וכעת יש לת'אנדר משחק ביתי מול הלייקרס, עוד הזדמנות לווסטברוק להראות שהוא לא מתגעגע לדוראנט.

"אתה חייב לרצות לנצח כל משחק", הוא סיכם, אחרי ששיחק לא פחות מ-45 דקות ולא נראה עייף לרגע, "זה מאוד פשוט. כשאתה רוצה לנצח, אתה לא חושב לרגע על העייפות. מבחינתי, עייפות היא עניין מנטלי בלבד. הכול בראש. אתה חייב לצאת לפרקט ולשחק ברמה הכי גבוהה שיש, להשאיר הכול על המגרש". גם דווין בוקר, מהצד המפסיד, החמיא: "זה מה שראסל עושה. הוא קלע אגרסיבי מאוד, אחד השחקנים הטובים בליגה וידענו את זה לפני המשחק".

בקליבלנד, שמחה וצהלה. קבוצת הבייסבול של העיר שיחקה הלילה בשיקגו במשחק 3 של הוורלד סירייס, ניצחה ועלתה ל-1:2 בסדרה, כשהיא רחוקה רק שני ניצחונות מאליפות ראשונה עבורה מזה 68 שנים ואליפות שנייה עבור העיר המקוללת בתוך ארבעה חודשים בלבד. הקאבלירס בינתיים, השיגו ניצחון חוץ גדול משלהם, 91:94 בטורונטו, משלשה מכריעה של קיירי אירווינג, 44 שניות לסיום.

הגארד, שהכריע בדרך דומה את משחק 7 בסדרת הגמר האחרונה, השיג הפעם ניצחון יקר על הקבוצה אותה עברו הקאבס בגמר המזרח: "אין שום קשר לשלשה ההיא", ניסה קיירי להרגיע בסיום, "זה בסך הכול המשחק השני של עונה חדשה. אני שמח שהצלחנו לנצח במשחק צמוד מול קבוצה נהדרת, בחוץ. זה הכול. זה מראה כמה התבגרנו בתור קבוצה". לברון ג'יימס הוסיף: "זה היה מבחן טוב עבורנו. נחמד שיש משחקים כאלה במהלך העונה הסדירה, זה מחדד אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully