וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק בין בית"ר למכבי חיפה ייערך במושבה. עונשי הרדיוס יבוטלו

שתי הקבוצות תתייצבנה למשחק הרדיוס בפתח תקוה (ב', 20:55, ערוץ 1). המשטרה לקחה אחריות על האירוע. לוואלה! ספורט נודע כי בעוד כארבעה שבועות ישונה התקנון בנוגע לעונשי הרדיוס

ניב אהרונסון

בווידאו: בעלי קבוצות ליגת העל מגיעים לישיבת מנהלת הליגות

המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה ייערך מחר (שני, 20:55, ערוץ 1) באצטדיון המושבה, כך הוחלט בתום ישיבת מנהלת הליגות הערב.

בהודעת המנהלת נמסר: "בישיבת המנהלת שהתקיימה דנו חברי הדירקטוריון בסוגיות שינוי תקנוני ועדות המשמעת של ההתאחדות לכדורגל. בכוונת המנהלת לפעול מיידית ולהגיש עוד השבוע להתאחדות לכדורגל את ההמלצות לשינוי. לעניין המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה - נעשתה פנייה למשטרת ישראל, שנענתה בחיוב לקחת אחריות מלאה על ניהול האירוע. יעקב שחר ומנהלת הליגות פנו לאלי טביב במטרה לקיים את המשחק כמתוכנן מחר. טביב אישר בקשה זו.

"לאור החלטת הקבוצות להביא לשינוי תקנון אנו מצפים כי בתי הדין כבר בהחלטות הקרובות ימנעו מעתה והילך כל הטלת עונשי רדיוס. לאור ההתחייבות הקבוצות להביא את נושא שינוי התקנונים בהתאחדות לכדורגל, הודיעו ביתר ירושלים ומכבי חיפה כי בכל מקרה תתייצבנה למשחק מחר".

לוואלה! ספורט נודע כי ההחלטה לגבי שינוי התקנון בנושא הרדיוסים, אמורה להתקבל בעוד כחודש. למעשה, החל מעוד ארבעה שבועות: לא יהיו רדיוסים בשתי הליגות הראשונות.

יעקב שחר/ניב אהרונסון

יעקב שחר פרסם הודעה: "הודעת מנהלת הליגה בכדורגל בנוגע למשחק מול בית"ר ירושלים מחר, מדברת בעד עצמה. אני שמח על כך ששיתוף הפעולה בין המועדונים הביא לדיונים תכופים בנושא שינוי סעיפי הענישה בהתאחדות לכדורגל, אותן תמליץ המנהלת לשינוי בתקנון. הובטח כי השינויים יבוצעו תוך 30 יום וכבר היום ברור לכל כי סעיף הרדיוס יוצא מסעיפי הענישה. לא היינו משיגים זאת ללא עקשנותו של אלי טביב, שהביע את הסכמתו לקיים את המשחק".

הנשיא הוסיף ואמר: "אני קורא לאוהדי שתי הקבוצות להגיע למשחק, לעודד ולהוכיח כי מחוץ לכר הדשא האינטרסים שלנו זהים".

במהלך ישיבת מנהלת הליגה הופעל לחץ כבד על נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, לחזור בו מהצהרתו כי הירוקים לא ייטלו חלק במשחק הרדיוס מול בית"ר ירושלים, ובסופו של דבר הלחץ נשא פרי.

למן פתיחת הדיון במשרדי המנהלת ניסו יו"ר המנהלת יורם באומן והמנכ"ל אורן חסון להסביר לשחר וליתר הנוכחים כי למנהלת אין שום התנגדות לפתוח בהליך מזורז לשינוי תקנון ההתאחדות, ובתוכו ביטול עונש הרדיוס. יחד עם זה, טענו השניים פה אחד כי אי אפשר להחליט מספר ימים לפני המשחק שהקבוצה המארחת וגם מכבי חיפה לא מופיעות. באומן אמר במהלך הישיבה: "אי אפשר לעשות 'שברו את הכלים ולא משחקים'. בואו נלך יחד למהלך של שינוי תקנון המשמעת, נעבוד בשיתוף פעולה ונחשוב על עונשים אחרים".

במהלך הדיון קבל שחר על כך שההתאחדות לכדורגל לא נתנה גב או אוזן קרויה לבקשה שלו לקיים דיון מול בית הדין של ההתאחדות כדי לשנות את עונשי הרדיוס. נציג ההתאחדות בדיון, רתם קמר, אמר: "אני לא קיבלתי שום פנייה לקיים שום דיון כזה. אני הגוף שצריך לקבל פנייה כזו כמנכ"ל ההתאחדות, ואנחנו נהיה פתוחים ונקשיב לבקשות שלכם".

יש לציין כי כבר בפתיחת הדיון הביעו כל הנוכחים ספק רב באשר לסיכוי שעתירתה של בית"ר ירושלים תתקבל, וכאשר התקבלו הידיעות תוך כדי הדיון כי השופט אכן דחה את העתירה, הדבר התקבל בצורה טבעית וללא הפתעה. חלק מבעלי הקבוצות הסכימו עם באומן וחסון כי אין מקום לפעול לאי קיום המשחק מחר. כל הנוכחים הסכימו כי יש מקום לדון מחדש במגוון העונשים בתקנון ולביטול עונש הרדיוס. יחד עם זה, חשוב לציין כי באופן לא פורמלי הועלו במהלך הדיון אופציות להחלפת משחקי הרדיוס, ובתוכם קיום משחקי בית ללא קהל או הורדת נקודות, אך ספק אם עונשים אלה אכן ייושמו מכיוון שלדעת רבים מדובר בעונשים חמורים יותר מקיום רדיוס עם קהל.

כזכור, אם שתיהן יחליטו לא לשחק מחר (שני, 20:55, כרגע במושבה) במנהלת הבהירו כי יופעל הסעיף בתקנון שלא יאפשר לבית הדין של ההתאחדות שום שיקול דעת מלבד הורדת ליגה. אגב, על פי התקנון אם מכבי נתניה, שמארחת הערב במושבה את משחק הרדיוס שלה מול מכבי תל אביב, הייתה מחליטה שלא להופיע היא הייתה יורדת ישירות לליגה א' מאחר שהיא ממוקמת מתחת לקו האדום.

בישיבת המנהלת גם ניסו למצוא דרכים לעזור לבית"ר ירושלים עם מימון האבטחה הכבדה מחר.

אריאל שיימן, ניר ענבר, יעקב שחר. מנהלת הליגות בכדורגל, מערכת וואלה! NEWS
מחכים שיחזור בו. יעקב שחר בישיבה/מערכת וואלה! NEWS, מנהלת הליגות בכדורגל

במנהלת החליטו להבהיר לכל נציגי הקבוצות כי אין מקום לשים את המנהלת מול הקבוצות וכי ליו"ר המנהלת יורם באומן ולמנכ"ל המנהלת אורן חסון ברור היטב כי הם חלק מגוף שמטרתו לשרת את הקבוצות וכל הנסיון לייצר מאבק בין המנהלת לקבוצות נובע מטעות שכן למנהלת אין שום יכולת להיאבק בהחלטות בית הדין של ההתאחדות.

אם ביהמ"ש המחוזי בלוד לא ייתן סעד לבית"ר ירושלים ולא יפסוק נגד עונש הרדיוס, ישאפו במנהלת להגיע להבנה מול הקבוצות ובראשן בית"ר וחיפה כי המשחק יתקיים מחר במושבה או בבאר שבע ובמקביל יפתחו כל הקבוצות ביחד עם המנהלת במהלך אינטנסיבי כדי לשנות את תקנון המשמעת של ההתאחדות אשר בתוכו אותו סעיף על עונש רדיוס. במנהלת וגם בהתאחדות הבהירו היום כי הכוח נמצא בידיים של הקבוצות וכי ביכולתן לשנות את תקנון על ידי כינוס הנהלת ההתאחדות לכדורגל. במנהלת יטענו כי אי אפשר להתחיל בהליך שינוי התקנון תוך כדי החלטה שלא מקיימים את התקנון הנוכחי.

ישיבת מנהלת הליגה. מנהלת הליגות בכדורגל, מערכת וואלה! NEWS
הנציגים במהלך הישיבה/מערכת וואלה! NEWS, מנהלת הליגות בכדורגל

במהלך הישיבה, מרבית קבוצות הליגה הביעו תמיכה בהסרת עונש הרדיוס לצמיתות מהתקנון. "אנחנו נגד משחקי הרדיוס", אמר יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס עוד לפני הכניסה לישיבה. "אנחנו שוכרים חברות שיווק ועושים הכול כדי להביא עוד קהל למגרשים. ואז באים בתי הדין, ואומרים נקשה עליכם להביא קהל. שיחקנו נגד בית"ר ירושלים בפתח תקוה ובגלל שניים או שלושה אנשים שהדליקו אבוקות בית הדין נתן לנו רדיוס וקנס כספי. לצערי, בתי הדין הפכו לכספומט של ההתאחדות. אגיע לישיבת המנהלת ואגיד הכול. כאשר סכנין מקבלת רדיוס, לא שומעים קול צעקה מאף אחד וכעת כשמדובר בבית"ר ובמכבי חיפה כולם מדברים על זה".

בהפועל תל אביב תמכו במהלך לבטל את עונש הרדיוס: "אנחנו נגד העונש המיושן הזה", אמר היום מנכ"ל הפועל ניר ענבר, "התבטאינו כבר בעבר בנושא. זה עונש שפוגע בקבוצות באין צדק ואת דעתנו ניתן כבר במסגרת ישיבות המנהלת".

גם הבעלים של עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי, אמר לפני כן כי הוא תומך בביטול עונשי הרדיוס ואמר: "אני שנים צועק נגד העונש הזה. עונש רדיוס פוגע בקבוצות מה גם שבשנים האחרונות מכבי חיפה, מכבי תל אביב ועוד קבוצות משקיעות הרבה מאוד כדי לאתר את העבריינים".

יו"ר מכבי נתניה דורון אוסידון אמר: "אני מחכה להתפתחויות, כשנצטרך להגיב - נגיב. צריך לפעול בצינורות המקובלים, ואני מקווה שכך יעשו גם הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully