וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב התעניינה במגן שחטאר דונייצק, הצדדים לא הגיעו לסיכום

ג'ורדי קרויף התראיין לתקשורת האוקראינית וסיפר שקבוצתו ניהלה מגעים עם שחטאר בנוגע לכדורגלנים בעלי שורשים יהודים. ההולנדי סירב לחשוף שמות, אבל אחד מהם הוא המגן אדוארד סובול

one

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, התראיין לתקשורת האוקראינית וסיפר שהאלופה הישראלית ניסתה להחתים כמה כדורגלנים משחטאר דונייצק עם שורשים יהודיים, אבל בינתיים ללא הצלחה. קרויף שוחח את התקשורת האוקראינית בעקבות המשחק של מכבי תל אביב נגד דינמו קייב ביום רביעי והסביר על הגבלת הזרים בישראל ועל כך שכדורגלנים יהודים לא נחשבים לזרים.

"לא ממש התקדמנו עם הכדורגלנים שרצינו, אבל זה לא ימנע מאיתנו להמשיך לחפש כשרונות יהודים", אמר ההולנדי, "אני לא יכול לחשוף את השמות, אבל אני יכול לומר ששחטאר דונייצק רצתה הרבה כסף ולא הגענו להסכמה".

קרויף אמנם סירב לחשוף שמות, אבל אחד מהם הוא אדוארד סובול, ששייך לשחטאר דונייצק ומשחק העונה כמושאל במטאליסט חרקוב.סובול בן ה-20, לו יש שורשים יהודים, משחק בעמדת המגן השמאלי וכבר הספיק לרשום שש הופעות בנבחרת הצעירה של אוקראינה.

סובול גדל במחלקת הנוער של מטאלורג ז'פורוז'יה, שיחק בכל נבחרות הנוער של אוקראינה ונחשב לאחד מהמגנים השמאליים המוכשרים במולדתו. לפני שנרכש על ידי שחטאר דונייצק ב-2013, גם דינמו קייב ניסתה לשים עליו את היד.

מאז שהגיע למכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף עוסק בניסיונות איתור של כדורגלנים יהודים ברחבי העולם. המנהל המקצועי של הצהובים נעזר במאגרי מידע של קהילות היהודיות מבוססות ובאנשיהן שמסייעים לו לאתר כשרונות. ברשימות שלו נמצאים לא מעט כדורגלנים - חלקם בני עשרה - ממזרח אירופה, דרום אמריקה, ארצות הברית וקנדה.

שחקן נבחרת הנוער של אוקראינה, אדוארד סובול (צהוב), מול שחקן נבחרת הנוער של גרמניה, טמו הארדר בשנת 2013. Friedemann Vogel, GettyImages
כישרון גדול. סובול משמאל, במדי נבחרת הנוער של אוקראינה/GettyImages, Friedemann Vogel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully