וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: נישיקורי יפגוש את ואוורינקה בחצי הגמר, מארי הודח

היפני המדורג שישי הפתיע את הבריטי המדורג שני עם 6:1, 4:6, 6:4, 1:6, 5:7 ויפגוש את השוויצרי שניצח את דל פוטרו בארבע מערכות. נשים: סרינה ניצחה את האלפ ותפגוש את פלישקובה

קיי נישיקורי טניסאי יפני. רויטרס
עצר את מארי ברבע הגמר. נישיקורי/רויטרס

שלב רבע גמר אליפות ארצות הברית נמשך הלילה (בין רביעי לחמישי), כאשר קיי נישיקורי היפני הפתיע את אנדי מארי בתום מותחן ויפגוש בחצי הגמר את סטן ואוורינקה שניצח בארבע מערכות את חואן מרטין דל פוטרו. סרינה וויליאמס המדורגת ראשונה גברה בשלוש מערכות על סימונה האלפ ותפגוש בחצי גמר הנשים את קרולינה פלישקובה שניצחה מוקדם יותר את אנה קוניוך.

אנדי מארי טניסאי בריטי. GettyImages
אכזבה גדולה אחרי ההצלחה בריו. אנדי מארי/GettyImages

גברים

אנדי מארי (בריטניה, 2) - קיי נישיקורי (יפן, 6) 1:6, 6:4, 4:6, 6:1, 7:5

אלוף 2012, שמאז לא הצליח להתקדם מעבר לרבע הגמר, חווה שנה נהדרת במהלכה הגיע לגמרים בכל אחד מן הגרנד סלאמים הקודמים וגם זכה בטורניר האולימפי בריו, אבל אחרי שהביס את דימיטרוב בסיבוב הקודם, הוא נכנע ליפני המצוין בתום מותחן אדיר. הסקוטי פתח את המשחק בסערה עם 1:6 מוחץ תוך חצי שעה בלבד, אבל היפני לא נבהל וחזר מפיגור של שבירה במערכה השנייה כדי לשבור פעמיים בחזרה בדרך ל-1:1 במערכות.

הבריטי שוב ניצח את המערכה השלישית כדי להוביל במשחק אבל נישיקורי לקח פיקוד במערכה הרביעית כשניצח חמישה משחקונים ברציפות כדי להשוות ל-2:2 ובמערכה המכרעת פתח עם שבירה מהירה. מארי שבר בחזרה אבל נשבר מיד שוב ל-3:2 ושוב נשבר במצב של 5:5 במערכה ובמשחקון ה-12 היפני לא התבלבל בדרך ל-5:7 במערכה ו-2:3 במשחק כולו. נישיקורי יחכה בחצי הגמר למנצח במשחק שנערך כעת בין סטאן ואוורינקה השוויצרי לחואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי.

סטן ואוורינקה (שוויץ, 3) - חואן מרטין דל פוטרו (ארגנטינה) 6:7, 6:4, 3:6, 2:6

לאחר שצלח את המפגשים הקשים מול סטיב ג'ונסון, דויד פרר ודומיניק תים, המסע הנהדר של דל פוטרו מדליסט הכסף מריו, הסתיים מול השוויצרי שנקם בארגנטינאי שהדיח אותו בווימבלדון השנה. דלפו ניצח את ואוורינקה בארבעת המפגשים האחרונים ביניהם, אבל לא הפעם. דל פוטרו פתח את המשחק מצוין ושבר בפתיחת המערכה הראשונה, אבל השוויצרי הגיב עם שבירה משלו וניצח בשובר שוויון של המערכה הראשונה. שבירה אחת במערכה השנייה הספיקה לארגנטינאי כדי לנצח את המערכה השנייה, אבל ואוורינקה שבר ל-3:5 במערכה השלישית ופירק את הארגנטינאי העייף עם שתי שבירות רצופות במערכה הרביעית כדי להשיג ניצחון מרשים מול יריב שעשה לו הרבה צרות בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סטאן ואוורינקה טניסאי. GettyImages
שבר את המנחוס מול דל פוטרו. סטן ואוורינקה/GettyImages

נשים

קרולינה פלישקובה (צ'כיה, 10) - אנה קוניוך (קרואטיה) 2:6, 2:6

כבר כמה שנים שקרולינה פלישקובה הצ'כית בת ה-24 נחשבת לאחד הכישרונות הגדולים בטניס העולמי. היא מדורגת 11 בעולם וזכתה עד כה כבר בשישה תארי WTA. למרות זאת, בטורנירי גרנד סלאם היא מעולם לא עברה את הסיבוב השלישי ב-17 השתתפויות. את אליפות ארצות הברית היא תזכור ותסמן כנקודת ציון משמעותית בקריירה שלה. אחרי שעבדה קשה מאוד מול ונוס וויליאמס בשמינית, פלישקובה עלתה לחצי הגמר בקלילות כשהיא מנצחת 2:6, 2:6 את אנה קוניוך הקרואטית בת ה-18, המדורגת במקום ה-92 שחלמה להצליח במקום בו זכתה בטורניר הנערות לפני שלוש שנים. היא תתנחם בהישג מרשים מאוד והגעה לרבע הגמר, פלישקובה תחכה למנצחת במפגש המסקרן בין סימונה האלפ לסרינה וויליאמס.

סרינה וויליאמס (ארה"ב, 1) - סימונה האלפ (רומניה, 5) 2:6, 6:4, 3:6

לאחר שבסיבוב הקודם שברה את שיא הניצחונות בגרנד סלאמים של רוג'ר פדרר, סרינה רוצה לחזור לזכות בטורניר, בו זכתה שש פעמים בעבר, לאחר הפסקה של שנה והיא עשתה צעד משמעותי בדרך לשם עם ניצחון על הרומניה החזקה שהעפילה לחצי הגמר בעונה שעברה.

המדורגת ראשונה הבהירה כבר בפתיחה מי שולטת כשהשיגה שבירה מהירה בדרך ל-0:2 ולמרות שנשברה בחזרה, השיגה שתי שבירות נוספות בדרך לניצחון קליל במערכה הראשונה. הרומניה לא נבהלה והצליחה לשבור את סרינה כדי לעלות ל-1:2 במערכה השנייה ושמרה על ההגשות שלה בדרך ל-4:6. במערכה השלישית הספיקה לסרינה שבירה אחת כדי לעלות ל-1:3 בדרך לניצחון 3:6 ו-1:2 במשחק.

אנה קוניוך טניסאית קרואטית. רויטרס
התקשתה להופיע לאירוע הגדול. קוניוך/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully