וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קסיאס הוא השוער הגרוע ביותר של פורטו ב-15 השנה האחרונות?

כאשר השוער האגדי של נבחרת ספרד עזב את ריאל מדריד קבוצת הצמרת הפורטוגלית שמחה לקלוט אותו, אך 30 השערים שספג העונה בליגה, מהם כמה מביכים במיוחד, מהווים שיא שלילי שלה מאז 2001

רויטרס

בווידאו: איקר קסיאס נפרד מריאל מדריד

האם איקר קסיאס הוא השוער הכי גרוע של פורטו ב-15 השנים האחרונות? לפחות על פי הנתונים היבשים נראה שהתשובה היא כן. כאשר קפטן ריאל מדריד נדחק החוצה מהבלאנקוס וחיפש לעצמו קבוצה בה יוכל לשמש כשוער ראשון, פורטו קפצה על המציאה בלי למצמץ. השוער האגדי של נבחרת ספרד התקבל בהתרגשות גדולה אצל קבוצת הצמרת הפורטוגלית שרצתה אליפות ראשונה מאז 2012/13 וראתה בסאן איקר ככלי המושלם להשגת המטרה, אך בסופו של דבר זה הסתיים בהדחה מוקדמת מליגת האלופות ובמקום השלישי בליגה, כאשר פורטו צופה בבנפיקה קוטפת עוד תואר עם 15 נקודות יותר ממנה.

קסיאס ספג העונה 30 שערים ב-34 משחקי ליגה. זהו המאזן הכי רגוע של הקבוצה ב-15 העונות האחרונות, כאשר רק שלוש פעמים ב-42 השנים האחרונות היא ספגה כמות דומה או גבוהה יותר של שערים. בממוצע זה 0.88 שערים למשחק. רק לשם השוואה פביאנו, שעמד בין קורות בעונה שעברה ספג 13 שערים בלבד, 0.41 למשחק.

שוער פורטו, איקר קסיאס. AP
לא עמד בציפיות. קסיאס/AP

אז כמובן שהשוער הוא לא היחיד שניתן להאשים בספיגות מכיוון שיש לפניו חוליית הגנה, אך במהלך העונה נעשה ברור שהדברים לא מסתדרים בדיוק כמו ששני הצדדים קיוו ורצו, כאשר קסיאס, לצד נגיעות קטנות של גאונות המאפיינת אותו, ספג יותר מידי שערים באשמתו הישירה שחלקם, כמו למשל מול ויטוריה גימראיש בחודש ינואר ובראגה במארס, היו מביכים במיוחד, ועכשיו הגיע גם האישור המספרי לכך. מעניין יהיה לראות עם סאן איקר יקבל הזדמנות לתקן בעונה הבאה, אולי כבר ביורו הקרוב הוא ייראה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully