וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים ומנהלת הליגה החליטו: עוברים לשישה זרים בליגת העל

20.6.2016 / 18:41

הצדדים נפגשו ופרסמו הודעה לפיה בשתי העונות הקרובות ייערך ניסוי, כאשר חמישה זרים יוכלו להיות משותפים בכל משחק. יו"ר ההתאחדות עופר עיני צריך לאשר את הסיכום. עוד הוחלט כי המנהלת תתמוך בכינון ועדה בשיתוף הארגון, שתבחר את דייני ביה"ד של ההתאחדות

one

החלטה חשובה בכדורגל הישראלי. נציגי ארגון השחקנים ויו"ר אגף הספורט בהסתדרות ניר אלון נפגשו הערב (שני) עם היועץ המשפטי של מכבי תל אביב, עו"ד מורן מאירי, לפגישה בנוגע להעלאת מספר הזרים בליגת העל לשישה.

בסיום הפגישה, פורסמה הודעה רשמית: "ארגון השחקנים ומנהלת הליגה הגיעו הערב להסכמה כי בשתי העונות הקרובות יוכלו קבוצות בליגת העל לרשום שישה שחקנים זרים בטופס המשחק, כאשר במשחק יוכלו להיות שותפים לא יותר מחמישה שחקנים זרים. החלטה הזו היא בכפוף לאישור הדירקטוריון של המנהלת והנהלת ההתאחדות לכדורגל ושל הנהלת ארגון השחקנים. ביום ראשון תתקיים פגישה עם יו"ר ההתאחדות עופר עיני, אשר צריך גם הוא לאשר את הסיכומים. אחרי שתי עונות ניסיון, יתכנסו כל הצדדים לדון ולהחליט האם להמשיך עם שישה זרים או להחליט אחרת.

עוד סוכם כי קבוצה אשר תסיים עונה עם חובות לשחקנים, לא תוכל בעונה שלאחר מכן לרשום שישה זרים והיא תסתפק בחמישה. כמו כן סוכם הערב כי המנהלת תקיים מו"מ עם ארגון השחקנים בעתיד בכל נושא אשר יש לו קשר אל השחקנים. המנהלת תתמוך בכינון ועדה בשיתוף ארגון השחקנים אשר תבחר את הדיינים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. המנהלת תתמוך ביוזמה של ארגון השחקנים להגברת הפיקוח על תשלום שכר השחקנים במועד ולשיתוף נציג הארגון בתוך בקרת התקציבים".

מורן מאירי מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
פגישה חשובה. מאירי/ניב אהרונסון

מאירי הוא אחד הכוחות המרכזיים שמובילים את שינוי החוק, כאשר לא רק הצהובים בעד מעבר לשישה זרים. מועדונים נוספים וביניהם גם האלופה הפועל באר שבע הסכימו לכך ובהצבעה שנערכה במנהלת הליגה, היה בין הקבוצות רוב שתמך בשישה זרים במקום חמישה, כפי שהיה נהוג עד כה. מיד לאחר הפגישה, מאירי עדכן את ג'ורדי קרויף והצהובים כבר נמצאים בחיפושים אחר זר נוסף. מעבר לכך, ייתכן כי שני זרים ישוחררו ממכבי תל אביב ושניים חדשים יגיעו במקומם.

החלטה בנושא כזה חייבת לעבור בהצבעה בהנהלת ההתאחדות לכדורגל, האחראית על שינויים בתקנון. בהתאחדות לא היה רוב ועד כה, היו"ר עופר עיני לא תמך במהלך. אולם לאחר שארגון השחקנים אישר את הצעד, עיני צפוי להביע אף הוא את הסכמתו ולאפשר לשינוי לעבור. ההצבעה בנושא תתקיים ב-29.6.

עו"ד מאירי הביע הבוקר אופטימיות באשר לסיכוי להעביר את חוק ששת הזרים ונראה כי הוא הסביר לנציגי ארגון השחקנים כי כדאי להם להגיע להבנה על הוספת זר בתנאים מסוימים ולא להסתכן בכך שהתקנון ישונה על ידי הנהלת ההתאחדות מבלי שתהיה בו התייחסות לקריטריונים לפיהם יתאפשר לצרף זר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully