וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארי בן זאב למקורביו: "כבירי הוא הבעלים הכי גרוע אי פעם של המועדון"

העיכוב במינוי מאמן גורם למתיחות בין הבעלים ליו"ר הפועל תל אביב. היו"ר תקף: "כבירי צריך להבין שהוא נזק לקבוצה. האולטראס מנהל אותנו", וגם השחקנים מתוסכלים. נשקלת פנייה לגיא לוי

one

בווידאו: תקציר הדרבי התל אביבי

מד הלחץ והבלגן בהפועל תל אביב מתגברים ככל שעובר הזמן ואין עדיין מאמן חדש לקבוצה. נראה כי בשלב זה יש לא מעט כעסים במועדון, במיוחד על הבעלים אמיר כבירי שמשתהה עם ההחלטה למנות מאמן. אתמול (רביעי) העצבים שברו שיא חדש. לאורך כל השבוע נדמה היה כי קיים מתח בין יושב ראש המועדון בארי בן זאב לבין כבירי עצמו, והשיא הגיע אתמול בבוקר כהשניים התעמתו בטלפון. הוויכוח ביניהם נבע מהעובדה שהבעלים לא מצליח לקבל החלטה למנות מאמן. "אם זה היה תלוי בי, כבר לפני חודשיים היה מאמן אחר להפועל", אמר בן זאב עוד בטרם השיחה הזו למספר גורמים בהפועל. "אי אפשר לשנות כל שעתיים את דעה. זה עושה נזק לקבוצה ולמועדון".

בשיחה עצמה דרש בן זאב מכבירי להפסיק ולהקשיב לקומץ אוהדים ולפעול למען המועדון. כבירי נכנע ללחצים מצד יושב הראש ואישר לפנות לאלישע לוי, אולם בלילה, לאחר הפגישה וההודעות מהאוהדים, שוב הבעלים שינה את דעתו וטען כי מחאה כנגד לוי עשויה לפגוע בתפקוד הקבוצה, זאת למרות שהמנכ"ל, ניר ענבר, והיו"ר דווקא חשבו להיפך.

אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"לא יכול להיות שהאולטראס ינהלו את הקבוצה". כבירי/ברני ארדוב

אתמול בערב נראה היה שהעצבים קצת נרגעו, אך למעשה הגזרה בין הבעלים ליו"ר הפכה לחמה עוד יותר הבוקר. חבריו של בן זאב סיפרו כי היו"ר רותח מעצבים על כבירי ואף אמר להם בשיחות: "מעולם לא נתקלתי בכזו התנהלות. זה הבעלים הכי גרוע שהיה אי פעם להפועל. לא יכול להיות שהאולטראס ינהל את הקבוצה. כשניהלתי את הקבוצה כמה חודשים כמעט לבד, רק עם עזרה של כמה בודדים, היה שקט. עכשיו כשיש כסף ויש בעלים, ההתנהלות היא מתחת לכל ביקורת. אני לא אשאר במועדון כיועץ. אם אני כאן ולא נותנים לי לקבל החלטות, אעזוב את תפקידי. אם כבירי יתעשת ויבין שהוא נזק לקבוצה, אני אהיה מוכן להישאר איתו עוד הרבה שנים, אבל הוא חייב להתעשת".

שבוע לחוץ במיוחד עובר על הפועל תל אביב ונדמה שלכל אורכו מופעלים לחצים כבירים על הנהלת הפועל למנות מאמן באופן דחוף. את המסרים הללו שומעים היטב בהנהלה ונראה כי בשלב זה יש לא מעט חילוקי דעות. בעוד בן זאב דורש למנות מאמן באופן מיידי, כבירי, כך טוענים בהפועל, "לא מסוגל לקבל החלטה. כל שעה הוא משנה את הדעה שלו". הבעיות הללו כאמור כבר הביאו אפילו לאיומים של היו"ר להתפטר מתפקידו, אבל באותה נשימה אמרו בקבוצה כי בן זאב לא יעזוב מכיוון שהתחייב בפני אנשים שהשקיעו במועדון לערוב לכספים שלהם.

אבל לא רק בין היו"ר לבעלים יש מתח. נראה כי כבירי סופג אש גם מאנשים נוספים הקשורים למועדון. היו כאלה שהתבטאו במילים חריפות לא פחות כנגד הבעלים, וטענו: "הוא מתייעץ עם כולם לגבי כל מאמן. הוא מבקש את האישור שלהם ונראה שכל העסק הזה גדול עליו". גורם אחר המקורב להנהלה אמר: "אפילו חיים רמון היה עדיף. לפחות הוא היה מקבל החלטות. רובן היו גרועות, אבל עדיף שתהיה החלטה מאשר הסחבת הזו. זה מביך את כולם". לאורך כל היממה שעברה ההשמצות כנגד כבירי הלכו וצברו תאוצה. בצהריים טענו מספר אנשים כי הבעלים מתייעץ עם אולטראס הפועל ומחפש את אישורם לגבי מועמד ראוי לקבוצה. הטענה המרכזית הייתה כי כבירי נותן לאוהדים לנהל את המועדון וכך גם זה נראה בשטח. "הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות", התבטא אתמול בכיר במועדון וסיכם את הלך הרוח בהפועל.

יו"ר הפועל תל אביב, בארי בן זאב. קובי אליהו
לא יעזוב כי התחייב בפני אנשים לערוב לכספים שהשקיעו במועדון. בארי בן זאב/קובי אליהו

נדמה כי הקרע בהפועל לא קשור רק להנהלה עצמה. גם שחקנים החלו להתבטא נגד התנהלות הקבוצה, ואחד מהם טען: "הראש שלנו כבר מזמן לא בכדורגל. בכל שעה אנחנו מתעדכנים באתרים ורואים מועמד חדש. לא ברור מה הולך שם בכלל, אבל זה נראה לא טוב וזה בטח לא תורם לקבוצה". כמו כן, אנשים בהפועל ביקרו את הרמה המקצועית ועל כך שכבירי מתייעץ כעת עם המנהל הטכני, ניר אפרתי, לגבי מועמדים. ביקורת גלויה נשמעת גם נגד וואליד באדיר על רמת האימונים ונראה כי הלחץ משפיע מאוד על כולם. לגבי האוהדים, הרי שהם חלוקים בדעתם. בעוד שאתמול קיבל הבעלים הודעות מאוהדים על כך שאם לא יגיע מאמן חדש הם רוצים לבטל את המנויים שלהם, מהצד השני, האולטראס איים על הבעלים כי אם ימנה את אלישע לוי, הם ייצאו במחאה נגדו. נראה שההתקפות מגיעות מכל הכיוונים ורק מינוי מאמן יכול להרגיע את העצבים בקבוצה.

בינתיים, סיימון כץ פנה לכבירי בבקשה דחופה לכנס את בעלי המניות של המועדון לאור המצב. לגבי מינוי המאמן, הדברים עדיין רחוקים מפתרון, אך נכון לעכשיו נשקלת פנייה לגיא לוי. בהפועל אומנם כבר קיבלו סוג של החלטה לנסות ולהביא את דרור קשטן למועדון, אך זה העביר מסרים על פי גורמים שהוא "לא פקק שלא אף אחד", ונראה כי העובדה שהפך להיות אופציה אחרונה פגעה מאוד במאמן הוותיק שכרגע מסרב להגיע. כרגע יש עדיין מאמנים פנויים בשוק, אך אין העדפה כזו או אחרת לאחד מהם. הדברים בעיקר תלויים בכבירי והוא זה שאמור לקבל את ההחלטה בקרוב. ככל הנראה ההחלטה תידחה לשבוע הבא ובהפועל ינצלו את הפגרה הקצרה של הליגה כדי להחתים מאמן למועדון.

דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר. קובי אליהו
נפגע. קשטן/קובי אליהו

בארי בן זאב מסר בתגובה: "אני מכחיש בכל תוקף את הדברים שלא נאמרו על ידי לאף אחד ולשום 'מקורב'". בוואלה ספורט עומדים מאחורי הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully