וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרים: זהבי או ברדה? קלטינס או לביא? שחקני ליגת העל מכריעים

האם כוכב מכבי תל אביב שוב נבחר לשחקן העונה, איך הסתיים הקרב הצמוד בין שתי התגליות, מי הזר המצטיין של העונה והאם הייתה תחרות למספרת של ארבייטמן? שחקני ליגת העל הצביעו והשפיעו, כולל כמה בחירות הזויות ופרגונים מפתיעים

צילום מסך

בווידאו: משדר מיוחד לקראת מחזור הנעילה הדרמטי

רגע לפני הכתרת האלופה והנעילה הרשמית של עונת 2015/16, זה הזמן לסיכומים ולבחירות מצטייני העונה. ומי יכול לסכם טוב יותר מאשר השחקנים עצמם?

כמו בשנה שעברה, גם הפעם ביקשנו משחקני ליגת העל לבחור את ה-MVP של העונה, תגלית העונה ושער העונה שלהם, כשהפעם הוספנו את קטגוריית הזר המצטיין וכן את הקבוצה המפתיעה של העונה.

המנצחים הגדולים, הבחירות ההזויות והפרגונים המפתיעים. הכול לפניכם.

משאל השחקנים: פירוט ההצבעות המלא של 229 המשתתפים

* איסוף נתונים: איציק יצחקי, יניב טוכמן, שלמה וייס, אופיר סער, עמית גולדשטיין.

שחקן העונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו לפני שנה, גם הפעם ערן זהבי הוא הזוכה המאושר. חבריו מליגת העל העניקו לו את פרס שחקן העונה עם 106 קולות שהם 46 אחוזים. בעונה שעברה, לשם השוואה, מלך שערי הליגה זכה לרוב עצום של 73 אחוזים.

התחרות שלו הפעם הגיעה מכיוון אליניב ברדה. קפטן הפועל באר שבע קיבל 68 קולות, כשכמה מחבריו לקבוצה זכו גם הם להצבעות. ג'ון אוגו דורג שלישי עם 10 תומכים, אנתוני וואקמה ומאור מליקסון קיבלו 7 הצבעות ודודו גורש 6. גל אלברמן (5), יוסי בניון ועומר אצילי (3 כל אחד) וכן שלומי אזולאי מסכנין, טל בן חיים החלוץ, פיראס מוגרבי, ניקיטה רוקאביציה ושיר צדק (2 כל אחד) זכו גם הם ליותר מתומך אחד.

אבל היו גם כמה בחירות מפתיעות. הנה למשל דניאל בורחל מקרית שמונה, שבחר בציון צמח מהפועל עכו לשחקן העונה. עדן בן בסט החליט לפרגן לחבר איתי שכטר מבית"ר ירושלים (צמד שערים העונה), דינו שקבורץ תמך באלי דסה ששיחק איתו בבית"ר, פדרו גלבאן קיבל קול אחד מקרלוס גרסיה ואילון ירושלמי הצעיר החליט שדווקא שלומי ארבייטמן הוא שחקן העונה. דקל קינן נתן גיבוי למאבק הציבורי של אמייה טגה והכתיר אותו לשחקן העונה שלו.

משאל השחקנים: פירוט ההצבעות המלא

תגלית העונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה, שני שחקנים מבית"ר ירושלים נאבקו על התואר ושלומי אזולאי היה זה שהקדים את עומר אצילי וזכה. הפעם, הנציג של בית"ר ירושלים היה דוד קלטינס המוכשר, שנוצח על חודם של שישה קולות בידי נטע לביא ממכבי חיפה. 95 שחקנים תמכו בקשר האחורי של הירוקים לעומת 89 שנתנו קולם לצעיר הנלהב של בית"ר.

פרט לקרב הצמוד על התואר, גם מקסים פלקושצ'נקו (14 קולות), רז כהן (9) וסגס תאמבי (4) קיבלו מחמאות מעמיתיהם. שני שחקנים בחרו בארון שוינפלד מהפועל תל אביב, קרלוס גרסיה המשיך בבחירות הלא שגרתיות ונתן קרדיט למאוויס צ'יבוטה המושאל ממכבי תל אביב להפועל כפר סבא. גם עומרי בן הרוש (בחר בעדי נמני) וחביב אוחיון (בחר בשון גולדברג) לא הלכו עם הזרם.

באגף הבחירות המוזרות: אלירן עטר התעלם מהעונה שעברה ונתן את קולו לאצילי, בעוד עומרי אלטמן הופתע דווקא מרוקאביציה. גליינור פלט התלהב מלידור כהן ובחר בו כתגלית העונה, עודד גביש תמך באיאד אבו עביד, אחמד שעבאן הצביע לחבר לואי טהא, לוטם זינו העדיף מהגנת באר שבע את בן ביטון ואילו דודו ביטון בחר בשגיב יחזקאל. בורחל, מכוכבי המשאל, הלך הפעם על טל איילה.

משאל השחקנים: פירוט ההצבעות המלא

זר העונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה תואר ראשון להפועל באר שבע. ג'ון אוגו הוא המנצח הגדול עם 91 קולות, קצת יותר מפי שניים מחברו אנתוני וואקמה שסיים עם 45. אובידיו הובאן (5) משלים שלישייה באר שבעית בחמישייה הפותחת, כשלפניו ז'אורז'יניו מסכנין (21) ורוקאביציה (11). גם גלבאן (3), חסוס רואדה והאריס מדוניאנין (2 כל אחד) זכו ליותר מתומך בודד.

דיאן ראדוניץ' כבר נטש את הארץ, אבל אפשר לספר לו שהחבר שקבורץ בחר בו לזר העונה. גם אורלנדו סה הפתיע עם הצבעה לרומאריו פירס, רן קדוש תמך בשוער הקולגה פרדראג ראיקוביץ' שדחף את מאמנו בחצי גמר הגביע, ואילו ראיקוביץ' עצמו נתן את קולו לדושאן מאטוביץ'. מריאן אנטולוביץ' פרגן לאנטוניו מרשיץ', בן ביטון בחר בגליינור פלט, אופיר דוידזאדה בקלאודמיר ואילון ירושלמי הלך דווקא על שוינפלד המתאזרח. הכול נספר.

שער העונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניצחון המוחץ שייך לשלומי ארבייטמן, שמספרת הניצחון שלו במדי הפועל באר שבע לרשת הפועל חיפה קיבלה 124 קולות שהם 54 אחוזים מסך ההצבעות. השער הזה גזל נקודה מהפועל חיפה, אבל ארבייטמן עבר בינואר לשורות הקבוצה וכבש גם את השער שהביא נקודה שהייתה שווה הישארות במחזור הסיום.

קלטינס רושם לעצמו עוד סגנות אחרי המקום השני בתגלית העונה, כששער הבכורה שלו לרשת מכבי תל אביב זכה ל-42 הצבעות והקדים את המספרת של זהבי לרשת מכבי פתח תקוה (28). גם דור אלו, פלקושצ'נקו, דסה, עוסמאן ומאור בוזגלו קיבלו יותר מקול אחד.

אחד התומכים בקשר הפועל באר שבע היה כמובן האח אלמוג בוזגלו, שמצידו קיבל קול אחד מאביחי ידין על השער במחזור הפתיחה לרשת מכבי חיפה. אורלנדו סה הפתיע עם בחירת שער השוויון של ברק בדש, שהרחיק את מכבי תל אביב מהאליפות. אנטולוביץ' מהפועל חיפה בחר דווקא את השער שספג מאחמד עאבד. ובורחל? הוא פרגן בקטגוריה נוספת לציון צמח, הפעם על שערו לרשת מכבי פתח תקוה.

הפתעת העונה

שחקני הפועל רעננה חוגגים. מגד גוזני
שחקני הפועל רעננה חוגגים/מגד גוזני

בתואר הקבוצה המפתיעה של ליגת העל לעונת 2015/16, זכתה אחרי קרב צמוד הפועל רעננה. הקבוצה של חיים סילבס קיבלה 92 קולות, לעומת 85 של בני סכנין, המקדימה אותה במקום אחד בפלייאוף העליון. בית"ר ירושלים דורגה שלישית (31) והפועל באר שבע רביעית (10).

מוטי מלכה היה היחיד שהופתע ממכבי תל אביב, בעוד אורי מגבו וג'ו מונונגה הלכו דווקא על מכבי חיפה שלא כבשה שער או ניצחה עד המחזור השישי. רן יצחק ועאמר מסראווה הצביעו להפועל תל אביב וברק יצחקי היה האיש שהופתע (לרעה) ממכבי נתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully