וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאציו. פאוק. מכבי תל אביב?: אייל גולסה יחזור לעצמו בצהוב?

14.7.2016 / 11:00

אלישע לוי: "הוא עשה טעויות של התנהלות ובחירות לא נכונות". סקאוט יווני: "הוא איבד את עצמו ביוון". למרות תקופה מאכזבת בפאוק, שהציגה את אותם חסרונות שהפריעו לו בישראל, איל גולסה ממשיך לזכות באמון המאמנים. אבל האם הבחירה במכבי תל אביב היא לא שטות נוספת שלו?

מסיבת העיתונאים בה קרלוס גרסיה נפרד ממכבי תל אביב/צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

"איפה הסוכן שלי? משהו חשוב קורה". זה היה הפוסט שהעלה ב-20 במרץ אייל גולסה לחשבון האינסטגרם שלו. זה קרה כאשר סוכנו, זיו שטרנברג, נפגש עם נשיא פאוק סלוניקי, לובוש מיכל, במטרה להתחיל בשיחות לקראת הפרידה הצפויה בין הצדדים, פרידה שאכן הגיע עם סיום העונה. מאותו פוסט ועד הקיץ, גולסה שיחק רק פעם אחת וזה היה למעשה אקורד הסיום שלו במועדון היווני.

כשמדובר באייל גולסה, הפוסט הזה נראה די טבעי. לכל אורך הקריירה, הקשר הכישרוני לא הצליח להתאפק וכאשר רצה להתקדם מהר מדי קדימה, הוא עשה טעויות, שגרמו לו לנזקים. הבריחה בגיל צעיר ללאציו, התחושה שנתן שמכבי חיפה קטנה עליו בכך שלא הסכים לדבר על חידוש החוזה, ההעדפה לשבת כמעט שנה ביציע בחיפה, מבלי שיהיה לו משהו טוב ונכון יותר ביד. כל אלה גרמו לכך שגולסה, אחד הכישרונות הגדולים ביותר שצמחו בעשור האחרון בכדורגל הישראלי, הגיע למצב בעייתי וכעת, גם ההצטרפות למכבי תל אביב נראית כמו סימן שאלה גדול. האם זו ההחלטה שתרים לו את הקריירה או שמא מדובר בצעד לא נכון נוסף?

עוד בנושא:

טל בן חיים הבלם צפוי לפתוח עם טיבי מול קאיראט, מיכה בכנף וסה בחוד

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
הצ'אנס הגדול האחרון? גולסה/אתר רשמי, מכבי תל אביב
"מבחינת כישרון ויכולת, הוא שחקן ברמה גבוהה. הוא עשה טעויות של התנהלות, בחירות לא נכונות והחלטות לא חכמות. הוא לא יכול להרשות לעצמו לחזור על זה. הוא חייב כרגע לשחק, והרבה. כל השאר לא מעניין מבחינתו"

כל אנשי המקצוע בכדורגל הישראלי מאמינים מאוד בגולסה וחושבים שאי אפשר למצוא אצל שחקנים ישראלים אחרים את מה שיש לו ברגליים. אלי אוחנה, גיא לוזון ובמיוחד אלישע לוי, שלפני חמש שנים אמר שמפחיד לחשוב לאן גולסה יכול להגיע עם הביטחון והבגרות שלו, כל אלה חושבים שהוא יכול היה להפוך למשהו גדול. אלא שבעוד הביטחון על המגרש אולי נשאר, מה לגבי הבגרות? מאמן נבחרת ישראל עדיין מאמין בדברים שאמר בעבר: "אני לא חוזר בי. מבחינת כישרון ויכולת, הוא שחקן ברמה גבוהה. הוא עשה טעויות של התנהלות, בחירות לא נכונות והחלטות לא חכמות. הוא לא יכול להרשות לעצמו לחזור על זה. הוא חייב כרגע לשחק, והרבה. כל השאר לא מעניין מבחינתו".

בשלוש השנים האחרונות, גולסה לא שיחק הרבה, וגרוע מכך, לא תרם כלום. 55 הופעות במכבי חיפה ופאוק, 26 מהן בהרכב. אפס שערים, אפס בישולים. אלה נתונים שקצת קשה לקלוט ביחס ליכולת שאנחנו יודעים שיש לגולסה ולאור העובדה שמכבי חיפה ומכבי תל אביב ממש נלחמו עליו בתקופה האחרונה.

בעזרת הדברים של אלישע לוי, אפשר לנסות לבחון את ההחלטה של גולסה להעדיף את הצהובים על פני חזרה לירוקים. מכבי חיפה מנסה לעבור תהליך הבראה אחרי חמש שנים רעות ויש אצלה יותר סבלנות לשחקנים כמו גולסה, שמקווים לצאת מתקופה לא טובה בעצמם. במכבי תל אביב לעומת זאת, התחרות רבה והסבלנות כמעט לא קיימת. סגנית האלופה ויתרה לפני שנה על דן איינבינדר, בקיץ הנוכחי על שלומי אזולאי, אבי ריקן בקושי נספר בתור קשר ותקופה לא טובה של גולסה תוביל מהר מאוד, כבר בינואר כנראה, לדיבורים מחודשים על רועי קהת. לגולסה אין הרבה זמן. הוא צריך להוכיח בחצי השנה הקרובה שהוא יכול להיות שחקן משמעותי עבור מכבי תל אביב. מה הסיכוי שזה יקרה? כמעט כל מי שנשאל בעניין השיב כי מדובר בסימן שאלה גדול, שחקן שחובת ההוכחה עליו. קשה מאוד לדעת לאן הדברים יילכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן פאוק סלוניקי, אייל גולסה. GettyImages
אפס שערים, אפס בישולים. גולסה/GettyImages
"הוא לא קשר אחורי ולמרות שהוא עוזר בהגנה, המטרה היא שישפיע כמה שיותר בחלק הקדמי וזה לא קרה. בפאוק אין זמן לחכות לשחקנים ויש כאלה שפשוט צריכים להבין את זה וללכת למקום בו הם ישחקו, כדי להחזיר את הקריירה למסלול"

כדי לקבל ביטחון, גולסה צריך שהכדור יעבור דרכו ובקבוצה עם האריס מדוניאנין, יוסי בניון, דור מיכה ואולי גם קשר דומיננטי נוסף שיצטרף, נראה כי זו עלולה להיות בעיה. אם גולסה ירצה להיות חלק מהרוטציה, הוא עשוי להסתדר, אבל בשלב זה של הקריירה, הוא לא יכול להרשות לעצמו להיות "עוד אחד".

זה, אולי, מה שקרה ביוון וגרם לנפילה הגדולה. גולסה היה בפאוק "עוד אחד". למרות המחסור בתרומה ממשית, הוא לא היה רע. הסקאוט היווני, יאניס רימודיס, מספר: "ציפו ממנו להרבה כשהוא הגיע לכאן. דיברו על היהלום של הכדורגל הישראלי. יש לו הרבה כדורגל, נגיעה טובה בכדור, הוא שחקן חכם, אבל איבד את עצמו בפאוק. הוא עבד על המגרש ופחות מצא את עצמו התקפית. זו הייתה הבעיה. הוא לא קשר אחורי ולמרות שהוא עוזר בהגנה, המטרה היא שישפיע כמה שיותר בחלק הקדמי וזה לא קרה. בפאוק אין זמן לחכות לשחקנים ויש כאלה שפשוט צריכים להבין את זה וללכת למקום בו הם ישחקו, כדי להחזיר את הקריירה למסלול. אני מקווה בשבילו שמכבי תל אביב היא מקום כזה, כי הם רוצים אותו מאוד כבר שנתיים". למעשה, הדבר הטוב ביותר שזוכרים לגולסה בפאוק זו בכלל העובדה שבזכותו נחתמה עסקה עם חברת "דבניס ספורט" הישראלית, העוסקת בניהול זכויות המדיה והחסויות.

ומה לגבי מכבי חיפה? המועדון שבשנה האחרונה מדבר על כך שהוא מנקה שחקנים שלא מעריכים אותו ולא רוצים להיות בו, כנראה שכח שגולסה היה אחד מאלה שדיברו עליהם שנה-שנתיים קודם לכן. אם חיפה כל כך רצתה את הקשר בקיץ הנוכחי, יכול להיות שהיא מתחילה להבין שהבעיות שלה גדולות יותר מיחס של שחקן כזה או אחר.

אלא שלא נראה שזה באמת המצב ומה שהוביל למלחמה על גולסה הוא ההיצע הנמוך והשוק הישראלי הלא קיים. גם מכבי חיפה וגם מכבי תל אביב פשוט איבדו את ה"אני מאמין" שלהן בשל כך. הירוקים הכריחו את אלירן עטר להישאר ורצו את גולסה. ג'ורדי קרויף, שלא רצה את עטר שזה נטה לעזוב את צרפת, פתאום ניסה לפתות אותו לחזור אחרי עזיבת זהבי ונראה שהמצב האבסורדי יימשך בעתיד, עם שחקנים אחרים. נו, לפחות בישול של גולסה לאורלנדו סה יכול לספק כמה משחקי מילים וכותרות משעשעות. גם זה משהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully