וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת מיליון היורו: מה עובר על בן רייכרט בהפועל תל אביב?

29.10.2015 / 16:40

הכושר הלקוי והצרות האישיות מול הקשר המיוחד עם הבעלים. חוסר התרומה על המגרש או ההשפעה על חדר ההלבשה. ההמולה התקשורתית אחרי עסקת הענק ("מצפים שאהיה זהבי, עברתי קיץ מהגיהנום") לעומת הירידה השקטה לספסל. לפני הדרבי, הסיפור המלא: מה עובר על בן רייכרט בהפועל ת"א

one

בווידאו: תקציר הפסדה של הפועל תל אביב 3:1 בבאר שבע

הפנים הנפולות של שחקני הפועל תל אביב בסיום המשחק מול הפועל באר שבע סיפרו את מה שהתרחש על הדשא. שקט השתרר בחדר ההלבשה והמחשבות של השחקנים האדומים כבר נדדו לדרבי. אף אחד לא רצה להגיד את זה במפורשות, אבל כולם ידעו כי אם היכולת הזו תימשך גם מול האלופה, על זה אף אוהד כבר לא יעבור בשקט.

עד שהגיע בן רייכרט ועשה סוף לדיכאון. "לא מעניין אותי כלום", הוא אמר. "תרימו את הראש שלכם, תשימו את המשחק הזה מאחור. יש לנו דרבי בשבת וזה המשחק הכי חשוב שלנו. שאף אחד לא ייכנס לי לדיכאון עכשיו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן הפועל תל אביב, בן רייכרט. קובי אליהו
עשה סוף לדיכאו הקבוצתי. יעשה זאת גם ברמה האישית? בן רייכרט/קובי אליהו

את הסיפור הזה דווקא היה מדהים לגלות. ממבט מבחוץ, אם לשפוט על פי היכולת של הקשר הצעיר על הדשא באצטדיון בבאר שבע, הוא נראה חסר אנרגיה. אחד שלא ממש אכפת לו ממה שקורה במגרש ובטח לא מישהו ממנהיגי הקבוצה. את מה שקרה ביום ראשון אפשר לדמות לחודשים של רייכרט מאז שחצה סופית את הכביש ועבר מצהוב לאדום. המון רצון, המון מוטיבציה, אבל מעט מאוד יכולת בשטח. ככה זה כשאתה הסיפור הלוהט של הקיץ. עכשיו זה בדיוק הזמן לנסות ולבחון את שאלת מיליון היורו: האם הפועל תל אביב שילמה כסף גדול על חתול בשק או שמא רייכרט עוד יפתיע? הנה כל הפרטים על מה שעבר על רייכרט מאז השלמת העסקה המדוברת.

seperator

את תחושת הביטחון של רייכרט – בכל זאת היה אחד השרידים היחידים מהעונה שעברה, עם ותק של פחות מחצי שנה - ניתן היה לקלוט כבר במשחק הראשון מול בית"ר ירושלים. הקשר הצעיר נכנס לעימות ישיר עם הרכש הרומני קלאודיו בומבה על המגרש בטדי. רייכרט צעק על הרומני לאורך כל הזמן שהיה על הדשא כי הוא לא ממלא הוראות וגער בו לחזור להגנה. לכולם היה ברור מהמשחק הראשון כי רייכרט בא להנהיג. האומץ והביטחון העצמי להתנגח עם שחקן זר, לא באו משום מקום. יש סיבות מקדימות לכך.

עוד בטרם הסתיימה העונה הקודמת, ועוד לפני שאמיר כבירי הפך להיות הבעלים, בין השניים נוצר קשר מיוחד. רייכרט הגיע בהשאלה להפועל תל אביב וכבירי הפעיל עליו לחצים גדולים להיות המנהיג האדום בעונה הבאה. הבעלים ידע אז כי רייכרט, כמוהו, אוהד שרוף של הקבוצה וניגן לקשר על הרגש. השיא היה כאשר לפני אחד המשחקים שלח כבירי לרייכרט הודעה שבה הבהיר לו כי הוא רוצה אותו כקפטן בעונה הבאה. ההודעה איכשהו הודלפה לשחקנים אחרים, שנפגעו ממנה מאוד. היו כאלה שאף איימו לעשות מעין שביתה איטלקית.

מאז נבנתה מערכת אמון מיוחדת בין השניים. לאורך כל הקיץ רייכרט עזר לכבירי להשלים את חזונו בהפועל תל אביב ולרכוש שחקנים צעירים כישרוניים. רייכרט התחיל במסע השכנועים עם איאד אבו עביד, עבר אחר כך לעומרי אלטמן ואדי גוטליב, וכמעט גרם גם לשובל גוזלן להצטרף לאדומים. השיחות בין השניים התנהלו כמעט על בסיס יומי וגם אם בהפועל יכחישו זאת, לקשר הייתה השפעה גדולה על בניית הקבוצה.

בן רייכרט ואיאד אבו עביד שחקני הפועל תל אביב. קובי אליהו
שכנע את חבריו מהנבחרת הצעירה להצטרף. בן רייכרט לצד איאד אבו עביד/קובי אליהו

עם או בלי קשר, כשרייכרט הצטרף לאימונים עם הקבוצה, מיד הייתה פגיעה עצומה במעמדו של ססאר מנדיונדו. אחרי שהספרדי פוטר, בהפועל טענו כי היו מחשבות בנושא עוד לפני שהעונה יצאה לדרך. במקרה או שלא, זו בדיוק התקופה שבה רייכרט התחיל להתאמן. למרות שבהפועל דוחים את הטענות על מידת ההשפעה של הקשר, ישנם גורמים בהפועל תל אביב שקבעו כבר אז שהתעניינות הגדולה באריק בנאדו הגיעה בהמלצת הקשר, שכן מדובר במאמנו בנבחרת הצעירה.

מעבר למעמד השונה, הסיטואציה הבעייתית של רייכרט עם משפחתו והחובות של אביו שתפסו את הכותרות בשנה האחרונה, העיבו על מצבו. מקורבים לשחקן סיפרו על לחץ נפשי שהפריע לו להתעסק אך ורק בכדורגל. "אם מישהו אחר בגילו היה חווה את מה שהוא עבר בשנה האחרונה, הוא לא היה מחזיק מעמד", סיפר אחד מקרובי משפחתו. "למזלו, האישיות שלו היא סופר חזקה והוא לא נותן לשום דבר לשבור אותו. מדהים גם שהחברים שלו לקבוצה לא ממש יודעים מה עובר עליו ברמה האישית. שבן יחזור לכושר וישים את הצרות ואת הלחץ, בצד כולם יראו כמה הוא כישרוני וכמה הוא שווה כל שקל ששילמו עליו".

כמו שכבר ציינו, לא סתם רייכרט הרגיש כבעל הבית בחדר ההלבשה מהרגע שחתם רשמית. חשוב לציין, כי הצעירים בקבוצה אכן רואים בו מנהיג. הוא נמצא בקשר עם כולם, מעודד ודוחף, ובמועדון מספרים על שחקן עם מוטיבציה אדירה שמדרבן את חבריו לפני ואחרי משחקים. "הבן אדם בטירוף לקראת הדרבי", סיפר אחד מחבריו. "הוא כל היום משגע פה את כולם, כאילו זה משחק שאין ממנו דרך חזרה. שולח הודעות בקבוצת הוואטסאפ של השחקנים, סטטוס בפייסבוק, הודעות אישיות. אמרו שהבעיה שלו שהוא יותר מדי אוהד? לקראת הדרבי זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות. הוא מטורף כמו אחד משער 5. רייכרט הוא בדיוק הפועל - אין דרך אחרת להגדיר את זה. כולנו מקווים שהוא יחזור ויוכיח על הדשא כמה הוא יכול לתרום לקבוצה מקצועית".

בן רייכרט שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם ססאר מנדיונדו מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
היה לו חלק בפרידה מהמאמן הספרדי? בן רייכרט עם ססאר מנדיונדו/ברני ארדוב

תרומה מקצועית עדיין אין. רייכרט שותף בשמונה משחקי ליגה, אבל לא כבש או בישל ולא סיים אף אחד מהם. פעמיים נכנס כמחליף, ובכל ששת המשחקים בהם פתח – גם הוחלף. "בן הגיע להפועל תל אביב בלי הכנה לליגה", אומר ד"ר מרק ורטהיים, הנמנה על הצוות המקצועי של הפועל תל אביב. "היו לא מעט חוסרים להשלים ורק עכשיו אנחנו מתחילים לראות במדדים שהוא השלים את פערי הכושר. אין קשר בין מה שעבר עליו בקיץ לבין היכולת שלו. הכושר הלקוי זו הסיבה המרכזית שהוא עדיין לא מצליח להיות גורם משמעותי בקבוצה".

כפי שכבר הבנתם מדבריו של ורטהיים, ישנו ויכוח בהפועל תל אביב לגבי הסיבות ליכולת הדלה שמציג קשר הרכש עד כה. בעוד אנשי הצוות המקצועי יגידו שהוא רחוק מהיכולת אותה הציג - אפילו בעונה שעברה באדום - בעיקר בגלל כושרו הפיזי, אחרים במערכת טוענים כי הבעיה היא מנטאלית. לגרסתם, הלחץ הרב עליו, הציפיות, הסיפור התקשורתי בקיץ והמחיר המפוצץ הם הגורמים האמיתיים לכך שרייכרט לא מגשים את עצמו.

העובדות בשטח תומכות דווקא בתיאוריה של הצוות המקצועי. רייכרט אמנם עשה אימונים אישיים עם מאמן הכושר של הנבחרת הצעירה לאורך הקיץ ועוד קיבל טיפים ותכניות מאנשי המועדון כיצד לשמור על כושר רצוי, אך כשהצטרף לאימונים הסדירים הראו המדדים כי הקשר רחוק מהכושר שבו הוא צריך להיות בשלב זה של העונה. למרות זאת, רייכרט התעקש לשחק. הוא הבין כי הסיטואציה מחייבת אותו לתת הרבה יותר על הדשא, גם אם הוא לא נמצא בכושר. הלחץ מצד ההנהלה על הצוות המקצועי גם עשה את שלו, ועוד לפני שהיה מוכן למשחקים רשמיים, הוא כבר קיבל דקות משמעותיות.

"כולם הבינו בדיעבד כי זו הייתה טעות לתת לו ישר לשחק", טוען אחד מחבריו לקבוצה. "בן הגיע בטירוף והיה חשוב לו להראות לאוהדים של הפועל שלא סתם שילמו עליו כל כך הרבה כסף. לא עניין אותו באיזה כושר הוא נמצא וזה פגע בו בסופו של דבר כי ראו על המגרש שזה לא זה עדיין. הסיפור בקיץ השפיע על היכולות שלו? לא יודע להגיד. מצד אחד, בן הוא אחד האנשים הכי חזקים מנטאלית בכדורגל. שום דבר לא חודר אליו ואף אחד לא מרגיש שהוא בלחץ. מצד שני, כולם מבינים שיש לו רצון גדול להוכיח ולפעמים עודף מוטיבציה זה גם דבר שפוגע בך בתור שחקן. גם העובדה שהקבוצה לא התחברה עדיין, לא עזרה לו ממש להתקדם והוא נשאב ליכולת הכללית. הוא בא בטירוף כל משחק, הוא צועק ולוקח מנהיגות בחדר הלבשה וגם על המגרש, אבל עדיין לא רואים את זה כי יש תחושה שיש לו סוג של משקולות על הרגליים בגלל כל הדברים מסביב. ברגע שהוא ייכנס לכושר טוב והקבוצה תשחק טוב יותר, כולם יראו מה הוא שווה".

וואליד באדיר מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הבין את הלחץ בו נמצא רייכרט. וואליד באדיר/קובי אליהו

כך הדברים גם נראים בשטח. אחרי שרייכרט נזרק מיד למים הקרים ולא השפיע על יכולת הקבוצה, הגיע השינוי בעקבות פיטורי מנדיונדו. וואליד באדיר הבין בעזרת הצוות המקצועי שמצבו הפיזי של הקשר לא מספק כדי שיפתח בהרכב. בניגוד למקרים רבים בכדורגל הישראלי, רייכרט לא שמע מהתקשורת שהוא מודח מההרכב, אלא ישירות מהמאמן. באדיר ערך איתו שיחות והשניים הסכימו כי בשלב זה עדיף שיעלה מהספסל. את מה שאמר לחבריו השחקנים, אמר רייכרט גם לבאדיר: "הלחץ מטורף. מצפים ממני להיות ערן זהבי ולסיים משחק עם שלושה שערים ושלושה בישולים. לא עשיתי הכנה, עברתי קיץ מהגיהנום, אני צריך זמן אחרת אני אקרוס".

בנוסף לאימונים, רייכרט החל בשיחות עם פסיכולוגית הקבוצה והשלים פערים באימונים אישיים עם ד"ר ורטהיים. "תראה לי אחד שבמשך חודשים כל יום פותח עיתון או אינטרנט ורואה את שמו, וזה לא ישפיע עליו", קובע ורטהיים. "זה מדהים כמה מבנה האישיות של בן חזק, אבל למרות זאת, כן היו לדברים מסביב השפעה. אמנם קטנה, אבל הייתה. עבדתי עם שחקנים ברמה הכי גבוה בגרמניה ואני יכול להגיד בלי שום ספק שבן אחד הכישרונות הכי נדירים שיש לנו בכדורגל. הוא מעל הממוצע בכל הפרמטרים ואין הרבה שחקנים שיכולים לעשות הגנה והתקפה באותה רמה. צריך גם מאמן שיידע לכוון את בן על המגרש, וזה דבר שעדיין חסר. עכשיו בן כבר השלים את הפערים מהקיץ ואני מאמין שעוד שישה שבועות הוא כבר יראה אחרת לגמרי במגרש. ואז גם היכולות יהיו הרבה יותר טובות בהמשך העונה".

שחקן הפועל תל אביב בן רייכרט. קובי אליהו
ההמולה התקשורתית השפיעה. בן רייכרט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully