וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים נוסף בפרשת 'לה פמיליה': 15 חשודים נוספים נחקרים

שלומי גבאי

27.7.2016 / 17:47

מדובר במעצרים שתוכננו מראש ולא כתוצאה מחקירות החשודים שנעצרו בגל המעצרים הראשון, החשודים נחקרים במשרדי הימ"ר ובהמשך יוחלט כמה מהם יובאו בפני שופט. מעצרם של 43 חשודים הוארך. צפו במשדר המיוחד בנושא

צילום מסך

גל מעצרים נוסף בפרשת 'לה פמיליה': 15 חשודים נוספים בפרשה, מעבר לאלו שנעצרו אתמול (שלישי) נעצרו על ידי חוקרי ימ"ר. יש לציין כי לא מדובר בתוצאה של חקירות החשודים שנעצרו בגל המעצרים הראשון, אלא במעצרים מתוכננים מראש. העצורים נחקרים במשרדי הימ"ר ובהמשך יוחלט כמה מהם יובאו בפני שופט.

כמה עצורים הובאו להארכת מעצרם ושמותיהם פורסמו: אלי מזרחי בן 24 מירושלים, ניר פסחוב בן 28 מאור עקיבא, אברהם נחמני בן 22 מלוד, אסף יוסף כהן בן 27 מאור עקיבא ומתן יהושע בן 30 מכפר סבא. מזרחי חשוד בקשירת קשר, עבירות במסגרת ארגון פשיעה והתבטאות גזענית וכך גם נחמני, כמו גם ניסיון לחבלה מחמירה. הוא שוחרר למעצר בית עד יום שני בערבות והורחק ממשחקי בית"ר, אך המשטרה מגישה ערר ועיכוב הביצוע נדחה למחר.

פסחוב חשוד בקשירת קשר ועבירות במסגרת ארגון פשיעה (תכנון קטטות) ומעצרו הוארך עד מחר. כהן חשוד בניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ופעילות במסגרת ארגון פשיעה. יהושע חשוד בתגרה במקום ציבורי, תקיפה בנסיבות מחמירות, עבירות במגרת ארגון פשיעה והתבטאות גזענית, מעצרו הוארך עד מחר.

ככל שעובר הזמן מאז התפוצצות פרשת 'לה פמיליה' עולים יותר ויותר פרטים באשר לאופי העבירות בהן מואשמים עשרות העצורים. היום, כפי שעולה מבקשות המעצר שהוגשו אמש על ידי המשטרה לבית משפט השלום בחיפה, מתברר כי 24 מתוך 56 שנעצרו אמש חשודים כי היו מעורבים במישרין או בעקיפין בניסיון רצח אוהד הפועל תל אביב באוקטובר 2015.

עוד בנושא:
סוכן משטרתי סמוי ב"לה פמיליה" הביא למעצר של 50 חברי הארגון
"אנחנו רוצים יותר מכולם שכל מי שגורם נזק לבית"ר ירושלים ייענש"
פורסמו שמות החשודים מ'לה פמיליה' בניסיון הרצח: מעצרם הוארך בשבוע

אולם המעצרים, בית משפט השלום בחיפה, הדיון בנושא לה פמיליה. אדריאן הרבשטיין
ביהמ"ש השלום בחיפה, אמש/אדריאן הרבשטיין

עוד נודע הבוקר כי בית המשפט נעתר לבקשת סנגוריהם של חלק מהחיילים שנעצרו במסגרת החקירה ואסר פרסום שמותיהם של שלושה מהחיילים שנעצרו. כמו כן הוארך מעצרם של 43 חשודים, בעוד ש-11 חשודים וביניהם קטין שוחררו. בביהמ"ש עכו הוארך מעצרם של תשעת החשודים בסחר בסמים. בינתיים החקירה נמשכת ובקרוב ייערכו עימותים בין החשודים המרכזיים לעד המדינה.

אמש נודע כי סוכן משטרתי סמוי (עד מדינה) שפעל במשך למעלה מחצי שנה בארגון הביא למעצר 59 חשודים בכל רחבי הארץ, 50 מהם חברי הארגון, החשודים באירועי אלימות קשים, סחר באמל"ח והחדרת אמצעים פירוטכניים אסורים למגרשי הכדורגל. במסגרת המבצע, שכלל מאות שוטרים ואנשי מג"ב שביצעו את המעצרים בו זמנית, נעצרו 50 אוהדים מהארגון, ונתפסה כמות עצומה של אמל"ח. בין העצורים ישנם עשרה חיילים ושני קטינים.

במהלך הדיונים הליליים טענו עורכי הדין של החשודים כי רובם כבר נעצרו בעבר בגין אותן עבירות אך שוחררו מבל שהוגש כתב אישום או נאספו ראיות ממשיות.

עו"ד גיא מימון, שמייצג תושב חדרה בן 23 שחשוד גם הוא במעורבות בניסיון הרצח, התייחס הבוקר להארכת מעצרו בשבעה ימים: "מדובר במעצר כותרתי, שלמרבה הצער גורף כמו מגרפה אנשים שאינם קשורים "לארגון" לה פמיליה (שספק גדול אם עונה להגדרה המשפטית של ארגון פשיעה) ובפרט שאינם קשורים בעבירת ניסיון הרצח. תמוה שהמשטרה לא יודעת לומר לאחר חודשים רבים של חקירה תחת ליווי של סוכן סמוי מה בדיוק חלקו של מרשי. מדובר בבחור צעיר, ללא עבר פלילי, שאינו קשור לחשדות המיוחסים ונראה כי נעצר אך ורק בשל אהדתו לבית"ר ירושלים. אני בטוח שעם התקדמות החקירה הראיות יתבהרו ויעשה סינון משמעותי, רבים מהעצורים כולל מרשי ישוחררו".

קרוב משפחתו של אחד העצורים מחדרה: "מאז שירותי הצבאי לא ראיתי מעצר כזה כפי שעצרו אותו, שמונה שוטרים פשטו על הבית לפנות בוקר, חסמו את הכניסה לבניין, שלפו אותו מהמיטה כאילו מדובר במחבל, הפכו את כל הבית. זה לא עזה פה, המשטרה איבדה פרופורציות".

(עדכון ראשון: 8:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully