וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "צריך לעשות שינוי לפני שייגרם נזק בלתי הפיך"

23.10.2015 / 7:28

בהנהלה הוותיקה של מכבי תל אביב מבקשים להשהות את עזיבתו של גודס לפחות עד שבוע הבא, אך גם השחקנים מריחים את הסוף: "לא מאמינים שהוא ימשיך". מועמדותם של אדלשטיין ושמיר נבחנת

ברני ארדוב

בווידאו: גודס מסביר את ההפסד אמש

בבוקר שאחרי ההפסד הביתי הקשה לאוניקאחה מלאגה 93: 82, איש כבר אינו טורח להסתיר את גודל השבר במכבי תל אביב. כמו בתום העונה שעברה, בתוך ההנהלה עצמה קיימים חילוקי דעות לגבי המשך דרכו של המאמן.

מיד אחרי סיום המשחק, כשהאמוציות בשיאן, גורמים בכירים בהנהלת המועדון - בעיקר מקרב הדור הצעיר - דרשו לפטר את גיא גודס. גם הקולות הרגועים יותר התקשו להגן על המאמן, ורק ביקשו שהות לחשוב בקור רוח. הלילה כבר ערכו בקבוצה שיחות בין ההנהלה, כשההנהלה הוותיקה מתעקשת שאם יבוצע שינוי בעמדת המאמן, יהיה זה רק בשבוע הבא. "צריך לעשות שינוי לפני שיהיה מאוחר יותר ויהיה נזק בלתי הפיך להמשך העונה", סבור אחד מבכירי הקבוצה.

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. ברני ארדוב
החרב על הצוואר. גודס/ברני ארדוב

אולם התחושה די ברורה: חרב הפיטורים כבר הונחה על השולחן, ושעון החול החל לעבוד. התחושה הרווחת היא שחסרה רק עוד נפילה אחת כדי שהזעזוע יתרחש וגודס יפוטר. זה יכול לקרות אם הצהובים יפסידו ביום ראשון בבית להפועל ירושלים, או אם יספגו בשבועיים הקרובים הפסד נוסף ביורוליג שיסבך אותם קשות ויטיל בספק את עצם ההעפלה לטופ 16.

האופטימיסטים בקרב אוהדי מכבי תל אביב יוכלו בוודאי לשאוב עידוד מסיטואציה דומה שהתרחשה לפני שנתיים. מכבי הפסידה בדרבי להפועל תל אביב ובבית לוויטוריה, והגיעה למשחק ביתי נגד הפועל אילת כשלכולם ברור שהפסד נוסף יביא לפיטוריו של דיוויד בלאט. האילתים, בהדרכתו של עודד קטש, כבר ברחו ל-15 הפרש באותו ערב, אבל גיא פניני עלה מקצה הספסל, חולל מהפך והציל את בלאט. העונה הסתיימה כשגביע אירופה חוזר לתל אביב. ספק אם מישהו מאמין שתסריט כזה אפשרי גם הפעם.

בקבוצה ביקרו את ההגנה הרעועה שהציגה הקבוצה בשני מששחקי היורוליג עד כה, וסבורים כי ניתן לנהל את הקבוצה במשחקים ובאימונים בצורה הרבה יותר אינטנסיבית וטובה.
הרינונים סביבי מעמדו החלש של גודס מחלחל גם אל השחקנים, כששני שחקנים שוחחו ביניהם באחרונים: "אני לא מאמין שגיא ימשיך", הסכימו ביניהם בשיחה. השחקנים מרגישים את חוסר הסמכות של גודס. "זה גם משפיע על הקבוצה", מסביר גורם בקבוצה.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
מאוכזבים. שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

כשמביטים על ההתרחשויות במכבי תל אביב, קשה שלא להיזכר במה שעבר על אפי בירנבוים בעונת 2008/09. גם אז החלו גורמים בהנהלה לגשש אחר מאמנים מחליפים (אז היה זה פיני גרשון), והדבר דלף לתקשורת והתפרסם ברבים בשעה שבירנבוים עדיין בתפקידו. המאמן הוותיק מצא את עצמו עומד על הקווים במשחק ליגה מול בני השרון, כשמסביב כולם מדברים על כך שההחלטה לפטרו כבר התקבלה - או תתקבל באופן בלתי נמנע בקרוב.

למעשה, כבר בשבוע שעבר, עת הוטחה ביקורת קשה על גודס, אשר פורסמה בוואלה ספורט, החלו גישושים של אנשי מכבי תל אביב, הבוחנים את שוק המאמנים, לא מעט שיחות בין ההנהלה בנושא כבר נעשו, כשהשמות הבולטים הם מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין ועוזר מאמן הקבוצה בעבר דן שמיר. בקרב הזרים הזכירו בהנהלה את דירק באוורמן מאמן נבחרת איראן ואת מאמן נבחרת בוסניה דושקו איבנוביץ'.

אגב, לגבי דן שמיר, עוד נודע כי בקבוצה הועלה שמו גם בהקשר של מאמן ראשי, אך דנו גם על כך ששמיר יאייש את צוות האימון כעוזר מאמן בכיר. הבשבוע האחרון הגיעו לא מעט מחברי ההנהלה הוותיקה והצעירה לאיומונים בכדי להעביר את המסר, הן למאמן והן לשחקנים - הקבוצה צריכה להראות טוב יותר.

מאמן נבחרת ישראל, ארז אדלשטיין. אדריאן הרבשטיין
מועמד? אדלשטיין/אדריאן הרבשטיין

בהקשר לחולשת הגבוהים, במכבי הבהירו כבר בשבוע שעבר שאם שני הגבוהים ויטור פבראני וארינזה אונואקו ימשיכו להראות יכולת חלשה כל כך "אחד מהם יילך הביתה עד סוף דצמבר", כפי שהתבטא גורם בקבוצה. במכבי לא סברו כי פבראני יתקשה כל כך לשוב מפציעתו. אמש השחקן לא שיחק ויצא מחדר ההלבשה כשהוא נראה מתוסכל.

טרבור אמבקווה סיכם: "אני חושב שהמצב התנהל לא טוב, למרות שההפסד הזה קרה נצטרך להתעשת ולחזור לעצמנו במהירות, יש משחקים חשובים ואי אפשר להישאר עם ההפסד. הגנתית אנחנו חייבים להיות הרבה יותר טובים, אנחנו סופגים הרבה יותר מדי נקודות ואי אפשר לנצח כך משחקים. כדי להיות אחת הקבוצות הטובות ביורוליג, צריך להציג הגנה טובה, ההתקפה שלנו טובה, אבל מצריך להשתפר בהגנה".

יוגב אוחיון אמר: "אנחנו חייבים לעשות שינוי ולחשוב יותר הגנתית, שוב לא הצלחנו בכך מול מלאגה ושוב ספגנו כמעט 100 נקודות, כמו גם הריבאונד, אלו נתונים שמאוד קשה לנצח כך. אי אפשר להסתמך רק על התקפה. אנחנו נופלים גם בדברים שלא קשורים על עבודה וחייבים לשים לב לדברים הקטנים, כי אלו הדברים שמנצחים משחקים".

על הפועל ירושלים אמר אוחיון: "אנחנו לא מפחדים אבל מודעים שאף אחד לא מחכה לנו וכל אחד רוצה לנצח אותנו, אבל כאן אנחנו נמדדים, בשבילי זה הביאו שחקנים לקבוצה עם אופי טוב, אני מקווה שביום ראשון נצא לדרך חדשה ונראה את האופי האמיתי שלנו. אנחנו צריכים להישאר ביחד וזה מה שיהיה".

על הנטישה וקריאות הבוז של הקהל בסיום המשחק אמר אוחיון: "זה מצער, אבל מצד שני האוהדים ציפו שנשחק אחרת. הכעס שלהם זו דרכם לעורר אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully