וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילנה דולינין סיימה שביעית במרתון ברלין: "אפילו לא התנשמתי באופן חריג"

25.9.2016 / 12:43

הישג אדיר לדולינין, שקבעה את התוצאה הטובה אי פעם לישראלית, 2:35:59 שעות, במרתון הראשון בחייה: "ראיתי שהקצבים איטיים לי". בקלה סיים עם הזמן השלישי בהיסטוריה, 2:03.03 שעות והקדים את ווילסון קיפסנג ב-10 שניות

קנניסה בקלה רץ אתיופי זוכה במרתון ברלין 2016. AP
שער ברנדנבורג ברקע, בקלה חוגג/AP

הרץ האתיופי הוותיק קנניסה בקלה זכה היום (ראשון) במרתון ברלין היוקרתי, לאחר שקבע זמן של 2:03.03 שעות. מדובר בזמן השלישי בטיבו אי פעם בריצת מרתון, רחוק רק שש שניות מהתוצאה הטובה אי פעם, שנקבעה אף היא במרתון ברלין, לפני שנתיים על ידי דניס קימטו.

ברמה הישראלית, את התוצאה המדהימה של היום קבעה ילנה דולינין הישראלית, שסיימה בזמן של 2:35.59 שעות, במקום השביעי המדהים. מדובר בתוצאה הטובה ביותר אי פעם של רצת מרתון ישראלית.

"לא תיארתי לעצמי שאעשה תוצאה כזו", אמרה הרצה הנרגשת בסיום. "תכננתי על 2:38 שעות, אבל הריצה התפתחה וראיתי שהקצבים איטיים לי. הגברתי כל הזמן, אבל מנגד, חוסר הניסיון עצר אותי לפעמים מחשש שאגיע לקיר בשלב מסוים. את הריצה סיימתי בספרינט ואחרי שחציתי את קו הגמר לא התנשמתי באופן חריג אפילו. אני שמחה מאוד עם התוצאה שלי, אבל אני עם הרגליים על הקרקע. מה שלא יהיה, אמשיך לעשות את מה שאני כל כך אוהבת – לרוץ".

מוטי מזרחי, מאמנה של דולינין הוסיף: "ילנה היא רצה רצינית שמשקיעה זמן רב באימונים קשים. יש לה משמעת יוצאת דופן, אבל אין ספק שמשמעת ללא כישרון לא היו מביאים אותה לאן שהיא הגיעה היום. אני מקווה שעכשיו יכירו בה כאתלטית ישראלית בכירה לכל דבר ועניין".

בתחרות המרתון הראשונה בחייה, הפתיעה דולינין את האתלטיקה הישראלית. הרצה בת ה-38 וחצי, כיכבה באחד המרתונים היוקרתיים בעולם, זאת לאחר שבאליפות אירופה האחרונה, שנערכה באמסטרדם, היא רצה לראשונה בחצי מרתון ושברה את שיאה האישי בכמעט ארבע דקות.

לונה צ'מטאי, שפרשה מהמרתון האולימפי, סיימה הפעם במקום ה-11 הנהדר עם זמן של 2:40.16.

ילנה דולינין. אתר איגוד האתלטיקה, צילום: טיבור יגר, מערכת וואלה! NEWS
התקווה לטוקיו? דולינין/מערכת וואלה! NEWS, אתר איגוד האתלטיקה, צילום: טיבור יגר

דולינין הייתה בצעירותה רצה ל-1,500 מטרים, אולם היא לקחה פסק זמן ארוך מאוד מהאתלטיקה ורק לפני שנתיים שבה להתחרות וכלל לא הספיקה לקבוע את הקריטריון שיאפשר לה להשתתף באולימפיאדת ריו החולפת. התוצאה המצוינת שלה בברלין הקנתה לה את הכרטיס לאליפות העולם באתלטיקה, שתיערך בלונדון בקיץ ולמרות גילה המתקדם, באיגוד האתלטיקה לא פוסלים אפילו את האפשרות לפיה דולינין תמשיך להתחרות בשנים הקרובות ותייצג את ישראל בטוקיו 2020.

אצל הגברים, הזכייה של בקלה שברה שש שנים של דומיננטיות קנייתית במרתון ברלין, שנערך היום בפעם ה-43 בהיסטוריה ונחשב למהיר בעולם. בקלה הקדים את הקנייתי ווילסון קיפסנג, שהגיע עשר שניות אחריו. במקום השלישי, בזמן של 2:05.31 שעות, סיים קנייתי נוסף, אוואנס צ'בט.

גם אצל הנשים המנצחת הגיעה מאתיופיה, אברו קבדה, שסיימה בזמן של 2:20.45. היא הקדימה ב-3:14 דקות את בירהיין דיבאבה, אף היא מאתיופיה. את השלישייה האתיופית על הפודיום סגרה רוטי אגה, עם 2:24.41 שעות. עבור קבדה מדובר בניצחון שלישי במרתון ברלין, לאחר שעשתה זאת גם ב-2010 וב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully