וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה 77:81 את ולנסיה בספרד

הקבוצה של סימונה פיאניג'אני נראתה מצוין במשחק הבכורה שלה העונה ביורוקאפ והפתיעה את הקבוצה הספרדית החזקה. ג'רלס (18 נקודות) ודייסון (17) היו נהדרים, סטודמאייר רשם דאבל דאבל עם 10 נקודות ו-10 ריבאונדים

מערכת וואלה!

צפו בתקציר המשחק באדיבות ערוץ 20

הפועל ירושלים פתחה הערב (רביעי) את הקמפיין שלה ביורוקאפ בצורה הכי טובה שאפשר, עם ניצחון חוץ אדיר 77:81 על ולנסיה. האדומים פתחו נהדר, הובילו בתשע הפרש כבר ברבע הראשון ופיתו את ולנסיה לזריקות מחוץ לקשת, משם התקשתה לקלוע באחוזים טובים (2/12 במחצית הראשונה). קרטיס ג'רלס (18 נקודות) וג'רום דייסון (17) סיפקו מהלכי כדורסל נפלאים ויחד עם בר טימור, ששילב ניהול משחק יעיל (ארבעה אסיסטים ברבע הראשון) ומספר סלים מרשימים ועם אמארה סטודמאייר שנראה טוב בבכורה האירופית שלו החזיקו ביתרון במשך דקות ארוכות.

בוולנסיה פרננדו סאן אמטריו היה היחיד שנראה טוב עד אמצע הרבע השני, לאחר מכן בויאן דובלייביץ' התעורר והתייצב לעזרתו, אך היא התעוררה רק כאשר רפא מרטינס (22 נקודות ב-24 דקות) נכנס לעניינים. אז גם באה לידי ביטוי הבעייה הכי גדולה של הקבוצה של סימונה פיאניג'אני במשחק - איבודי הכדור (19 במשחק, לעומת 8 של ולנסיה). רצף של כאלה בתוספת 12 נקודות בזק של מרטינס ברבע השלישי מחקו את היתרון ודאגו לרבע אחרון צמוד במהלכו היתרון עבר מצד לצד מספר פעמים. בסופו של דבר האדומים היו נחושים יותר וסל ענק של דייסון סגר את המשחק בדרך לניצחן אדיר.

במשחק השני במסגרת הבית, ניצחה אולם 82:87 את לובליאנה.

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. Valencia basket, אתר רשמי
בכורה אירופית מוצלחת. סטודמאייר/אתר רשמי, Valencia basket

מהלך המשחק

רבע 1: הפועל ירושלים פתחה עם אמארה סטודמאייר, בר טימור, טרנס קינזי, טראוויס פיטרסון, קרטיס ג'רלס.

הסל הראשון במשחק נקלע על ידי סטודמאייר, שעוד קודם לכן הספיק לבצע עבירת תוקף. שלשות של ג'רלס ושל פיטרסון העלו את ירושלים ל-4:8 ושתי הקבוצות החלו בסדרת החטאות שהשאירה את התוצאה ללא שינוי במשך כמה דקות. דייסון שבר את הקרח עם חמש נקודות רצופות, הספרדים ענו עם שתיים של דיו במתפרצת. אחרי פתיחה של 2/12 מהשדה ולנסיה נכנסה למשחק ורצה 0:8, סל של אליהו על הבאזר קבע 16:20 לירושלים בסיום הרבע הראשון.

רבע 2:

דייסון המשיך להיראות טוב גם בפתיחת הרבע השני והמטיר שש נקודות מהירות עם סל ועבירה ושלשה. קינזי ביצע עבירה שלישית כבר 13 דקות מפתיחת המשחק, למרות זאת הוא נשאר על המגרש והעלה ל-26:34. מהלכים התקפיים יפים של דייסון ובר טימור נענו בארבע נקודות רצופות של דובלייביץ' וסל נוסף של סאן אמטריו הנהדר. בסופו של דבר המחצית הראשונה הסתיימה ב-36:41 נהדר להפועל ירושלים, הרבה בזכות 2/12 של ולנסיה מחוץ לקשת.

שחקן הפועל ירושלים קרטיס ג'רלס. אדריאן הרבשטיין
הקלע המוביל. ג'רלס/אדריאן הרבשטיין

רבע 3:

בר טימור המשיך את המשחק המצוין שלו עם השתיים הראשונות של המחצית השנייה. לאחר מכן אסיסט אדיר שלו לג'רלס הביא ל-42:49. שלשה של סטודמאייר וסל קליל של אליהו מתחת לסל העלו ליתרון דו ספרתי, בעוד מן העבר השני הספרדים הוסיפו להפציץ מחוץ לקשת ללא הצלחה. אך אז תוך דקה סטודמאייר ספג עבירה טכנית וטימור עבירה בלתי ספורטיבית, מה שהוביל לריצת 0:9 (8 מתוכן של מרטינס) של ולנסיה ולשלוש הפרש בלבד. דווקא אחרי שוולנסיה איזנה את התוצאה, ירושלים התאוששה עם נקודות של ג'ונס ודייסון וירדה עם 58:61 לפני הרבע האחרון.

רבע 4:

אחרי למעלה מדקה ללא נקודות, פיטרסון צלף מחוץ לקשת, אך מרטינס הלוהט צימק לנקודה בלבד. שלשה שלו העבירה את היתרון לצד השני אך ג'רלס ענה בשלשה משלו, הרביעית שלו במשחק. היתרון עבר מספר פעמים מצד לצד ומהלך של סל ועבירה של סטודמאייר הביא ל-74:76 לירושלים פחות משלוש דקות לסיום. אחרי מספר החטאות קריטיות של דיו וסל אדיר של דייסון בצד השני ירושלים עלתה ל-77:80 כשנותרו 17 שניות על השעון. ולנסיה קיבלה כדור אחרון, החטיאה ובסיום 77:81 אדיר להפועל ירושלים.

שחקן הפועל ירושלים בר טימור. אדריאן הרבשטיין
4 אסיסטים כבר ברבע הראשון. טימור/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

ולנסיה: רפא מרטינס 22 (ב-24 דקות), בויאן דובלייביץ' 15, פרננדו סאן אמטריו 10, גיים ויווס, אנטואן דיו ורומיין סאטו 5 כ"א, פייר אוריולה ו-וויל תומאס 4 כ"א, סם ואן רוסום 3, ולדימיר יאנקוביץ' ולוק סימקה 2 כ"א, חואן ססטרה שותף ולא קלע.

הפועל ירושלים: קרטיס ג'רלס 18 (4/6 לשלוש), ג'רום דייסון 17 (7 ריבאונדים), אמארה סטודמאייר 10 (10 ריבאונדים), בר טימור (6 אסיסטים) וטרנס קינזי 9 כ"א, ליאור אליהו 8, טראוויס פיטרסון 6, שון ג'ונס 3, יותם הלפרין 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully