וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח סול: השבת הכספים מהקבוצות או תביעת אבי לוזון ואחרים

5.5.2016 / 14:30

עוה"ד שנשכר ע"י ההתאחדות לבחינת ההיבטים המשפטיים של דו"ח אלקלעי, מצא גרעון נמוך משמעותית מאשר בדו"ח המקורי ולא המליץ על נקיטת צעדים במישור הפלילי נגד לוזון, ליבר וגרינברג

מערכת וואלה!
אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לשעבר. מגד גוזני
יידשר להשיב מיליונים? לוזון/מגד גוזני

עורך הדין אהוד סול, שנשכר על ידי ההתאחדות לכדורגל על מנת לבחון את ההיבטים המשפטיים של דו"ח רואה החשבון אלקלעי, בו נמצאו חריגות וגירעונות בגובה של 38.5 מיליון ש"ח בקופת ההתאחדות, ממליץ להתאחדות לפעול כדי להשיב את הכספים החסרים מהקבוצות ואם הדבר לא יתממש, לנקוט בהליכים משפטיים כנגד היו"ר לשעבר אבי לוזון, הגזבר מאיר ליבר ורואה החשבון, המבקר שמעון גרינברג. עוה"ד סול מצא כי השלושה אחראים באופן שווה לגרעון שנוצר. יחד עם זאת, הוא לא כתב בחוות הדעת שהגיש כי התרשלותם בתפקיד הייתה בכוונה ובמזיד ולכן, לא המליץ על נקיטת צעדים במישור הפלילי.

בישיבת הנהלת ההתאחדות הקרובה, צפוי עוה"ד סול להופיע ולהסביר את ממצאי הדו"ח. גורם בהתאחדות אמר היום (חמישי): "חוות הדעת ממליצה להתאחדות לגבות את הכספים מהקבוצות, בין אם בדרך של פנייה אליהן ובין אם בדרך של קיזוז הכספים שמגיעים להן ואם היא לא יכולה לעמוד בכך, לתבוע את הכספים מהשלושה".

ההתאחדות, כמו כל תאגיד, יכולה שלא לקבל את ההמלצות של סול או לחלופין, לחשוב שההמלצות אינן נכונות או שגם אם הן נכונות, לא ראוי לתבוע נושאי משרה משיקולים אלה או אחרים. לגבי סכום הגרעון, סול הציג חישוב שונה מאלקלעי, שמצא כי הגרעון עומד על 38.5 מיליון ש"ח. על פי סול, הגרעון נע בין 15 ל-22.3 מיליון שקלים, פער ניכר מהדו"ח המקורי.

סול לא מצא כי נעברו עבירות פלילות על ידי לוזון, ליבר וגרינברג, אך נושא הגרעון הכספי ודו"ח אלקלעי נמצאים כבר על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, זאת בעקבות פנייה של חברת הכנסת תמר זנדברג לפני חודשיים וחצי והוא רשאי להתערב בנושא, אם ימצא לנכון לעשות זאת.

גורם המעורה בפרטים סיפר לוואלה! ספורט כי סול לא חשב כי בוצעו עבירות מצד לוזון, מאחר שבמשפט פלילי חייבת להיות כוונה פלילית ועל מנת להוכיח אשמה פלילית, יש להוכיח כי הייתה כוונת זדון מעבר לכל ספק. בהמשך הדו"ח יש גם המלצות לעשות סדר בהתאחדות. סול כותב כי ההתאחדות פועלת בניגוד עניינים מובנה, שכן בהנהלתה יושבים נציגי הקבוצות, שבראש ובראשונה דואגים לקבוצות שלהם, במקום לאינטרסים של ההתאחדות. לכן, הוסיף סול המלצות ארגוניות ובראשן הפיכת כל בעלי התפקידים הבכירים בהתאחדות לבעלי שכר. סול חושב שבהתאחדות צריכים להיות כמה שפחות אנשים שפועלים בהתנדבות ומייצגים את האינטרסים של הקבוצות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully