וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: "דיוויד בלאט ייפגש עם סקרמנטו, מועמד לאימון הקבוצה"

האם המאמן הישראלי יתאחד בעונה הבאה עם כספי? בארה"ב טוענים כי בלאט הוא האחרון מבין שורה של מועמדים שייפגשו עם הנהלת הקינגס. בניו יורק מנתחים את המועמדות של בלאט לניקס, כולל "הגמישות המקצועית" והחשש מכרמלו. קארל: "קאזינס קיבל יותר גיבוי ממני"

אימג'בנק GettyImages

האם הכדורסל הישראלי צפוי לראות בשנה הבאה איחוד היסטורי ב-NBA בין דיוויד בלאט לעומרי כספי? בארה"ב מדווחים הבוקר (שני) כי דיוויד בלאט צפוי להיפגש עם הנהלת סקרמנטו קינגס לראיון על תפקיד מאמן הקבוצה לעונה הבאה.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
שוב מועמד ל. בלאט/AP

על פי הדיווחים, בלאט הוא המועמד האחרון ברשימה ארוכה של הקינגס, שמחפשים מחליף לג'ורג' קארל, שפוטר בתום העונה המאכזבת של סקרמנטו. הג'נרל מנג'ר ולאדה דיבאץ כבר קיים שורה של ראיונות ושיחות עם מועמדים, לקבוצה שרוויה בשחקנים כישרוניים וזקוקה ליד מכוונת.

בין אלה שרואיינו כבר על ידי הנהלת סקרמנטו הוזכרו שמות כמו סאם מיצ'ל (לשעבר מאמן מינסוטה וטורונטו), ויני דל נגרו (לשעבר בקליפרס ובשיקגו) ומייק וודסון (בעבר בניקס ובאטלנטה). כמו כן, סקרמנטו ערכה שיחות עם קווין מקהייל, שפוטר העונה אחרי 11 משחקים בלבד ביוסטון, כמו גם עם פטריק יואינג, שחקן העבר המפורסם של הניקס ששימש בעונה האחרונה עוזר מאמן שארלוט. עוד שמות שהוזכרו כמועמדים הם מארק ג'קסון, נייט מקמילן, ג'ף הורנסק, קורליס וויליאמסון ואטורה מסינה, עוזר מאמן סן אנטוניו.

דיוויד בלאט, כזכור, הוזכר בשבועות האחרונים כמועמד לשורה ארוכה של קבוצות, ביניהן הלייקרס, ברוקלין, פיניקס ומינסוטה. כולן בסופו של דבר בחרו מועמד אחר. עם זאת, בתקשורת בניו יורק דווח בסוף השבוע על פגישה חיובית בינו לבין נשיא הניקס פיל ג'קסון, שעשוי לצרפו לקבוצה המדשדשת מהתפוח הגדול. על פי ההערכות, בלאט וקורט ראמביס הם כרגע המועמדים היחידים לאימון הקבוצה מניו יורק.

עוד באותו נושא

עוד צעד בדרך למשרה? "פיל ג'קסון משבח את דיוויד בלאט בפני כולם"

לכתבה המלאה
פיל ג'קסון נשיא ניו יורק ניקס. AP
התרשם מבלאט, או רק לשם הנימוס? ג'קסון/AP

ב"ניו יורק פוסט" מנתחים לעומק את הנעשה בניקס, והלילה דווח שם כי "שבועיים וחצי אחרי שפיל ג'קסון החל בחיפושיו הצרים אחר מאמן, בלאט 'עדיין בקלחת'. בלאט שוחח עם ג'קסון והג'נרל מנג'ר סטיב מילס, כשרק משרת המאמן על הפרק. הניקס לא שוקלים את מועדמותו כעוזר מאמן. בקבוצה יודעים שבעונה הבאה הוא יהיה מאמן ראשי - בין אם ב-NBA או באירופה - כשהוא צפוי להתראיין גם בסקרמנטו וביוסטון. אם בלאט אכן ימונה, ראמביס ככל הנראה יהיה מתאם התקפת המשולש בצוות המקצועי של המאמן האגדי של ישראל".

עם זאת, ב"פוסט" מזכירים ש"בכלי תקשורת אחרים דווח כי השיחות עם בלאט היו רק מטעמי נימוס, כשהקשר המרכזי של בלאט להנהלת הניקס הוא מילס, שהיה חברו הטוב בפרינסטון בשנות ה-70. אם בלאט ימונה, זה יהיה חלק מהעברת השרביט בניקס מג'קסון למילס, על אף שבלאט בעצמו הראה נכונות וגמישות ואפשרות לעבוד עם התקפת המשולש. ב'וול סטריט ג'ורנל' נכתב שבלאט היה מועמד להגיע לדטרויט כשג'קסון היה יועץ של הפיסטונס לפני מספר שנים. ג'קסון קיבל המלצות חמות מסטיב קר, מאמן גולדן סטייט, שכמעט מינה את בלאט לעוזרו לפני שנתיים".

מארק ברמן, כתב ה"פוסט", טוען כי מינוי של בלאט יהיה אירוני מבחינת כרמלו אנתוני, שהתנגד למינוי של ראמביס. לבלאט היה עימות עם חברון הטוב של כרמלו, לברון ג'יימס, ומתיחות בחדר ההלבשה גם עם ג'יי אר סמית ואימן שאמפרט, חבריו הטובים לשעבר של כרמלו בניקס. אחת המגרעות של בלאט הייתה שהוא היה רגיש מדי ביחס אליו כמאמן חסר ניסיון, לאור המעמד שלו באירופה. 'הוא רתח על התקשורת שהתייחסה אליו כמו לרוקי', אמר בכיר ב-NBA ל'פוסט, 'אבל בעולם של לברון מה שהוא עשה באירופה לא רלוונטי'. לאחרונה כרמלו הצהיר שהוא ינסה להיות פעיל בגיוס שחקנים לקבוצה. אם ראמביס יישאר מאמן הקבוצה, זה יהיה מוזר עבורו לגייס שחקנים עבור מאמן שהוא לא רצה".

דמרקוס קאזינס, סקרמנטו קינגס. AP
AP/AP

מהנכנס ליוצא. המאמן המפוטר של סקרמנטו, ג'ורג' קארל, התייחס ליחסים המסובכים שלו עם כוכב הקבוצה, דימרקוס קאזינס ואמר: "אף פעם לא הרגשתי שנכנסנו למקום טוב ביחד. חלק מזה זה הטיפשות שלי כשאמרתי שאין שחקן שאי אפשר לשלוח אותו בטרייד. אני עדיין מאמין בזה, אבל הייתי צריך להיות יותר חכם. בכל אופן, לא חשבתי באף שלב שדימרקוס יילך בטרייד".

"היה לילה אחד שהכל התפוצץ, שוולאדי תמך בדימרקוס ולא בי. שם הבנתי שלדימרקוס יש את הכוח. קיבלתי את המסר הזה מספר פעמים וגם השחקנים הבינו את זה. השחקנים רצו שמישהו יעמוד מול קאזינס והם רצו שזה יהיה המאמן. באיזשהו שלב הבנתי שאני צריך להתפשר כדי שהדברים לא יצפוצצו. רציתי לעשות אותנו קבוצה יותר טובה עד סוף השנה".

קארל התייחס גם לקבוצה המאכזבת שאימן: "בשמונים אחוז מהזמן הייתי בטוח שאנחנו עושים מה שצריך, אבל אני מהאסכולה הישנה. אני עדיין חושב שהמאמן צריך להיות חזק ובעל גיבוי. מעולם לא הרגשתי את התמיכה. לדיבאץ יש הרבה עבודה לפניו. צריך לסדר את הסגל, הוא יהיה חזק בשוק ההעברות בקיץ. אם ההחלטה היא להשאיר את קאזינס, צריך להביא את השחקנים הנכונים סביבו, צריך לקבל החלטות נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully