וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שיפרק את הפרמיירליג? כיצד ה"ברקסיט" ישפיע על הליגה

אם הבריטים יחליטו להיפרד מהאיחוד האירופי במשאל העם, הליגה הבכירה בממלכה עלולה לספוג מכה אנושה ולאבד כוכבים כמו פאייה, קאנטה ודה חאה. בקהאם קרא להישארות והמומחים מזהירים: "הליגה תאבד את מקומה בפסגה, שוק ההעברות יהפוך לבעייתי מאוד"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

יום מכריע בבריטניה. היום (חמישי), 46 מיליון בריטים נדרשים להכריע במשאל עם בשאלה אחת פשוטה, אבל כל כך מורכבת ומסובכת: "האם הממלכה המאוחדת צריכה להישאר חברה באיחוד האירופי או לעזוב אותו?".

הכרעת ה"ברקסיט" תשפיע רבות, על בריטניה ועל היבשת כולה, בכל תחומי החיים. בין היתר, גם אחד הכוחות הכלכליים הגדולים ביותר בממלכה כיום, הפרמיירליג, תושפע רבות, בעיקר במקרה שהמצביעים יחליטו שהגיע העת להיפרד מהאיחוד.

נכון להיום, כ-200 שחקנים מרחבי אירופה משחקים בפרמיירליג, כאשר בשלוש הליגות המקצועניות האחרות של אנגליה יש עוד רבים כאלה. החלק המרכזי של אותם שחקנים מגיע מאחת מ-28 החברות באיחוד האירופי, מה שאומר שכרגע, אותם שחקנים לא זקוקים לאישור עבודה על מנת להשתייך לפרמיירליג. אם בריטניה תיפרד מהאיחוד, השחקנים הללו יזדקקו לאישור כזה ורבים מהם לא עומדים בקריטריונים, לפחות לא באלה שקיימים כיום.

הקריטריונים הנוכחיים הם:

1) שחקן מנבחרת שמדורגת בין 10 הראשונות של פיפ"א, צריך לשחק 30 אחוז ממשחקי הנבחרת שלו בשנתיים שקדמו לבקשת רישיון העבודה

2) שחקן מנבחרת שבמקומות 11-20, צריך לשחק 45 אחוז מאותם משחקים

3) שחקן מנבחרת שבמקומות 21-30, צריך 60 אחוז

4) שחקן מנבחרת שבמקומות 31-50, צריך 75 אחוז

שחקן ווסטהאם, דימטרי פאייה. Ian Walton, GettyImages
ייאלץ לעזוב את הפרמיירליג? פאייה/GettyImages, Ian Walton

באנגליה החלו לבחון מיהם אותם שחקנים שלא זכאים, לפחות כרגע, לאישור עבודה ולא יוכלו לשחק בפרמיירליג במקרה של פרידה מהאיחוד. ב"ספורט אקספרס" הציגו רשימה של כל קבוצות הפרמיירליג והשחקנים אותם "יאבדו". את הרשימה, המורכבת מכ-100 שמות, מובילים הצרפתים אנתוני מרסיאל ממנצ'סטר יונייטד, דימיטרי פאייה מווסטהאם ואנגולו קאנטה מלסטר. שלושתם כוכבים גדולים, שפרצו לקדמת הבמה רק בשנה האחרונה וטרם רשמו מספיק הופעות במדי הטריקולור בשל כך.

מעבר לכך, לארסנל יש למשל שמונה שחקנים כאלה וביניהם, גם הקטור ביירין, המבוקש במולדתו ספרד. אברטון עלולה לאבד ספרדי משלה, את ג'רארד דאולופאו ואילו לליברפול יש תשעה שחקנים ברשימה הזו, כולל אמרה ג'אן והשוער סימון מיניולה. למנצ'סטר סיטי יש חמישה "נציגים" וביניהם חסוס נבאס, ליונייטד יש שבעה שחקנים (מלבד מרסיאל, גם דויד דה חאה וחואן מאטה נכללים ברשימה) ואפילו קבוצות כמו ווטפורד וסאות'המפטון עלולות להיפרד משמונה-תשעה שחקנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אנתוני מרסיאל שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
גם הוא ברשימה. מרסיאל/GettyImages

ב"טלגרף" ראיינו את ד"ר בבטונדה בוראימו, מרצה בכיר לכלכלת ספורט באוניברסיטת ליברפול: "המועדונים בפרמיירליג יוגבלו בניסיון שלהם לרכוש שחקנים מהנבחרות הבכירות של פיפ"א. אם הפרמיירליג אכן תוגבל, זה יעלה את המחירים והמשכורות שכן ישולמו לשחקנים שיגיעו מבחוץ, כי הם יוכלו להיות רק שחקנים שהוכיחו את עצמם כבר. הבעיה הגדולה תהיה פספוס של כשרונות עולים, כמו קאנטה למשל". יש מומחים שבטוחים שאישור העבודה יבוטל, שכן לא תישאר ברירה. אלא שאז, רמת הליגה עלולה לרדת.

ביום חמישי, דייויד בקהאם, אחד הספורטאים המשפיעים בממלכה, הודיע כי הוא תומך בהישארות באיחוד: "עבור הילדים שלנו והילדים שלהם, אנחנו צריכים להתמודד עם הבעיות בעולם ביחד, לא לבדנו". גם יו"ר הפרמיירליג ריצ'רד סקדמור קרא להישארות, "מסיבות כלכליות וטריטוריאליות", כהגדרתו.

בהקשר זה, כתב טום טיילור הבריטי ב"ספורטס אילוסטרייטד": "אף אחד לא באמת יודע איזה אפקט יהיה להיפרדות מהאיחוד האירופי על הליגה. השחקנים הבינלאומיים העלו את הרמה של הפרמיירליג והביאו איתם אוהדים זרים, ספונסרים, מכירות מרצ'נדייז וכסף מהטלוויזיה. הליגה גדולה וחזקה מדי והיא לא תיעלם אם תהיה היפרדות כזו, אבל היא יכולה לאבד את מקומה בפסגה הכלכלית והאיכותית ולהישאר מאחורי ליגות שעדיין יהיו פתוחות לאירופה, כמו הבונדסליגה או הליגה הספרדית" ואילו טוני מוגאן מ"IB טיימס" הוסיף: "היפרדות יכולה להיות בעייתית מאוד לקבוצות הפרמיירליג בשוק ההעברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully