וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מתלהבים מבן ה-17 של מכבי תל אביב: "ינהיג את נבחרת ישראל"

יובל זוסמן, שהספיק לרשום העונה בכורה ביורוליג, כיכב במדי קבוצת הנוער של הצהובים בטורניר יוקרתי וזכה לסופרלטיבים מסקאוטים ברחבי היבשת: "מכבי תל אביב תיהנה ממנו". צפו בביצועיו

קובי אליהו

בווידאו: מיטב הביצועים של זוסמן בטורניר (החל מ-2:40)

בזמן ששחקני מכבי תל אביב עשו ביום רביעי היכרות ראשונה עם היורוקאפ, נציג אחד שלה בכל זאת שרד ביורוליג שבוע נוסף. יובל זוסמן בן ה-17, ששותף העונה לשתי דקות במשחקם של הצהובים מול באמברג, לקח חלק בטורניר המסורתי בעיר הקטאלונית לוספיטאלט, המאורגן על ידי היורוליג ובמסגרתו מתמודדות מדי שנה קבוצות נוער בכירות באירופה, וסיים אותו אמש (חמישי) בהצלחה יתרה. זוסמן (1.97) הוביל את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב למקום הרביעי בטורניר, בו דורג ראשון בנקודות (18 למשחק) וחטיפות (5.3 למשחק) ונבחר לחמישיית המצטיינים.

הצהובים רשמו ניצחון בודד בארבעה משחקים אך הצליחו בכל זאת להשתחל לשלב חצי הגמר, בו הובסו מול ברצלונה. פרט למספרים המרשימים בנקודות וחטיפות, זוסמן תרם רבות גם בריבאונד (7.3 למשחק), אסיסטים (2.7), חסימות (1.3) ורשם לחובתו גם 5 איבודים בממוצע. גם אחוזי הקליעה שלו היו גבוהים למדי (60% לשתיים, 39% לשלוש, 71% מהעונשין).

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יופי של טורניר. זוסמן, מימין/ברני ארדוב

היכולת הטובה של זוסמן זיכתה אותו בשלל מחמאות מסקאוטים ועיתונאים שצפו במשחקים מקרוב. בחשבון הטוויטר של האתר NBADRAFTPROSPECTS נכתב: "זוסמן יכול לקלוע, לחדור, לשמור ואפילו למסור. יחסית לילד בן 17 מדובר בשחקן שלם במיוחד". הסקאוט דווידה בורטולוצי, שסיקר את הטורניר עבור אתר הדראפט המוביל Draft.net , צייץ: "אני אוהב את הבגרות שזוסמן מראה. הוא סקורר, יש לו יד טובה. הוא כבר בשל להיות שחקן". כתב האתר הספרדי 'סולובאסקט' מריו גומס פרננדס הוסיף: "הוא חוסם, מוריד ריבאונדים ומסוגל לשחק גם רחוק מהטבעת. למישהו יש ספק שיובל זוסמן הולך להיות שחקן בוגרים מרשים?".

העיתונאי הוותיק דייויד היין התייחס באריכות לזוסמן וכתב אודותיו: "נכון לעכשיו, יובל זוסמן הוא השחקן הכי מוכשר והכי טוב כאן. הנתונים הפיזיים שלו מרשימים. יש לו את החבילה השלמה והוא הולך להיות שחקן מצוין לעוד הרבה שנים. נבחרת ישראל ומכבי תל אביב ייהנו ממנו. אי אפשר שלא להעריך את הנחישות ההגנתית שלו, למרות שעדיין מוקדם להעריך האם יש לו את מה שדרוש כדי להיות סופרסטאר. הוא לא הלך מספיק לקו שזה משהו שעלול להיות מדאיג, אבל בסך הכל מדובר בשחקן מאוד מרשים".

צפו בזוסמן מתראיין השבוע לאתר היורוליג

זוסמן היה חלק מנבחרת הקדטים באליפות אירופה דרג ב' לפני שני קיצים והעמיד ממוצעים של 11.6 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים למשחק. בקיץ האחרון, על אף העובדה שהיה צעיר בשנה ממרבית חבריו, היה זוסמן אחד מעמודי התווך של נבחרת הנוער שהעפילה לדרג א'. השורה הסטטיסטית שלו הסתכמה ב-7 נקודות ו-4.4 ריבאונדים למשחק.

שחקנים נוספים שבלטו בשורות מכבי תל אביב בטורניר הם עמית אבו (16.3 נקודות) ועידו פליישר, בנו של שחקן העבר עופר פליישר, שסיים עם ממוצעים של 14 ו-7.3 ריבאונדים למשחק.

למעוניינים: המשחק המלא של מכבי תל אביב מול לובליאנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully