וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני פאקיאו הצית סערה באמירה נגד הומואים: "יותר גרועים מחיות"

אלוף העולם באגרוף לשעבר, גיבור לאומי בפיליפינים ונוצרי מאמין אדוק, רץ לסנאט ואמר: "האם בטבע זכר שוכב עם זכר?". הדברים גררו תגובות נזעמות: "דברים מתקופת אנשי המערות"

המשפחה של מני פאקיאו. טוויטר, צילום מסך
איש משפחה. פאקיאו/צילום מסך, טוויטר

אלוף העולם באגרוף לשעבר מני פאקיאו הצית סערה בפיליפינים אחרי שהגדיר הומואים כ"יותר גרועים מחיות". פאקיאו בן ה-37, גיבור לאומי בפיליפינים, רץ בבחירות המקומיות לסנאט ומציג עצמו כנוצרי מסורתי ושמרן, ומאמין אדוק בתנ"ך. הדברים שלו עוררו מחלוקת גדולה בארצו, וגררו תגובות נזעמות מארגונים להט"ב וזכויות אדם.

"זה היגיון פשוט", אמר בראיון טלוויזיוני כשנשאל על הנושא, "האם תראו איזשהי חיה בטבע שזכר שוכב עם זכר ונקבה עם נקבה? החיות טובות יותר. הם יודעים איך לעשות את ההבחנה בין זכר לנקבה. אם אנחנו נאפשר לגבר להיות עם גבר, לאישה להיות עם אישה, אז בני האדם גרועים יותר מחיות".

מני פאקיאו באירוע השקילה. AP
חזק בתורה. מני/AP

נישואים חד מיניים הם דבר אסור בפיליפינים, מדינה ש-80 אחוז ממנה מגדירים עצמם נוצרים מאמינים. הם מתקיימים רק בכנסיות קטנות, שלא מוכרות על ידי המדינה. הקומיקאי הכי מפורסם במדינה, וייס גנאדה, הומו מוצהר, הגיב לדברים של פאקיאו: "יש אנשים שחושבים שהם יכולים לשפוט אנשים אחרים כי הם הולכים למפגשים דתיים וקוראים בתנ"ך. הסנאט צריך אנשים שמבינים בחוק, לא נביאים עיוורים". ארגון זכויות אדם הגדיר את הדברים כ"חוסר הבנה בזהות מינית" ודברים שמתאימים ל"תקופת אנשי מערות".

פאקיאו הגיב לסערה ופרסם תמונה באינסטגרם עם הכיתוב: "אני מעדיף למלא את רצון האל מאשר להיכנע לתאוות הגוף. אני לא מגנה אף אחד, אני רק אומר את האמת שכתובה בתנ"ך". פאקיאו, שנחשב לאחת הדמויות הפופולריות במדינה, יתמודד באפריל מול תימותי בראדלי, ומתעקש שזה יהיה הקרב האחרון שלו בקריירה.

על פי הסקרים במדינה, פאקיאו צפוי לזכות באחד מ-12 המושבים בסנאט. כרגע הוא מייצג את המחוז שלו בבית הנבחרים, וספג ביקורת על ההיעדרויות הרבות שלו מהישיבות לטובת קריירת האגרוף שלו. לאחרונה נלחם נגד חוק שהציע לחלק קונדומים לעניים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully