וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "אני נוצר כל רגע, חלמתי על זה כשהייתי ילד"

הסרבי חגג את סיום השנה החלומית שלו עם זכייה בטורניר גמר הסבב אחרי 3:6, 4:6 מול רוג'ר פדרר: "אני גאה מאוד במה שהשגתי השנה". השוויצרי אמר: "כמו בהרבה מקרים השנה, גם הפעם הגיע לו לנצח"

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
עוד ערב גדול בשנה גדולה. דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' השלים אמש (ראשון) עונה אדירה כשהפך לטניסאי הראשון אי פעם שזוכה בטורניר גמר הסבב בפעם הרביעית ברציפות. הסרבי ניצח בגמר 3:6, 4:6 את רוג'ר פדרר, שזכה בעבר שש פעמים בתואר. זה היה המפגש השני ברציפות שלהם בגמר טורניר גמר הסבב, כשבשנה שעברה השוויצרי נאלץ לפרוש לפני המשחק, והמפגש ה-44 בסך הכול, כשדג'וקוביץ' מאזן את המאזן ביניהם ל-22:22. אגב, ביום שבת ניצח הסרבי את רפאל נדאל ואיזן את המאזן ביניהם ל-23:23, כך שהשנה הסתיימה מבחינתו בצורה מעניינת מבחינת מספרים.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
אף פעם לא כיף להיות בצד המפסיד. פדרר/רויטרס

"אני גאה מאוד בהישגים שהשגתי השנה", אמר נולה בסיום, "זו הייתה עונה ארוכה מאוד, אבל המוצלחת ביותר בחיים שלי. בלי התמיכה של הצוות שלי והמשפחה שלי, לא הייתי איפה שאני היום. אני רק רוצה לנצור כל רגע ברמה הזו. כשהייתי ילד חלמתי להיות בטורנירים כמו זה ולשחק על התארים הכי גדולים בספורט שלך". דג'וקוביץ' שיפר את מאזנו בארבע הפעמים האחרונות ששיחק בטורניר גמר הסבב ל-1:18 וזכה בתואר מספר 11 ב-2015 ו-59 בסך הכול. הוא לקח איתו 2,061,000 מיליון דולר ו-1,300 נקודות דירוג. דג'וקוביץ', שזכה בתואר גם ב-2008 כשהטורניר היה עדיין בשנגחאי, השתווה לאיבן לנדל ופיט סמפראס במקום השני של הזכיות בתואר עם חמש זכיות. היחיד שמקדים אותם הוא רוג'ר פדרר, שזכה בטורניר שש פעמים. דג'וקוביץ' סיים את 2015 עם מאזן 6:82 והוא רחוק 14 ניצחונות בלבד מ-700 ניצחונות בקריירה.

"נגד רוג'ר זה ספציפי מאוד", אמר דג'וקוביץ', "אתה צריך להתאים את עצמך לטקטיקה בשל המשחק שלו. הוא משחק מהר מאוד, הוא אוהב שהדברים קורים מהר. הוא לוקח את הזמן מהיריב שלו. יש לו כל כך הרבה גיוון במשחק עם סלייס, עליות לרשת, הגשה נהדרת, פורהנד, אחד הטובים אי פעם. הוא שחקן שלם מאוד. אני יודע שהוא תמיד ינסה לדחוף אותך חזק וינסה להגן על קו הבסיס, לקחת את הזמן ממך, והוא עשה את זה גם הפעם. אני חושב שההבדל בין המשחק הזה להפסד שלי מולו בשלב הבתים הוא שהייתי הפעם יציב יותר מאחורה. הגשתי מצוין מתי שהייתי צריך את ההגשות. הצלחתי להוציא את עצמי מצרות. הצלחתי להחזיר יותר כדורים מאשר החזרתי לפני חמישה ימים. אני חושב שזה עזר לי להיכנס לראלי. אני תמיד מנסה לגרום לפדרר להכות חבטה אחת נוספת".

פדרר אמר: "זה אף פעם לא כיף לא להיות בצד המנצח, אבל זה עדיף על זה שלא יכולתי לשחק בכלל בגמר בשנה שעברה. השבוע הזה היה נהדר, היו כמה נקודות משוגעות הערב, אבל כמו בהרבה מקרים השנה, לנובאק הגיע לנצח". אגב, ההפסד של פדרר אומר שהוא לא יסיים את השנה במקום השני, ואנדי מארי יהיה זה שיסיים שם בפעם הראשונה בקריירה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully