וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עשן בלי אש: מחול השדים אצל נועלת הטבלה מכבי נתניה

23.1.2016 / 7:50

הקטורת של המכשפות בחדר ההלבשה ויוזמי הרעיון שנענשו. הקרב של מכבי והפועל תל אביב על נג'אר ושונפלד והסיוע מג'ורדי קרויף. התיק על הגב של אוסידון והנתק עם לם. הבלוג של יניב טוכמן על הבלגן הבלתי פוסק במכבי נתניה

one

בווידאו: תקציר הפסדה של מכבי נתניה לבני יהודה במחזור הקודם

חלון ההעברות הוא ההזדמנות של הפועל תל אביב להחזיר קצת למכבי תל אביב על השליטה הטוטאלית שלה בליגה. אין שחקן מוכח שאמיר כבירי יכול לגנוב למיטש גולדהאר, אז שווה ללכת על הקטנות. מה שנקרא, לנסות לנצח בקרבות הקטנים.
זה מה שקרה השבוע עם פאדי נג'אר וארון שונפלד. שני שחקנים של מכבי נתניה שעדיין לא שיחקו בליגת העל, אבל הפכו השבוע לכלי משחק בזירת ההתגוששות של שתי התל אביביות.

ההתכתשות בין הצהוב לאדום החלה קצת קודם עם הפרסומים על כך שמכבי הציעה להפועל את עדן בן בסט. אם יש דבר שמכעיס את ג'ורדי קרויף, אלה ידיעות המתפרסמות על כך שהוא מנסה לשחרר שחקנים לטובת הפועל. ההולנדי כעס, רצה להוציא הודעת הכחשה, אך לבסוף השתלט על עצמו והמשיך בדרך הקבועה של מכבי להתעלם ממה שמתפרסם. באמצע השבוע זה כבר היה התיק הקבוע של גילי ורמוט עם פרסומים שונים על כך שמכבי הייתה זו שהציעה אותו להפועל. גם במקרה הזה רתחו בקרית שלום ורצו להגיב, אבל שוב נרגעו.

ב-48 השעות האחרונות זה כאמור הסיפור של נג'אר ושונפלד, שלבטח לא היה מתפתח אילולא הבעיות הכלכליות של מכבי נתניה. המצב בנתניה רחוק מלהיות מזהיר. וזה לא רק בקטע המקצועי. השחקנים שנפצעו בתחילת העונה ועדיין סוחבים את החלק במשכורת שלא משולם על ידי הביטוח, המאמנים שבאו ועזבו הביתה עם כל הכסף וזה עוד לפני הבור העמוק שהשאיר אלי שגב. ויש את התורמים מארצות הברית שלא שמו את הכסף שהבטיחו וכרגיל יצחק תשובה שלא מנפק ביצי הפתעה.

בשלב מסוים היו"ר דורון אוסידון כבר החליט שהוא לא יכול למנות מאמן ושהוא נשאר עם גיא צרפתי, ועל הדרך גם יורד משונפלד שהגיע על תקן של עולה חדש למרכז ההתקפה. אבל אז נולדה לה עסקה שעניינה מאוד את הפועל תל אביב וגם את מכבי. עסקה אשר במסגרתה יימכר נג'אר ויימכרו גם הזכויות העתידיות על הכרטיס של שונפלד. אוסידון הצליח בדרך הזו למצוא את המימון לחוזה של מנחם קורצקי וגם לזה של שונפלד, ואפילו להשאיר משהו בצד לזר חמישי אחרי ששחרר כמעט ללא פיצוי את הברזילאי טיאגו סנטוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיקר שיש תעודת זהות כחולה. ארון שוינפלד עם מרים פיירברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני הפרטים על הבלגן בין המועדונים, קצת על נג'אר.

בגיל 13 וחצי הגיע פאדי נג'אר לפנימייה של מכבי נתניה. ההורים הביאו את הילד הכישרוני כל הדרך משפרעם ונתנו לו לחיות בתנאים של נתניה שראתה בו פוטנציאל גדול. בקיץ שעבר ביקשה המשפחה ללכת. נג'אר היה אז בן 17, מגן שמאלי ובלם של קבוצת הנוער. הדוד שלו שמנהל את העניינים שכר את שירותיו של עו"ד אלדד אהרוני, המתמחה בייצוג שחקנים צעירים, וזה דרש את השחרור בטענה שנג'אר לא יכול עוד לחיות רחוק מביתו שבשפרעם מאחר שהוא מתגעגע למשפחתו.

בנתניה עשו שיעורי בית והגיעו מוכנים לדיונים שנערכו בבית המשפט ולא במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל. עו"ד רן מנשה, היועץ המשפטי של מכבי נתניה, עשה עבודה ביחד עם אוסידון והשניים הבינו כי קרית שמונה היא זו שרוצה את נג'אר. כשהם הגיעו לבית המשפט הם טענו כי המרחק בין נתניה לשפרעם הוא בדיוק כמו המרחק בין שפרעם לקרית שמונה - 86 קילומטר. עו"ד מנשה הסביר לשופט שנתניה מוכנה ללכת לקראת נג'אר ולשחררו, בתנאי שבית המשפט יורה על כך שהשחקן יוכל לשחק רק במרחק של 30 קילומטר מקסימום מביתו. המשפחה שהבינה כי היא בבעיה, מאחר שיהיה קשה לנג'אר למצוא כזו קבוצה ההולמת את כישוריו, החליטה לרדת מהתביעה ובין נג'אר לנתניה סוכם על חוזה עד תום העונה הזו ולפיו תקבל המשפחה רכב שכור ודלק בגובה של 2,500 שקל לחודש. לכך הוסיפו בנתניה גם סכום של 500 שקל שיגלם את הסנדוויצ'ים שהשחקן יאכל בדרכו לאימונים.

נג'אר לא שיחק עד כה בליגת העל. ההופעה היחידה שלו הייתה בגביע הטוטו, בתיקו שעשתה הקבוצה מול בני יהודה במשחק שנערך בבלומפילד. ראובן עטר הציב אותו ב-11, אבל מאז לא השתמש בו. יחד עם זה, העובדה כי הוא בסגל נבחרת נוער ב' והדעה של אנשי המקצוע עליו, הביאה כאמור להתעניינות של הפועל ומכבי תל אביב ולעובדה ששתיהן הסכימו לרכוש אותו ועל הדרך לסייע לנתניה להעביר בבקרה את קורצקי ושונפלד.

העסקה שהפועל תל אביב הציעה לנתניה הייתה העברתו של ליביו אנטל, כולל מימון כל שכרו עד תום העונה, וכן 300 אלף שקל במזומן. מכבי הציעה 550 אלף שקל במזומן, אבל עמדה על כך שמעבר לכרטיסו של נג'אר היא תוכל לקבל לידיה בתום העונה את שונפלד, אם תרצה בכך. אחרי הכול, מדובר בשחקן שכבר מחזיק בתעודת זהות כחולה ועל סמך האימונים יש למה לצפות. קרויף הרגיש שהוא עושה עסקה טובה ובסך הכול לא מסכן יותר מדי כסף. אף שהסיפור עוד לא נחתם, זה הולך כנראה לכיוון מכבי תל אביב. בהפועל עוד ניסו אתמול לעשות מהלכים מאחורי הקלעים כדי לזכות בשחקנים, אבל נראה שהעובדה כי מכבי יכולה לתת את הכסף באופן מיידי ואפילו מוכנה להגדיל עכשיו את הסכום מ-550 אלף לסכום יותר גבוה, היא זו שתביא בסופו של דבר לנחיתתו של נג'אר בקרית שלום.

גורם במכבי תל אביב אישר את הפרטים והסביר כי יותר מדי חצים שנשלחו באחרונה למחלקת הנוער של האגודה, גרמו לקרויף להבין שהוא צריך להילחם על כל שחקן צעיר עם פוטנציאל טוב. אז הוא נלחם.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
בחסותו הצליחה נתניה להעביר את קורצקי. ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

הרבה רעש מייצרת מכבי נתניה לאורך כל השבוע. חדשות בבוקר, בערב ומתי לא. תוצאות זה בינתיים לא מייצר, אבל סיפורים כאמור לא חסר. כמו זה שהיה שלשום.

לפני האימון נכנסה אם הבית של מתקן האימונים שמחה בובליל לחדר ההלבשה של השחקנים ובידיה קערת קטורת שהעלתה עשן. בובליל כבר שנים במועדון וכנראה לא עשתה דבר כזה בעבר, אבל היא הייתה רק שליחה של שתי מכשפות שהגיעו למועדון כדי לנסות ולהוציא את הכישוף שייתכן כי הוטל על הקבוצה. בזה אחר זה עברה קערת הקטורת המעושנת בין השחקנים וכולם שמו את ידיהם בעשן. "האמת שלא עשיתי מזה עניין מיוחד", סיפר אתמול אחד השחקנים. "כי הרי מה שלא יכול להזיק, אולי יכול לעזור. אז שמתי את הידיים ויצאתי לאימון וגם בירידה לכר הדשא היה צריך לשים את הידיים בעשן. אחרי זה הבנתי שזה כרגיל יצא לתקשורת וקצת הביך אותנו, אבל אלה באמת גימיקים שלא קשורים למשחק ולא בגללם ננצח או נפסיד לכפר סבא".

אוסידון לא היה במתקן האימונים כשהעשן התפזר בחדר ההלבשה. היו לו דברים יותר חשובים לעשות כנראה בתל אביב לקראת ההגעה לרשות לבקרת תקציבים כדי להעביר את החוזים של קורצקי ושונפלד. כשנודע לו הדבר הוא כעס מאחר שהיה בטוח שאת הטקס יעשו בשעות בהן השחקנים לא במתקן ושהם בכלל לא יהיו קשורים אליו. יוזמי הרעיון במועדון שהזמינו את המכשפות, קיבלו נזיפה והשעיה לפחות עד יום ראשון.

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים. אדריאן הרבשטיין
"לא בגלל גימיקים ננצח בכפר סבא". שחקני מכבי נתניה/אדריאן הרבשטיין

אלה ימים לא קלים שעוברים על אוסידון. בדינמיקה של קבוצת כדורגל קודם כל הולכים על הראש של המאמן, אחרי זה על השחקנים ומהר מאוד מגיעים ליו"ר. היום יש לאוסידון מתנגדים, אבל יש לו גם תמיכה שהיא מטבע הדברים יותר שקטה.

במוצאי השבת שעברה, אחרי ההפסד לבני יהודה, הגיעו כמה עשרות אוהדים שהמתינו לו מתחת לדירה בצפון תל אביב. הם תלו מדבקות על מכוניתו ועל תיבת הדואר. שלשום בלילה הם תלו נגדו שלטים בעירייה ובמתקן האימונים. הכתובת היא מרים פיירברג. ראשת העיר היא זו שהחליטה בקיץ כי אוסידון יקבל את הקבוצה, אבל היא לא זו שיכולה לפטר אותו.

את ההסכם להעברת זכויות הניהול של מכבי נתניה עשה אוסידון מול שגב. יותר נכון עשו עורכי הדין של הצדדים. אוסידון קיבל את מכבי נתניה לחמש שנים, כאשר בזמן הזה מחפשים בעל בית שיגאל את כולם מהייסורים. אם יגיע אחד כזה, הוא יצטרך על פי ההסכם לשלם שני מיליון שקל - מיליון אחד לאלי שגב שעדיין מחזיק ב-75 אחוז מהמניות, ומיליון שני ליוסי מאור שמחזיק ב-25 אחוז הנותרים. עד שיגיע אחד כזה שיהיה מוכן לקחת על הגב שלו את התיק בלי היהלומים, אוסידון הוא הבוס ואין לו כוונה ללכת.

גם הדירקטוריון שהוקם על פי בקשת פיירברג בתחילת העונה, כבר לא קיים. הספונסרים ירון ישראל ודב לנד התפטרו, קובי בלדב המיתולוגי עזב והיחיד שנשאר הוא עודד מכנס, כדי לייעץ מקצועית. מכנס הוא זה שהמליץ על מינוי קורצקי, ואוסידון קיבל זאת. היו"ר לא רצה בתפקיד את בני לם שמנהל את מחלקת הנוער של האגודה. מאז קיים בין השניים נתק. ספק אם הם יוכלו לעבוד ביחד ולא מן הנמנע כי אם אוסידון אכן יישאר בקבוצה לטווח הארוך, לם לא יהיה שם.

seperator

עם הרבה אופטימיות תגיע היום (שבת) נתניה לכפר סבא. קורצקי ירצה לעשות למימר את מה שמימר עושה בינתיים לכל המאמנים שפגשו אותו כמאמן הפועל כפר סבא.

הפסד נוסף של נתניה, ומחול השדים בתוך המועדון יגבר עוד יותר.

מאמן מכבי נתניה מנחם קורצקי. ניב אהרונסון
יצליח להרגיע? מנחם קורצקי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully