וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח לי שקט: איך תיראה העונה השמינית של עומרי כספי ב-NBA?

24.10.2016 / 14:00

אחרי עונת שיא שמיצבה אותו כשחקן האולטימטיבי לעידן הסטטיסטיקה המתקדמת, מעמדו של עומרי כספי יציב מאי פעם. הבעיה היחידה: הבית שמצא בסקרמנטו ממשיך להיות הכי מבולגן בשכונה. אסף רביץ על האתגר הבא של הישראלי

עריכה: מרום שפיצר

עומרי כספי יפתח השבוע את העונה השמינית שלו ב-NBA. בשלוש השנים הראשונות הוא היה פוטנציאל מסקרן וקיבל דקות בהתאם לתקווה שיתפתח לשחקן רוטציה ראוי, בשלוש השנים הבאות הוא נאבק על מקומו ברוטציה של שלוש קבוצות שונות במידת הצלחה משתנה. העונה השביעית סימנה את התבססותו של כספי כשחקן NBA חשוב שניתן לאפיין את היתרונות הייחודיים שלו, שחקן שלנוכחות שלו יש משמעות אמיתית עבור הקבוצה שלו.

לכן, את העונה השמינית כספי פותח במעמד אחר מאשר בכל שלב אחר בקריירה. הפעם הוא לא יצטרך להרוויח את המקום שלו אלא לא להפסיד אותו, לשמור עליו. הפעם אלה שחקנים אחרים שינסו לנגוס בדקות שלו, לא להיפך. אך זה לא אומר שעומרי יכול לסמוך על כך שמשהו מובטח לו, הוא עדיין לא כוכב NBA שיקבל דקות בכל מקרה. הליגה מלאה בשחקנים שהרוויחו מעמד והפסידו אותו. כספי לא צריך לחפש רחוק, מספיק שיסתכל על חברו החדש לקבוצה טיי לוסון, שעד לפני שנה היה רכז בכיר בליגה וכרגע נמצא בעיצומה של נפילה חופשית שעדיין לא ברור היכן תיעצר.

עוד בנושא:
עומרי כספי מרוצה מהעיסוק של ייגר בהגנה: "אפשר לראות תוצאות"
הנתונים מראים: עומרי כספי השחקן הכי מהיר בסקרמנטו קינגס
רק הבלגן עדיין חוגג: מחממים את הפרקט על סקרמנטו הכאוטית

עומרי כספי, סקרמנטו קינגס. AP
הפעם שחקנים אחרים ינסו לנגוס לו בדקות. כספי/AP

בגדול, כספי ינסה לשחזר את העונה שעברה, בה הוציא משהו שקרוב למקסימום של יכולותיו בסטנדרטים של ה-NBA. קשה לצפות לקפיצת מדרגה נוספת, הוא יהיה במצב מצוין אם פשוט ישמור על הקיים. לכן כדאי לחזור אל המאפיינים הבולטים של העונה שעברה. כספי סיים אותה עם שיאי קריירה בנקודות (11.8), דקות (מעל 27), שלשות (1.6), אחוזי שלשות (40.9) וריבאונדים (5.9). הוא קלע ב-48.1 אחוזים מהשדה, אחוז גבוה באופן כללי ויוצא דופן עבור שחקן שכמעט מחצית מהזריקות שלו היו משלוש. אחוז השדה המשוקלל שלו היה 57.1, עוד נתון נהדר בו כספי דורג במקום ה-17 בליגה והחמישי מבין שחקנים המתפקדים כשחקני חוץ, כששניים מהשחקנים שלפניו היו סטף קרי וקווין דוראנט.

במהלך הקיץ פורסם נתון שעזר להסביר איך כספי הפך לספק נקודות יעיל כל כך: הוא הוביל את הליגה ביחס בין שלשות לזריקות מחצי מרחק, על כל זריקה מחצי מרחק הוא זרק 17.1 שלשות. זה נתון חשוב כי הוא מתיישב עם ההבנה הגוברת בליגה שזריקה משלוש הרבה יותר יעילה מזריקה מחצי מרחק. מדובר במתמטיקה פשוטה שאף פעם לא נמאס להזכיר: עדיף לקלוע משלוש ב-34 אחוזים, נתון אותו השיגו 157 שחקנים שזרקו לפחות 50 שלשות בעונה החולפת, מאשר לקלוע מחצי מרחק ב-50 אחוזים, נתון אותו השיגו חמישה שחקנים שזרקו לפחות 50 פעמים מהטווח הזה.

הסיבה ליחס הזה אצל כספי היא שהוא פשוט לא זרק כמעט בכלל מחצי מרחק, רק 16 מתוך 622 הזריקות שלקח בעונה החולפת היו מהטווח המשוקץ. פרט לשלשות, הוא הרבה להגיע לצבע וגם שם זרק בעיקר קרוב לטבעת, איזור נוסף בו הוא מסיים באחוזים גבוהים (66.5). ה-shot chart של כספי מהעונה החולפת די מדהים, כל האיזור שבין קשת השלוש לצבע ריק כמעט לחלוטין, זה נראה כמו איור שנלקח מתוכנה של דריל מורי שניסה להמציא את השחקן האולטימטיבי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לא פחות ממדהים: פילוח הזריקות של כספי בעונה שעברה

פילוח הזריקות של עומרי כספי בעונת 2015/16. מתוך אתר ה-NBA, צילום מסך
פילוח הזריקות של עומרי כספי בעונת 2015/16/צילום מסך, מתוך אתר ה-NBA

חלוקת הזריקות של כספי נדירה כל כך כי רוב השחקנים מוצאים את עצמם משתמשים מדי פעם בזריקות מחצי מרחק. למשל, כאשר שומר יוצא מהר אל מומחי שלשות הם אוהבים לעבור אותו בעזרת כדרור אחד ולעלות לזריקה חופשית מחצי מרחק. נתון יוצא דופן נוסף יוכל להסביר מדוע עומרי לא נזקק לכך: מתברר שבעונה החולפת הוא קלע באחוזים הגבוהים ביותר בליגה שלשות מעלייה בכדרור, זריקה שנחשבת לקשה ביותר לביצוע. הוא לא עשה זאת הרבה, הוא זרק 57 זריקות כאלה, אך קלע אותן ב-49.1 אחוזי הצלחה, הגבוה ביותר מבין השחקנים שזרקו לפחות 25 פעמים. כספי השתמש בכדרורים הצידה או במקום בעיקר כדי להשתחרר משומרים שיצאו אליו מהר וקנו את הטעיית הזריקה שלו, לפעמים כדרר פעם או פעמיים גם כשהיה חופשי לחלוטין, לעומת רוב השחקנים התברר שזה נוח לו יותר מאשר להתקדם לטווח קרוב יותר, מה שהפך אותו לקלע יעיל במיוחד.

יעילות הייתה שם המשחק של כספי גם בתחומים פחות מדידים. הוא מיעט לעשות טעויות, שיפר את ריבאונד ההגנה ואת ההגנה האישית, קבלת ההחלטות שלו בשני הצדדים הייתה טובה מאוד. הוא היה בדיוק השחקן המשלים שסקרמנטו הייתה זקוקה לו לצד שחקנים דומיננטיים כמו דמרקוס קאזינס, רודי גיי ורייג'ון רונדו. הניסיון שצבר וחוכמת המשחק שלו באו לידי ביטוי בולט כששיחק מול צעירים שרק מתחילים ללמוד את עולם ה-NBA. לעומתם, כספי נכנס בעונה החולפת לתקופת השיא בקריירה שלו, התקווה היא שזו תהיה תקופה ממושכת.

סקרמנטו הפכה להיות הבית של כספי ב-NBA, זו הקבוצה בה החל את הקריירה ולאחר שנות נדודים חזר אליה אל תקופת השיא שלו. לצערו, הבית שלו ממשיך להיות הכי מבולגן בשכונה. גם הקיץ ראשי הקינגס דמיינו שיש להם ביד קבוצה איכותית ומילאו את הסגל בשחקנים מנוסים, כולל מאט בארנס ואנתוני טוליבר שיושבים על המשבצת של כספי. עומרי אמור להיות הפורוורד הראשון שעולה מהספסל וצפוי לשתף פעולה עם בארנס בן ה-36 בהרכבי מחליפים, אך מספיק שהוא יפתח את העונה בכושר קליעה פחות טוב מבארנס כדי שההיררכיה תשתנה.

דמרקוס קאזינס שחקן סקרמנטו קינגס מול טוני מיטשל שחקן מכבי חיפה. AP
ועדיין, בלאגן. קאזינס/AP

הבלגן יכול להשפיע בכל מיני דרכים, מבחינתו האישית של כספי גם לטובה. סקרמנטו תפתח את העונה בידיעה שרודי גיי לא מרוצה ומתכוון לעזוב בסוף השנה, מה שאומר שכדאי לקינגס להעביר אותו בטרייד במהלך העונה. כבר היו דיבורים על טרייד של גיי ודארן קוליסון תמורת גוראן דראגיץ', טרייד כזה היה הופך את כספי למועמד מוביל להיות הסמול פורוורד הפותח של סקרמנטו. לעומת זאת, יכולים להתרחש במהלך העונה מהלכים שיעבו את הסגל בעמדות הפורוורד.

העונה הקרובה תהיה חשובה במיוחד עבור כספי, כי בסיומה הוא יסיים את החוזה בסקרמנטו. בקיץ צפויה עלייה נוספת בתקרת השכר, לא בסדר הגודל של הזינוק בקיץ האחרון שאפשר את מבול החוזים העצומים אך מספיק כדי שלרוב הקבוצות יהיה מקום פנוי מתחת לתקרת השכר. כספי כמובן לא יהיה אחד השחקנים החופשיים הבכירים, אך אם ישמור על היכולת מהעונה החולפת בהחלט ייחשב לשחקן משמעותי שיוכל לתרום לקבוצות מכל סוג.

הקבוצות הגדולות מחפשות כיום בדיוק שחקנים מהסוג של כספי, שחקנים שיכולים לשחק בשתי עמדות הפורוורד ולקחת חלק בהרכבים נמוכים עם קליעה מבחוץ ופוטנציאל לחילופים אוטומטיים לפחות בין עמדות 2-4. הקליפרס, למשל, היו שמחים להיעזר בכספי כבר עכשיו, הוא טוב יותר מכל האפשרויות של דוק ריברס בעמדת הסמול פורוורד. עונה טובה נוספת תשים את הקלפים ביד של עומרי, תאפשר לו להחליט בקיץ מה הכי חשוב לו: הכסף הגדול (חוזה של שמונה ספרות לעונה בהחלט בא בחשבון), לקחת חלק משמעותי בקבוצת פלייאוף איכותית או אולי להישאר בבית היחיד שהוא מכיר.

עומרי כספי, סקרמנטו קינגס, עם עוזרי המאמן ננסי ליברמן, צ'אק אייסק. AP
שחקן בית. כספי עם עוזרי המאמן אשתקד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully