וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולסה: "הרבה אנשים חושבים שהם מבינים בכדורגל. למזלי, התנתקתי"

7.10.2016 / 8:00

אחרי הביקורת עליו, גולסה מדבר. אלישע לוי: "המזל הולך עם הטובים". הסיפור המדהים של אנשי הנבחרת על יחוביץ', מחמיץ הפנדל שגורש ידע לאן יבעט. ולמרות הניצחון: ביקורת על ההגנה וחשש מהמשחק באלבניה. וגם: איך מקרה גולסה קשור לגוטמן?

מור שאולי

1. דודו גורש ידע. הוא ידע לאן יחוביץ' יבעט. הוא הרגיש את זה בבטן, אבל הוא ידע. הוא ידע כי יחוביץ' בעט את אותו פנדל, לאותו מקום. זה קרה ב-3:2 של מקדוניה על לוקסמבורג באוקטובר 2014, פנדל שאלמלא נכנס, האורחת הייתה רושמת עוד סנסציה גדולה, הכי גדולה עד הניצחון על אותה מקדוניה, שנה אחרי. יחוביץ' האומלל לא רק כבש במשחק הזכור היטב לעם המקדוני, אלא גם בישל שער ניצחון. מתי? שתי דקות בתוך תוספת הזמן. אתמול, שנתיים בדיוק אחרי אוקטובר ההוא, הגלגל התהפך לו. עמוק יותר בתוספת הזמן.

"הייתה לי תחושה שאני עוצר", לחש גורש בסיום למאמן השוערים שלו, ניר דוידוביץ', בזמן שעל החברים שלו עברו רגעים לא קלים. "היינו בשקט. בלענו את הרוק והתפללנו. אם זה היה נכנס, כולם כאן היו מתפרקים. אני מודה שעמדתי ורעדתי מפחד", אמר אחד משחקני הנבחרת. גורש זכה להתנפלות עד שהגיע לחדר ההלבשה. כולם הודו לו, שחקן אחר שחקן. בגיל 36, גורש סחט מחמאות מאלישע לוי בגלל הניסיון. ניצחון באלבניה בחודש הבא, והפנדל הזה יהיה בלתי נשכח. לפחות עד ספרד.


עוד בנושא:

הסיפור המופלא של דודו גורש: סיכום הניצחון של נבחרת ישראל במקדוניה
גורש: "הנבחרת הייתה על הגב שלי", אלישע לוי: "זה יתרון של שוער בן 36"
מוקדמות מונדיאל 2018: ישראל ניצחה 1:2 את מקדוניה בחוץ

אייל גולסה שחקן נבחרת ישראל לפני פרחאן חסני שחקן נבחרת מקדוניה. AP
"למזלי אני לא שומע מה כולם מדברים, התנתקתי. אני מרוכז רק בנבחרת". אייל גולסה/AP

2. באסיפה המסכמת פנה אלישע לוי לאייל גולסה, ניר ביטון ואלמוג כהן וביקש מהם לשחק קרוב אחד לשני. הוא הסביר לגולסה שיחד עם קשר אינגולשטאדט הוא אמור להיות השחקן שיוביל את הנעת הכדור, והגדיר את ניר ביטון כ"ציר המרכזי" של הנבחרת. אחרי הזימון המפתיע נגד איטליה, אלישע לוי ספג לא מעט ביקורות בעקבות זימונו של קשר מכבי תל אביב. אחרי שתורגל בהרכב הוא נפצע. קהת תורגל במקומו, ייני פתח. "איטליה זה קרב אבוד מראש", נזכרו אתמול בנבחרת.

"אם גולסה היה פותח מול איטליה והיינו מפסידים, כל החיצים היו מופנים למאמן ולא בטוח שהיה פותח הערב. אז אולי טוב שהוא נפצע אז. הבישול שלו, התנועה במגרש והעזרה להגנה תרמו מאוד לנבחרת. אלישע עשה מהלך נכון". בנבחרת סיפרו אתמול שלוי הלך למהלך הזה למרות החששות שליוו אותו. הוא ידע שמשחק לא טוב של גולסה ואיבוד נקודות בסקופיה ובתקשורת יבואו בטענות בעיקר אליו. "זה היה מהלך אמיץ ומבריק. שכחת מה היה בקמפיין הקודם?", אמר לנו אתמול גורם בנבחרת, לפני הטיסה לישראל. "אני מבטיח לך שגולסה של היום מגיע בכושר טוב יותר מאשר ורמוט ושכטר בתקופה של גוטמן".

"למזלי אני לא שומע מה כולם מדברים, התנתקתי. אני מרוכז רק בנבחרת. אני שמח שאלישע מאמין בי, זה הכי חשוב לי. לא חשוב לי באמת מה אנשים מדברים בחוץ. יש הרבה אנשים שחושבים שהם מבינים בכדורגל. אני שמח שעזרתי לנבחרת להשיג ניצחון. שמח שהיה לי משחק סביר", אמר הלילה גולסה והודה: "אני יודע שלא היה לנו משחק מצוין, אבל עדיף לצאת עם הנקודות מאשר עם מחמאות. אני באמת לא מתייחס למה שאומרים, אני עובד קשה בכל אימון.

מי שאיתי יכול להעיד על זה. אני רוצה רק להתקדם. החילוף הגיע מעייפות, כי אני ביקשתי לצאת. בשיא הכנות, התנתקתי. אין לבישול הזה משהו מעבר. אלישע מכיר אותי ממכבי חיפה, הייתה לנו תקופה מצוינת ביחד. מה יש עוד לומר על זה? מכבי תל אביב? בהזדמנויות שקיבלתי, ארבלדזה אמר שהייתי מצוין. אני מחכה בסבלנות ועובד קשה. אני מקווה לקבל יותר דקות במכבי תל אביב מאשר עכשיו. השאיפות של מכבי תל אביב התאימו לשלי. אמרתי לעצמי שאנסה ואם זה לא יסתדר יש עוד הרבה מקומות". רק בשבוע שעבר הסביר אלישע לוי בראיון לוואלה ספורט: "בנושא של גולסה, אנשים קצת לא מבינים. תראה כמה שיחק נאתכו, למשל. בתחילת העונה, גולסה שיחק יותר ממנו... יש לי פילוסופיה מסוימת בקישור, אני רוצה שחקנים שמניעים כדור, שעושים מעברים, אגרסיביים. לגולסה יש את זה". בינגו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי על הקווים. רויטרס
ההגנה שלו עדיין רחוקה משיאה. אלישע חוגג/רויטרס

3. ההגנה של הנבחרת לא נראית טוב, בלשון המעטה. השחקנים יודעים את זה, אלישע לוי יודע את זה. דסה לא היה מספיק מרוכז, טיבי שוב מנסה לכפר על כדור שעובר בין הבלמים בעזרת מהירות, אבל התקשה מאוד. "מול נבחרת ברמה של אלבניה היינו יורדים בפיגור למחצית, היינו מפסידים, אין לי ספק בזה", אמר לנו אחד משחקני הנבחרת אמש, "אבל צריך לזכור שהשגנו את המטרה. אלבניה זה המבחן הגדול שלנו. אם ננצח שם, אפשר לדבר על המקום השלישי. אם נפסיד, יהיה קשה מאוד בהמשך. זה אולי המשחק הכי חשוב בבית".

טיבי עזב אתמול את הדשא והחזיק את הראש. "הכל התחיל לצוף. הוא חשב שאיבדנו נקודות בגללו", העיד אחד השחקנים. טיבי איבד את הכסף שקיבל במחנה, איבד את הבלם, אבל הרוויח אתמול בונוס גדול כשלא גמר לנבחרת את הקמפיין. בסיום הוא ניגש לגורש והודה לו. במשחק הבא רמי גרשון יחליף אותו במרכז ההגנה. בנבחרת מבינים ש"זה לא כל כך פשוט, כי צדק וגרשון הם שני שחקנים שבועטים בשמאל". "נגד ליכטנשטיין נסתדר", אמר גורם בצוות המקצועי.

חלוץ נבחרת ישראל טל בן חיים חוגג. רויטרס
הבאנקר של הנבחרת. טל בן חיים/רויטרס

4. אלישע לוי לא דופק חשבון לאף אחד. אחרי זימון גולסה והניפוי המתוקשר של נאתכו, אתמול היה יכול להשתמש בקלות בקהת ודאבור, אבל העדיף את איינבינדר ועאבד בגלל "שיקולים טקטיים". בסיום, למרות הרבה מזל, הוא נכנס לחדר ההלבשה וחייך. הוא הודה לשחקנים, בעיקר לגורש, "כבר אמרנו כמה פעמים: הוא מתאים את השחקנים לשיטה, לא להפך", אמרו אתמול בנבחרת. "רצינו לצאת ממקדוניה עם ניצחון.

מה היו אומרים אם הוא היה מכניס שחקנים עם שמות נוצצים יותר, דאבור, ורד ואצילי למשל, אבל יוצא עם נקודה? איך היינו נראים אז?". הנבחרת עשתה את הדרך לנמל התעופה ונחתה לפנות בוקר בישראל. "אנשים לא מבינים כמה הניצחון הזה היה חשוב לאלישע. הוא כל כך לא רצה לגמור את הקמפיין עכשיו. יש לנו זמן עד ליכטנשטיין ובעיקר עד אלבניה. למדנו מטעויות, הפקנו לקחים. אלישע יודע בדיוק מה לעשות במשחק הזה". נחכה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully