וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד במדבר: לקראת פתיחת עונת 2015/16 של פיניקס סאנס

22.10.2015 / 10:32

המזימה הכושלת של פיניקס לפתות את אולדריג' להגיע לאריזונה התבררה כאחת ההחלטות התמוהות של הקיץ והותירה אותה לא רק ללא הכוכב שרצתה, אלא גם ללא כמה נכסים חשובים מהעונה שעברה. כעת כל שנותר לסאנס הוא ייצור כלאיים מוזר שלא יתחרה על שום דבר. מחממים את הפרקט

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: ההסתבכות של למאר אודום

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 43:39.

סיימה את העונה: מקום עשירי במערב.

הסאנס היו הקבוצה המפתיעה של עונת 2013/14, כאשר בחסות המאמן ג'ף הורנאסק בשנתו הראשונה והרכב שני הרכזים היו מרחק נגיעה מהפוסט-סיזן. עם מאזן 34:48, פיניקס הייתה אחת הקבוצות הכי מנצחות בהיסטוריה מבין אלה שלא נכנסו לפלייאוף. אחרי קיץ מוצלח וסיין-אנד-טרייד שהביא להם רכז מבטיח נוסף, איזיאה תומאס, רף הציפיות של הסאנס היה בחזקת פלייאוף-או-כישלון.

העונה שעברה דווקא נפתחה טוב, עם מאזן 8:12. אך מאותה נקודה הסאנס חוו חוסר מזל משווע עם הפסדים צמודים, והמרקם השברירי של חדר ההלבשה החל להתערער.

התאומים לבית מוריס היו בכותרות מהרבה סיבות לא נכונות, וכמה מהן הגיעו למדור הפלילים. השניים הואשמו בתקיפת אדם יחד עם שלושה מחבריהם ב-24 לינואר, לאחר שזה שלח הודעות טקסט לא ראויות לאמם. כן, גרסה מסוימת של כל זה קרתה במציאות. בין כל הבלאגן, רגע לפני הטרייד-דדליין, לגוראן דראגיץ' נמאס. הרכבים שלו עם בלדסו ותומאס מצאו אותו מחכה בפינה פעם אחת יותר מדי, והרכז הודיע שלא יחתום מחדש בקבוצה בתום העונה. היו גם שמועות על חיכוך על תומאס. בתגובה, ההנהלה העבירה בטרייד את תומאס לסלטיקס, ולאחר מכן גם את דראגיץ' להיט. את הבחירה העסיסית מהלייקרס הם המירו לברנדון נייט שהגיע ממילווקי, ופתאום הסגל של הקבוצה השתנה מקצה לקצה, מבלי שאף אחת מהבעיות הקריטיות קיבלה מענה.

העונה נגמרה בטעם מר. במקום להילחם על מקום בפלייאוף, פיניקס הפסידה 11 מתוך 12 המשחקים האחרונים והגיעה רק למקום העשירי במערב, עם מאזן בינוני של 43:39.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן פיניקס סאנס ברנדון נייט. AP
לא נמצא פיתרון. ברנדון נייט/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: טייסון צ'נדלר, מירזה טלטוביץ', דווין בוקר, ג'ון לור, סוני ווימס, רוני פרייס.

עזבו: מרכוס מוריס, ג'ראלד גרין, ברנדון רייט, רג'י בולוק, מרקוס ת'ורנטון, דני גריינג'ר, ארל בארון, ג'רל מקניל.

הג'נרל מנג'ר ראיין מקדונו והנהלת הסאנס חתומים על אחת החלטות התמוהות של הקיץ. בניסיון לפנות מקום בתקרת השכר כדי להנחית את למרקוס אולדריג' הם נתנו את מרקוס מוריס לדטרויט יחד עם רג'י בולוק בשביל בחירת סיבוב שני. אז אולדריג' לא הגיע, מי היה מאמין, והסאנס נשארו עם חצי מהצמד של משפחת מוריס, מבלי שטרחו לעדכן אותו במתרחש. לא ארחיב על הקשר הייחודי של התאומים, די לציין שאת המו"מ על הארכה הם עשו יחד, והתחלקו בסכום שההנהלה הקצתה לשניהם. אחרי ההנחה הרצינית שהשניים עשו לקבוצה כדי להישאר זה לצד זה, מרקיף נפגע כל כך מהתנהלות הקבוצה ודרש טרייד בעצמו. מאז הוא נרגע מעט, לפחות כלפי חוץ, אבל הניסיון הכושל להחתים את השם הכי חם בשוק התפוצץ לסאנס בפנים. באופן אישי אני חושב שאם נתפסת יחד עם מישהו עובר עבירה פלילית, אין לך זכות לדרוש את חברתו במקום העבודה שלך. אבל יש דרך לעשות דברים, ויש את הדרך שהסאנס בחרו. כעת דטרויט היא בין המועמדות לקלוט את מרקיף בטרייד אפשרי, ולו רק בשביל האירוניה.

בזמן שהמאבס היו עסוקים בסאגת דיאנדרה ג'ורדן, הסנטר שלהם, טייסון צ'נדלר, חתם בסאנס לארבע שנים ו-52 מיליון דולר. צ'נדלר יקווה שהצוות הרפואי האגדי בפיניקס ידאג לו אחרי קריירה רצופת פציעות. הוא ישמש מנטור מושלם לאלכס לן המוכשר מחד, וייקח לו זמן פרקט יקר מאידך. הבאתו של צ'נדלר גם היא הייתה חלק מהמזימה הכושלת לפתות את אולדריג' לאריזונה.

מרקיף מוריס שחקן פיניקס סאנס מול ג'וני אובריאנט שחקן מילווקי באקס. AP
נרגע, לפחות כלפי חוץ. מרקיף מוריס/AP

פציעה של ברנדון נייט השביתה אותו בחודש האחרון של העונה, ובהנהלה ראו רק 235 דקות של הצמד בלדסו את נייט, לפני שנאלצו להחליט אם נייט הוא אכן הגארד השני שלהם בחמישייה לעתיד הקרוב. המעט שראו הספיק להם בשביל תשובה חיובית, והקומבו-גארד בן ה-23 הוחתם לחוזה יוקרתי של 70 מיליון דולר לחמש שנים. רוני פרייס הובא על חוזה נוח לעבות את מצבת הרכזים, והקבוצה שעד לפני מספר חודשים הייתה עמוסה כל-כך בעמדה הזו, משום מה צריכה להסתמך על דקות של פרייס הוותיק מהספסל.

אחרי שמיצב את עצמו כאחד השחקנים הטובים באירופה במדי צסק"א, סוני ווימס חוזר ליבשת אחרי כמה שנים בגלות, כשחתם על חוזה של שנתיים על סך 5.8 מיליון דולר, עם אופציה של הקבוצה בשנה השנייה.

בהימור מעניין מצד ההנהלה, מירזה טלטוביץ' הגיע מהנטס אחרי עונה קשה, שמתוכה החמיץ כמחצית בעקבות תסחיף ריאתי שאף סיכן את חייו. כשהוא בריא, הסאנס מקווים שהבוסני ייתן להם בהתקפה יותר ממה שהוא יעלה להם בצד השני. אני חלק מאסכולה הולכת וגדלה שמאמינה שיש ערך נסתר לשחקנים שמשליכים 8-9 שלשות ל-36 דקות, וההתקפה של הורנאסק יכולה להפוך את טלטוביץ' לנשק יעיל מהספסל, בהנחה שהאחוזים שלו משלוש יחזרו למקומם הטבעי אחרי עונה קשוחה.

אלכס לן, יחד עם השפם החדש, נראה כמו גרסת 2.15 מ' של קצין ממלחמת העולם הראשונה, ונותן הופעות מעודדות ביותר בפרי סיזן. הוא נראה חזק יותר, אסרטיבי יותר, והכישרון שלו אמור להפוך אותו לאולסטאר בבוא העת, על אף שהוא חוזר לספסל העונה.

אלכס לן, פיניקס סאנס. AP
אולסטאר בפוטנציה. אלכס לן/AP

מה מי מו

חמישייה: אריק בלדסו, ברנדון נייט, טי.ג'יי וורן/פי.ג'יי טאקר, מרקיף מוריס, טייסון צ'נדלר.

ספסל: אלכס לן, טאקר/וורן, מירזה טלטוביץ', סוני ווימס, רוני פרייס, ג'ון לור, דווין בוקר, ארצ'י גודווין.

מאמן: ג'ף הורנאסק, עונה שלישית בקבוצה ובליגה, מאזן 77:87.

מועמד לפריצה: פיניקס בונה על התקדמות רצינית מטי.ג'יי וורן. הורנאסק ציין שעמדת הסמול פורוורד בחמישייה פתוחה למאבק העונה, והמתחרים עליה הם וורן ופי.ג'יי טאקר, שפתח בעונה שעברה. מבחינת מיצוי כישרון הסגל, ברור שהשמשות ישמחו לראות את כוח האש ההתקפי של וורן גובר על היציבות ההגנתית של טאקר. וורן עדיין לא קלע אוטומטי מאחורי הקשת, אך מה שהוא לא נותן לריווח המשחק בקליעה הוא מחזיר בתנועה ללא כדור. הפורוורד מצפון קרוליינה סטייט משיג את הנקודות שלו בדרכים שהן לרוב נסתרות מדפי הסקאוטינג של היריבות, ובמהלך חודשיה המתישים של העונה הרגילה תכונה זו שווה נקודות, והרבה מהן. אחרי שחרך רשתות בליגת הקיץ בפעם השנייה ברציפות, הגיע הזמן לתרגם את הפוטנציאל האנטואן ג'יימינסוני של וורן לשלב הסופי. שימו לב גם לג'ון לור, שיכריח את טלטוביץ' להישאר חד.

מועמד לדעיכה: קשה להמר נגד שחקנים מהסוג של ארצ'י גודווין. הפוטנציאל שלו כל כך מושך, אבל זו כנראה השעה להתפכח. גודווין יבצע מהלך שיקפיץ אותך מהכיסא, בערך פעם בשלושה משחקים. בשאר הדקות שלו על המגרש ולא תבין מה הוא עושה שם. בעונתו השלישית בליגה, בגיל 21 בלבד, הדרך של גודווין לפרקט הפכה קשה בהרבה עם הבאת הרוקי דווין בוקר על העמדה שלו. הקליעה מבחוץ, שהיא הכוח של בוקר, היא גם העקב אכילס שישאיר את גודווין על הספסל.

אקס פקטור: עם כל ההמולה המתמדת סביבו, העובדה שמרקיף מוריס הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים בקבוצה קצת עברה מתחת לרדאר. ההגנה דורשת שיפור, אין ספק, אבל הכלים ההתקפיים תמיד היו שם, ובהחלט אפשר שהם שווים את כאב הראש שהוא מסב לארגון. אחרי עונה מלאה בחמישייה, מוריס צפוי לייעל את הדרך שבה הוא עושה את הנקודות שלו, שלרוב מגיעות מבידודים באזורי הביניים ופיק-אנ-רול. אם הראש שלו במקום, יש סיכוי שהסאנס יראו כמו קבוצת NBA. לעומת זאת, אם הוא לא מתכוון ליישר קו, תהיו בטוחים שנשמע על זה.

כריס פול, לוס אנג'לס קליפרס מול ארצ'י גודווין, פיניקס סאנס. AP
הדרך לפרקט קשה יותר. ארצ'י גודווין, מימין/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: צ'נדלר עושה סדר בהגנה ובחדר ההלבשה, לן מתעלל במחליפים של היריבות ויחד הצמד רושם 48 דקות של תפוקה נהדרת מעמדת הסנטר. הטרייד על צ'נדלר נראה באופק ונראה שיהיה אפשר לקבל נכס אמיתי עבורו. בלדסו בעונת פריצה מביים את ההצגה ומסדר זריקות לנייט, טלטוביץ' והאחרים, ואפילו בוקר מצטרף למטווח השלשות במעבר. מוריס מצליח שלא להסתבך – עם המשטרה – ונותן עונת קריירה. הסגל מוצא את המוג'ו שלו ואלת המזל מתחילה לחייך במשחקים צמודים. הסאנס נאבקים על הפלייאוף עם דאלאס ויוטה ומנצחים אחת מהן בדרך למקום השמיני, 35:47, והפסד מתקבל על הדעת בסיבוב הראשון.

תסריט פסימי: מרקיף מגיע לעונה במצב רוח דובי-לא-לא, הורנאסק מספסל אותו וההנהלה לא מוכנה להעביר אותו בטרייד בשביל כלום. צ'נדלר לא מצדיק את ההורדה של לן לספסל. טאקר ו-ווימס נוגסים בדקות של וורן עד שלא נשאר כלום. הסאנס שוברים שיאים של עבירות טכניות. חדר ההלבשה מפולג, ההנהלה מפולגת. צוות האימון ביניהם לא מבין מי נגד מי. השמשות צוללות בניגוד לרצונן. 51:31, מקום 12 במערב.

תחזית: הרבה מהקרדיט שהסאנס מקבלים מושתת על עונת 2013/14, שבה הקבוצה הפתיעה במאבק על מקום בפלייאוף בחסות עונת קריירה של גוראן דראגיץ'. ובכן, דראגיץ' לא שם כבר, ואם לא די בכך, עזיבתו נבעה מתוך אי אמון מובהק בעתיד הקבוצה. נראה שכוחות שונים בסאנס מושכים לכיוונים מנוגדים, ומה שנשאר זהו איזשהו ייצור כלאיים שנידון לשנה נוספת בשומקום – בלי פלייאוף, ובלי בחירת דראפט גבוהה. 48:34, מקום 11, אחד מתחת לסקרמנטו, אוי לבושה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully