וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב עם גאודלוק: 108 נקודות. בלעדיו: 66 בלבד

20.10.2016 / 9:00

הבכורה הכי מוצלחת בעשור האחרון? נחמד. 13 אסיסטים ואפס איבודים? יופי. 70 נקודות ב-81 דקות? אחלה. אבל כדי להבין את הבשורה שמביא עמו הגארד, צריך לבחון מה הוא עושה לקצב ההתקפי של הקבוצה כולה. והוא, כמה לא מפתיע, מחזיק במפתח לניצחון על ריאל. מאחורי הק?ל??עים

מערכת וואלה!

בווידאו: משחק מקדים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

1. שנה, שמונה חודשים ו-21 ימים חלפו מאז אותו ערב נדיר, אפילו כמעט היסטורי. שבועיים אחרי שגברה על ברצלונה בטופ 16, מכבי תל אביב אירחה את ריאל מדריד והכניעה גם אותה. מרקז היינס ירה חמש שלשות, סופוקליס שחורצאניטיס בילה יותר מ-25 דקות על הפרקט וג'ו אלכסנדר הבטיח עבור גיא גודס את הניצחון מקו העונשין. 86:90 לאלופת אירופה היוצאת על אלופת אירופה הנכנסת.

שם, פחות או יותר, נגמרה מכבי. 630 ימים חלפו מאז אותו יום חמישי, שבו האוהדים יצאו מיד אליהו שמחים, גאים וטובי לב, ולא יכלו לשער או לדמיין שתהא זו הפעם האחרונה - לפחות לעונה וחצי הבאות - שקבוצתם תביא איזושהי בשורה, תנצח יריבה עדיפה, תישען על קלישאת רוח המועדון ותוכיח שהיא שייכת לצמרת האירופית. אולי הערב (חמישי, 21:05, שידור ישיר בערוץ הספורט) היא תעשה זאת שוב. אולי.

איתך או בלעדיך: כשגאודלוק על המגרש במכבי ת"א. ברני ארדוב
איתך או בלעדיך: כשגאודלוק על המגרש במכבי ת"א/ברני ארדוב

2. מכבי תל אביב מסוגלת לנצח את ריאל מדריד. זה משפט שבעבר היה נשמע טריוויאלי, גם כשמיקי ברקוביץ' שיחק עם 38 מעלות חום, כשאולסי פרי נעדר בגלל "שפעת" או כשעודד קטש הופקד על דיאן בודירוגה. היום, המשפט הזה נשמע קצת בדיוני, כי מה בכלל לצהובים ולמכונה המשומנת של פאבלו לאסו? אבל אם ארז אדלשטיין לא הצליח לגרום לחבורת השומרים הבינוניים שברשותו לשחק בהגנה, אז בשביל זה יש את ההתקפה. ובעצם, ננסח זאת אחרת: בשביל זה יש את אנדרו גאודלוק.

70 נקודות ב-81 דקות קלע הגארד בשלוש הופעותיו הרשמיות במדים הצהובים: 21 בנהריה, 22 מול הפועל אילת ו-27 במילאנו. הוא פגע ב-72% לשתיים, צלף שמונה שלשות ב-61% ודייק ב-91% מהעונשין. הוא מסר 13 אסיסטים ולא איבד אפילו כדור אחד. הופעת הבכורה שלו עם מכבי ביורוליג היא הגדולה ביותר לשחקן במועדון מאז ה-29 של וויל ביינום (במשחק שנגרר להארכה) לפני עשר שנים בדיוק. אבל גם המספרים האלה, מרשימים ככל שיהיו, לא מתחילים לספר את הסיפור של מספר 0.

זה גם לא מדד הפלוס/מינוס, המדהים בפני עצמו, שיש לגאודלוק: בזמן שהוא היה על המגרש בשלושת משחקי הליגה והיורוליג, מכבי ניצחה ב-46 הפרש; בזמן שהוא סופסל, היא הפסידה ב-26. רק כשמכמתים ומקמטים את המאזן הקבוצתי, איתו ובלעדיו, מגלים עד כמה שינה האמריקאי את קצב המשחק. וכאן מסתתר הנתון המפתיע ביותר.

ההגנה הצהובה, או שמא יש לומר: ה"הגנה" הצהובה, נותרה בעינה. היא ספגה 2.1 נקודות לדקה איתו ו-2.2 נקודות לדקה בלעדיו. בממוצע ל-40 דקות: 84 נקודות עם הגארד, 88 בלי. זה, בעצם, אותו דבר, וההבדלים המינוריים נמצאים בגבולות הגיזרה של סטיית התקן.

אבל ההתקפה, הו, ההתקפה. בזמן שגאודלוק סופסל עמדו הצהובים על 1.6 נקודות בדקה, וברגע שעלה לשחק זינקה הקבוצה ל-2.7 נקודות בדקה. ובתרגום ל-40 דקות משחק: מכבי תל אביב בלי גאודלוק שווה 66 נקודות, ומכבי תל אביב עם גאודלוק שווה 108 נקודות. מטורף, מטריף, מוטרף.

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
אפילו לשבור שיאים שליליים כבר לא קל כפי שהיה פעם. ארז אדלשטיין/ברני ארדוב

3. אם הלכאורה צפוי יקרה וריאל תנצח, שוב יזעקו הכותרות על משבר תורן. שוב יספרו שנורות הניאון בהיכל דלקו עד השעות הקטנות של הלילה. שוב יתהו על בחירת הזרים ועל יכולתו של המאמן וינסו להיזכר מתי בפעם האחרונה מכבי תל אביב פתחה עונה ב-2:0. רק לפני שנה, אגב. אפילו לשבור שיאים שליליים כבר לא קל כפי שהיה פעם.

וזה בדיוק השינוי המחשבתי שנדרש ביורוליג החדשה: בליגה, פשוטה כמשמעה, שמתפרסת על פני 30 מחזורים, אין כבר כמעט משחקים עם הגב אל הקיר. אין ערבים שגומרים עונה או מחיים אותה. בוודאי לא בשלב הזה. קבוצות שהתרגלו לשמור על מאזנים כמעט מושלמים - יאבדו העונה הרבה יותר משחקים, ובהפרשים גבוהים יותר מאלו שהתרגלנו.

אז נכון, לא נעים להתחיל עם שני הפסדים, אחרי החמצה נוראית במילאנו ופגיעה בגאווה בבכורה הביתית, אבל זה נוגע בעיקר לסטייט אוף מיינד, לחששות מדינמיקה ולמצב הפסיכולוגי שבו קבוצה נמצאת. לא יותר. שום דבר שניצחון כפול בשבוע הבא על גלאטסראיי וז'לגיריס קובנה לא יכול לפתור.

4. אבל, כאמור, זה לא חייב להיות ככה. כי גאודלוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully