וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם נחתם: ליטא השותפה של ישראל באירוח יורובאסקט 2017

28.10.2016 / 12:44

כפי שפורסם בלעדית בוואלה! ספורט, הליטאים ישחקו בבית עם ישראל באליפות בקיץ הקרוב, ויביאו כאלף אוהדים לארץ: "המדינה שמביאה את קהל האוהדים הגדול ביותר לאירועים בינלאומיים". סאבוניס: "הקהל יקבל תנאים נהדרים בת"א". פיני גרשון: "כדורסל זו דת אמיתית בליטא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאבוניס, פיני ועמירם הלוי במעמד החתימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איגוד הכדורסל הישראלי ואיגוד הכדורסל הליטאי חתמו על הסכם שקובע כי ליטא היא המדינה השותפה של ישראל באירוח הבית המוקדם של יורובאסקט 2017 בקיץ הקרוב. על החיבור בין המדינות פורסם בלעדית לראשונה בוואלה! ספורט לפני כחודשיים המשמעות היא שליטא, סגנית אלופת אירופה, תהיה בבית בישראל ומכיוון שליטא שייכת לדרג א' בהגרלה שתתקיים ב-22.11 באיסטנבול, ישראל לא תקבל את ספרד, צרפת או סרביה. עוד נבחרות שלא יוגרלו מול ישראל הן המארחות הנוספות פינלנד, רומניה וטורקיה, קרואטיה שכמו ישראל נמצאת בקבוצת האיכות השלישית ואיסלנד.

זו האליפות השנייה ברציפות בה יכולות המדינות המארחות לבחור מדינה שותפה וישראל היא השנייה שמכריזה על שיתוף פעולה שכזה אחרי שפינלנד סיכמה עם איסלנד. "ישראל בחרה את ליטא בזכות העובדה שהיא המדינה שמביאה את קהל האוהדים הגדול ביותר לאירועים בינלאומיים וגם בזכות המסורת האדירה שלה בכדורסל", נכתב בהודעת איגוד הכדורסל על ההסכם עם ליטא, "איגוד הכדורסל מתכוון למנף את ההסכם הזה לשיתופי פעולה נוספים עם הליטאים".

שחקני נבחרת ליטא יונאס ולנצ'יונאס, מנטאס קלנייטיס. רויטרס
ישחק עם ישראל. יונאס ולנצ'יונאס/רויטרס

כחלק מההסכם הליטאים מתכוונים להביא לישראל כאלף אוהדים שישבו בשערים 9-11. ומשחקי נבחרתם יהיו מדי ערב בשעה 19:00, המשחק השני באותו היום כשישראל תשחק במשחק המרכזי בשעה 21:30. במסגרת ההסכם תסייע עיריית ת"א בהקדם מתחם פאן זון באחד החופים בעיר. לפני מספר שבועות הגיעו ארצה אנשי ההתאחדות הליטאית בהם המנכ"ל מינדאוגאס ספוקאס, יחד עם נציגי משרד התיירות וסוכמו החבילות אותן ירכשו אוהדי נבחרת ליטא בבתי המלון השונים בת"א.

ארווידאס סאבוניס: "אני גאה לבשר שנשחק באליפות שתיערך הקיץ בישראל. זו בשורה חשובה לנבחרת ולקהל שלנו. הקהל שיגיע לתל אביב יקבל תנאים נהדרים, ואני רק אזכיר את מזג האוויר המעולה, האוכל הנהדר והאפשרות לבקר במקומות היסטורייה. אני מודה לאיגוד הכדורסל הישראלי, ומקווה לבנות קשר חזק לעתיד".

עמירם הלוי: "ישראל מדינה קטנה שאוהבת כדורסל, ואנחנו מעריכים ומכבדים את הכדורסל בליטא שהוא מהטובים בעולם. כשזכינו לארח את האליפות פנינו להתאחדות הליטאית ואני מזמין את הקהל להינות ממדינה לא רחוקה ומאוד מעניינת. אין לי ספק שקבלת הפנים והיחס יגרמו לכולם לחוויה בלתי רגילה בתל אביב".

פיני גרשון: "אני לא רוצה להזכיר את הרגעים הקשים של ארווידאס. אני חייב להרבה אנשים מליטא, ובלי העזרה שלהם אני גר באוהל עד היום. שאראס היה שחקן שביחד איתו לקחתי שני גביעי אירופה. אני שמח לארח אתכם, כדורסל זו דת אמיתית בליטא. במהלך האליפות נקיים השתלמות מאמנים, וזה יהיה מוצלח לכולנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפרשן פיני גרשון. ברני ארדוב
"כדורסל זו דת אמיתית בליטא". פיני גרשון/ברני ארדוב

ליטא היא סגנית אלופת אירופה שזכתה בשלוש אליפויות אירופה בעבר. את הנבחרת הליטאית הנוכחית מאמן דיניוס אדומאיטיס, במקומו של יונאס קזלאוסקס שסיים את דרכו במשחקים האולימפיים האחרונים. הכוכב הגדול של הנבחרת הוא סנטר טורונוטו יונאס ולנצ'יונאס.

בהמשך תיערך מסיבת עיתונאים מיוחדת בקובנה בהשתתפות אנשי איגוד הכדורסל ואנשי האיגוד הליטאי, בראשות שחקן העבר האגדי ארווידס סבוניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully