וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי: "הרגשה מדהימה, לא מאמין שעשינו את זה"

המדורג מספר שתיים בעולם חגג את הזכייה של בריטניה בגביע דייויס. אמו, ג'ודי: "התרגשתי מאוד לראות את שני הבנים שלי משחקים ביחד ומייצגים את המדינה". דייויד קמרון: "מרגש את כל המדינה"

אנדי מארי טניסאי בריטי. GettyImages
המנצח הגדול של היום/GettyImages

נבחרת בריטניה השלימה היום (ראשון) זכייה בגביע דייויס, לראשונה מאז 1936 עם 1:3 מול בלגיה, על החימר בגנט. אנדי מארי, המדורג שני בעולם, ניצח 3:6, 5:7, 3:6 את דויד גופן (16 בעולם), זכה בנקודה השלישית שלו בהתמודדות ואחרי שני תארי גרנד סלאם עכשיו יש לו גם זכייה בגביע דייויס. אלפי אוהדים בריטים שעשו את הדרך לגנט חגגו ביציעים במשך זמן רב עם השחקנים, כשגם אשתו של אנדי מארי, קים, ואמו ג'ודי נראו מאושרות. מנגד, מלכת בלגיה מתילד נראתה מאוכזבת לאחר שגופן המצוין לא יכול היה למארי.

אחרי הזכייה של מארי, כל שבעת המדורגים הראשונים בעולם זכו גם בגביע דייויס: נובאק דג'וקוביץ', מארי, רוג'ר פדרר, סטן ואוורינקה, רפאל נדאל, תומאש ברדיך ודויד פרר. אנדי מארי הפך לטניסאי הראשון שמנצח בשמונה משחקים "חיים" בגביע דייויס באותה שנה, מאז החלה השיטה הנוכחית ב-1981. מארי הוא הטניסאי השני שמנצח ב-11 משחקי יחידים וזוגות בגביע דייויס באותה שנה, כשאיבן ליוביצ'יץ' קדם לו ב-2005 עבור קרואטיה.

שחקני נבחרת הדייויס של בריטניה, קייל אדמונד (ימין), אנדי מארי, ליאון סמית' הקפטן, ג'יימס וורד, ג'יימי מארי. רויטרס
זכייה ראשונה מאז 1936/רויטרס

אנדי מארי נשמע מבסוט בסיום ואמר: "זה מרגיש מדהים, לא האמנתי שתהיה לי הזדמנות לעשות את זה. אני לא מאמין שהצלחנו לעשות את זה. הייתה לנו שנה קשה, ניצחנו במשחקים קשים. כולם גילו רמה גבוהה מאוד בכל משחק במהלך השנה". מארי הודה לאוהדים הרבים של בריטניה שהגיעו לתמוך בשחקנים: "תודה רבה לכולם שבאו לצפות בנו, לכל האוהדים, לכל הבלגים והבריטים. דויד גופן הוא שחקן נהדר. הוא מוכשר בצורה שבלתי תיאמן. המשחק נגדו היה קשה מאוד".

על שיתוף הפעולה עם אחיו אמר מארי: "אתה מודע לזה, אבל זה חשוב לשמור על האנרגיות שלך. אתמול אחי בילה הרבה זמן עם המשפחה שלי, אבל אני הלכתי לנוח כי רציתי לשמור אנרגיה להיום. אני משחק ברמה הגבוהה ביותר שלי כשאני משחק עבור המדינה שלי".

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון שיגר ברכה וכתב: "נחגוג את הזכייה הנהדרת בגביע דייויס. ברכות רבות לאנדי מארי, ג'יימי, ולכל שאר הנבחרת הבריטית. תואר ראשון זה 79 שנה, זה מרגש מאוד את כולם במדינה וברכותיי לשחקנים ולצוות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קים מארי אשתו של הטניסאי אנדי מארי. AP
גם אשתו של מארי, קים, הייתה מרוצה/AP

אמם של אנדי וג'יימי מארי, ג'ודי, נראתה נרגשת במיוחד ואמרה: "אני לא יכולה לתאר את נקודת המשחק. אנדי היכה לוב מדהים בנקודה האחרונה, זו הייתה מכה גאונית. מאז שהוא היה ילד קטן, הדבר שהוא הכי אהב זה דרופ שוט ואז לוב. היה משחק מצוין. אני שמחה שהנבחרת הצליחה לזכות בתואר. בשבילי הרגעים הכי מרגשים זה לראות את שני הבנים משחקים ביחד. בשלוש הפעמים האחרונות בגביע דייויס ראיתי אותם משחקים בגביע דייויס עבור המדינה שלהם, בבמות גבוהות, עם קהל גדול. לא האמנתי שזה יקרה למשפחה שלנו, אבל הם לוחמים נהדרים, אוהבים לשחק בשביל המדינה שלהם וזה הישג ענק".

קפטן בריטניה ליאון סמית' הוסיף: "אני ממש לא מאמין שזה קורה. רציתי להודות לשחקנים על מאמץ אדיר. אני רוצה להגיד גם כל הכבוד לנבחרת בלגיה, הייתה להם שנה נהדרת. אני רוצה להודות לאוהדים שלנו, הם מדהימים. לא היינו יכולים לעשות את מה שעשינו בלעדיהם".

דויד גופן המאוכזב אמר: "אין לי חרטות. אני חושב שאחרי משחק כזה והתמודדות כזו, כולנו יכולים להיות גאים בעצמנו. גם אם הפסדנו היום את ההתמודדות, אני חושב שהייתה לנו עונה נהדרת בגביע דייויס. אני חושב שמגיע לאנדי ולנבחרת בריטניה התואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully