וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר עולמי חדש: חילופי המעמדות של מכבי תל אביב ובאר שבע באירופה

30.9.2016 / 7:52

בעונה שכל כולה מאניה-דיפרסיה, מכבי תל אביב מתחילה להתרגל למעמדה החדש כנציגה הישראלית הפחות מרשימה ביבשת. בלוג הליגה האירופית על השינוי הבלתי צפוי ביחסי הכוחות ועל האתגר הגדול הבא של בכר

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. חצי מקצוענית, מיליון יורו תקציב, בעלי מקצועות חופשיים - יש אינסוף הגדרות מזלזלות בדאנדוק האירית שניצחה אמש (חמישי) את מכבי תל אביב. אי אפשר לומר שהן הזויות, אבל הן בוודאי לא פרופורציונליות. בשורה התחתונה עדיין מדובר בקבוצה שניצחה 0:3 את באטה בוריסוב במוקדמות ליגת האלופות, לאחר מכן נכנעה ללגיה ורשה לאחר שני משחקים צמודים ואף הוציאה 1:1 במשחק החוץ הראשון בשלב הבתים נגד אלקמאר. מכבי תל אביב הפסידה לקבוצה שעל הנייר היא נחותה ממנה אך אנחנו האחרונים שיכולים לזלזל באירים. אחד מאוהדי מכבי סיכם את זה יפה אתמול, כשכתב: "חצי מקצוענית זה עדיין חצי יותר מהיריבה שפגשנו ביום ראשון האחרון בדרבי".

עוד בנושא:
עדיין בלי נקודות בשלב הבתים: מכבי תל אביב הפסידה 1:0 לדאנדוק
ההפתעה של מכבי תל אביב: "בישראל דאנדוק הייתה רצה לאליפות"
משחק שני רצוף ללא הפסד: הפועל באר שבע וסאות'המפטון נפרדו ב-0:0
סוד ההצלחה של באר שבע באירופה: "מוכנים לכל מערך ולכל תרחיש"

שחקני דאנדוק חוגגים. רויטרס
אין סיבה לזלזל. שחקני דאנדוק חוגגים/רויטרס

2. מנגד, רק מכבי תל אביב אשמה במה שקרה לה אמש בדאבלין. היא לא באמת הגיעה למשחק. האמת, כבר קשה להיות מופתעים - מכבי מזגזגת בין משחקים עם קצב גבוה של קבוצה אירופית איכותית לבין כאלה עם ירידות בקצב המשחק (במשחק נגד זניט ראינו שהירידות מתרחשות תוך כדי משחק). קשה להבין איך במועדון הגדול הזה נופלים דווקא בצד המנטלי. האירים באו להרוג את המשחק ולנסות לעקוץ ומכבי יישרה איתם קו - משחק עומד, הנעת כדור סתמית בקצב איטי, לא באמת באה למשחק כמו קבוצה שחייבת את הניצחון הזה, שכזכור עשוי היה להציב אותה עמדה טובה לקראת המשך המשחקים והסיכוי לעלות לשלב הבא. האמת, כשהיריבה משחקת באופן מבוקר והמגנים שלך הם דור פרץ ועומרי בן הרוש קשה מאוד לכל המערך הזה להצליח. כשהאמצע סגור, ממושמע ואגרסיבי, לא מפרץ ובן הרוש בצדדים תבוא הישועה. כנראה שגם שוטה ארבלדזה רצה שהמשחק יעבור בשלום בצד ההגנתי ואם אפשר יהיה לעקוץ אז מה טוב. זה לא הצליח.

3. מאניה דיפרסיה. רק כך ניתן להגדיר את מה שעוברת מכבי תל אביב ואוהדיה במעברים בין הליגה לאירופה. מצד אחד בליגה הקבוצה חוגגת ובמקום הראשון, מצד שני הם סובלים במשחקים באירופה עם תוצאות רעות ומנגד היריבה הגדולה הפועל באר שבע מנצחת בסן סירו, מוציאה תיקו מכובד מול סאות'המפטון ובעלת סיכויים טובים לעלות לשלב הבא. במכבי לא רגילים להיות מספר שתיים, גם לא כנציגה בזירה האירופית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. רויטרס
בנה על עקיצה. ארבלדזה/רויטרס

4. מלכודת התוצאה. הבעיה הכי גדולה של הפועל באר שבע אתמול הייתה הידיעה כי תיקו יהווה תוצאה טובה. הבעיה הגדולה יותר הייתה שגם לקלוד פואל וסאות'המפטון התוצאה די התאימה. משחק שהיה בעיקר טקטי ובסופו שני הצדדים מרוצים מתיקו הוא כזה שמראש קשה לצפות ממנו ליותר מדי. מה שכן, הרכב משני או לא, מדובר בשחקנים שנמצאים בין 20-25 שחקני סגל הבכירים של קבוצה עם תקציב שגדול פי עשרה מזה של באר שבע. קבוצה שסיימה בעונה שעברה מקום שישי בפרמיירליג לפני ליברפול וצ'לסי. במצב של הכדורגל הישראלי היום תוצאת תיקו מול קבוצת פרמיירליג בזירה האירופית זוהי תוצאה מצויינת. אולי הניצחון על אינטר קצת בלבל אנשים ויצר ציפיות מנופחות אך עדיין, ניצחון של באר שבע על סאות'המפטון היה מהווה סוג של סנסציה ביבשת.

5. מאור מליקסון היה טוב מאוד במחצית הראשונה, כולם רצו לראות את מאור בוזגלו משחק יותר אחרי ההצגה בסן סירו, אך מי שדי בלט בהיעדרו היה טוני וואקמה. האיכויות שלו עד עתה לא נעלמו מהעיניים של קלוד פואל. בכל פעם שקיבל את הכדור הייתה עזרה בסגירה עליו, שחקני סאות'המפטון לחצו אותו עם קבלת הכדור והגיעו בידיעה שבאיזשהו מקום הוא שחקן המפתח של באר שבע ברמות הללו. כדי לנצח משחקים כאלה ברק בכר צריך לקבל את טוני וואקמה בשיאו. מעכשיו גם וואקמה מבין שהוא צריך להביא עוד משהו למשחק שלו היות וקבוצות יגיעו מוכנות אליו וינסו לשבש דרכו את המשחק של באר שבע. ברק בכר אמר השבוע שיש לו את השיטות משלו לעורר את וואקמה, אתמול בטרנר הוצב בפניו עוד אתגר.

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע (ימין) מול מאיה יושידה שחקן סאות'המפטון. ברני ארדוב
בכר צריך לעורר אותו. וואקמה/ברני ארדוב

התשובות לשאלות החשובות של משחקי אמש

1. טראומת זניט הסתיימה ברמת הליגה. האם הערב היא תסתיים גם באירופה?

תשובה: כנראה שלא, נמתין למשחק הבא.

2. האם האפקט של אצטדיון טרנר יהיה כל כך חזק גם בשלב הבתים?

תשובה: טרנר היה הערב פחות רועש ממשחקים קודמים ומנגד הגיעה קבוצת פרמיירליג שרגילה לאווירה הזאת עם הקהל קרוב לדשא ואווירה בסגנון של טרנר, היה די קטן עליה.

3. יפתח, יעלה בתור מחליף - האם נמשיך ליהנות מהיכולת המצוינת של מאור בוזגלו בשנת החוזה?

תשובה: לא ניתן למשפחה של שחקן לקבוע לנו את התשובות. האמת, תמיד רוצים לראות את בוזי יותר אבל מי אנחנו שנתערב בשיקולים הטקטיים של ברק בכר, מבחן היכולת והתוצאה מדבר בעד עצמו עד עתה.

קשר הפועל באר שבע מאור בוזגלו. ברני ארדוב
מבחן התוצאה מדבר. בוזגלו/ברני ארדוב

4. שער למשחק של קיארטנסון זה משהו שהפך לשגרה. מהיום זה יהפוך לשגרה גם בשלב הבתים?

תשובה: לא, וחבל. קיארטנסון לא מורגש יותר מדי במשחק של מכבי תל אביב ולכן כל משחק ללא מספרים הוא אכזבה. כנראה שברמה הקבוצתית הוא עדיין חסר חיבור ותיאום על מנת שיהיה יותר דומיננטי גם כשהוא לא מביא מספרים.

5. האם השיפור בהגנת מכבי תל אביב יימשך גם בשלב הבתים בליגה האירופית?

תשובה: ההגנה של מכבי תל אביב יכולה להתעלות יחד עם משחק הגנה קבוצתי. בפועל, היא עדיין מוגבלת עם הרבה בעיות . שוטה ארבלדזה יצטרך באיזשהו שלב לעצור ולחשוב איך לפחות במשחקים מסויימים למצוא פתרונות אחרים ולקבל קבוצה פחות חשופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully