וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: גילי כהן זכתה במדליית זהב בגרנד סלאם באקו

6.5.2016 / 17:15

הישג יפה לג'ודוקא הישראלית, שממשיכה לדהור לאולימפיאדת ריו. כהן, שגברה בגמר על יריבה איטלקייה, אמרה אחרי הזכייה: "היה לי חשוב להוכיח את עצמי". הרשקו: "אני גאה מאוד בהישג שלה"

יח"צ - חד פעמי
הג'ודוקא גילי כהן עם המאמן שני הרשקו. איגוד הג'ודו,
הישג נאה. גילי כהן ומאמנה שני הרשקו/איגוד הג'ודו

הישג מצוין לג'ודאית גילי כהן, שזכתה היום (שישי) במדליית זהב בתחרות הגרנד סלאם בבאקו, אזרבייג'אן. כהן, שמתחרה בקטגוריית משקל עד 52 ק"ג, גברה בזו אחר זו על דריה סקריפניק הבלארוסית, אנבל אורני הצרפתיה ויינגאן מה הסינית. בגמר היא ניצחה את אודטה ג'ופרידה האיטלקיה, אחרי שיריבתה ספגה עונש במהלך ניקוד הזהב, אליו גלש הקרב. השתיים נפגשו בעבר שבע פעמים והישראלית ניצחה בארבעה קרבות - אחד מהם בגמר גרנד פרי בטביליסי בסוף מרץ.

ההישג של כהן מקדם אותה עוד צעד בדרך לכרטיס היחיד של ישראל לאולימפיאדה במשקל עד 52 ק"ג. רוני שוורץ שבעצמה מתחרה בקטגוריית המשקל הזו, נכנעה היום לאוולין טשופ השוויצרית כבר בסיבוב הראשון.

"שמחה ומאושרת על ההישג", אמרה כהן. "היה לי חשוב להוכיח את עצמי ולהראות שאני יכולה לנצח את הטובות בעולם. ההישג מגיע אחרי עבודה קשה שלי ושל הצוות שמקיף אותי".

"גאה מאוד בהישג של גילי", אמר מאמנה שני הרשקו. "מדובר באחת התחרויות האיכותיות ביותר. מדובר להערכתי בהישג השיא של גילי בקריירה. למעשה התחרות הלפני אחרונה בקזחסטן עשויה להכריע האם תהיה לנבחרת הנשים ספורטאית רביעית במשחקים האולימפיים. לצערי הרב לא הצלחנו להביא ספורטאית נוספת בקטגוריה עד 57 ק"ג וזה המקום והזמן לחבק גם את קמילה מינאקווה (57), רוני שוורץ (52) וליאור וילדיקן (70) על הלחימה, הנחישות, ההשקעה והמאבק האיכותי שלהן להשגת הקריטריון".

בעיריית רעננה מיהרו לספר כי הג'ודוקא גילי כהן היא הרעננית הראשונה שעולה לאולימיפאדה אי פעם. העיר רעננה היא המארחת הקבועה של אליפות ישראל בג'ודו ומעניקה מלגה לכהן. ראש העירייה זאב בילסקי אמר לאחר הזכייה: "אנחנו גאים מאוד בגילי, הג'ודו הוא ספורט מרכזי אצלנו וכך גם ספורט הנשים בכללותו. 85 אלף תושבי רעננה יחזיקו לה אצבעות לאורך דרכה בריו".

הג'ודוקא גילי כהן. איגוד הג'ודו,
עם הפנים לריו. גילי כהן על הפודיום/איגוד הג'ודו

טומי ארשנסקי הודח בסיבוב השני במשקל עד 60 ק"ג. הוא גבר על יריב אזרי בסיבוב הראשון, אבל נכנע לאריק טקאבטאקה הברזילאי בסיבוב הבא. ארשנסקי היה צריך לסיים באחד מחמשת המקומות הראשונים כדי לשפר עמדות במירוץ לריו, אבל לא הצליח והוא מתרחק מהמשחקים האולימפיים.

תמנע נלסון לוי, שזכתה במדליית הארד באליפות אירופה האחרונה, סיימה במקום ה-7 במשקל עד 57 ק"ג. נלסון לוי ניצחה יריבות מהונג קונג והונגריה, אבל נכנעה ליריבה גרמניה ונפלה לבית הניחומים. הקרב הבא שלה היה נגד רפאלה סילבה הברזילאית והיא הפסידה ולא הצליחה לעלות לקרב על מדליית ארד.

טל פליקר סיים במקום ה-7 במשקל עד 66 ק"ג, אחרי שעשה דרך דומה לזו של נלסון לוי; הוא ניצח יריבים מפולין ומולדובה, הפסיד ליריב בלגי, נפל לבית הניחומים ושם נכנע לפאביו באזילה האיטלקי.

גולן פולק הודח בסיבוב השני במשקל עד 66 ק"ג. פולק ניצח יריב סרבי בסיבוב הראשון ולאחר מכן הפסיד ליריב אזרי.

קמילה מינקאווה הפסידה לארלטה פודולאק הפולניה בסיבוב הראשון במשקל עד 57 ק"ג.

שירה ראשוני סיימה במקום השביעי במשקל עד 48 ק"ג אחרי הפסד לטסיאנה לימה מגינאה ביסאו בבית הניחומים. לפני כן היא ניצחה יריבה צרפתיה ונכנעה ליריבה מקזחסטן.

נועה מינסקר הפסידה לאווה צ'רנוביצקי ההונגריה בסיבוב הראשון במשקל עד 48 ק"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully