וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס להסתובב רעב כמו זאב: לקראת פתיחת העונה של מינסוטה טימברוולבס

17.10.2015 / 7:15

אחרי עונה שחונה שהסתיימה עם המאזן הגרוע בליגה, מינסוטה ושלל הצעירים הכישרוניים שלה רוצים לעשות צעד קדימה. בקיץ הם דאגו להתחמש בקשישים שיעלו את הגיל הממוצע ויתנו שיעור בקשיחות, אבל בלי פליפ סונדרס קפיצת המדרגה עלולה להידחות. מחממים את הפרקט

AP

בווידאו: מיטב הביצועים של קארל אנתוני טאונס בעונה שעברה

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 66:16

סיימה את העונה: מקום אחרון במערב ובליגה.

מינסוטה התחילה וסיימה את העונה באותו מהלך, הטרייד ששלח את קווין לאב לקליבלנד בתמורה לאנדרו וויגינס ואנתוני בנט. הוולבס הביאה את תדאוס יאנג מפילדלפיה, וסה"כ היה לה סגל לא רע. הבעיה היחידה הייתה השבריריות שלו. קווין מרטין הסתפק ב-39 משחקים, ניקולה פקוביץ' ב-31, וריקי רוביו ב-22. הצעירים של הקבוצה מבטיחים, אבל לא היו מספיק טובים בשביל לנצח בעונתם הראשונה בליגה.

אנדרו וויגינס רשם עונת רוקי מעולה, וזכה בתואר רוקי העונה. זאק לאבין זכה בדקות של רוביו ורשם עונת רוקי טובה לרכז שהוא לא רכז. הוא יזכר בעיקר בזכות ההופעה המקצועית והמחשמלת בתחרות ההטבעות באולסטאר. לאבין היה חמש דרגות מעל המתחרים. גורגי ג'נג רשם עונה שנייה סולידית והוא חלק מהגרעין הצעיר והמסקרן.

מינסוטה שלחה בטרייד את כל מי שהייתה יכולה להיפטר ממנו מבין שאר הצעירים. קורי ברואר, מו וויליאמס ותדאוס יאנג מצאו את דרכם לקבוצות אחרות. הטרייד של תדאוס יאנג היה המעניין ביותר, כשנשלח לא בשביל העתיד, כי אם בשביל העבר. מינסוטה החזירה את קווין גארנט לקבוצה בה כיכב שנים ארוכות. הקהל המקומי העריך את המחווה, ואפילו לגארנט לא הפריע שהוא מפסיד כל כך הרבה משחקים.

הוולבס לא הפסיקו להפסיד, בדרך למאזן הגרוע בליגה והמון תקווה לעתיד.

זאק לאבין שחקן מינסוטה טימברוולבס. GettyImages
הפסדים בלי סוף. זאק לאבין/GettyImages

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: קארל אנתוני טאונס (הבחירה הראשונה בדראפט), תיוס ג'ונס (דראפט), נמניה בייליצה (בחירת סיבוב שני מ-2010), אנדרה מילר (חופשי מהקינגס), טיישון פרינס (חופשי מדטרויט), דמיאן רודז' (טרייד מאינדיאנה).

עזבו: צ'ייס באדינגר (טרייד לאינדיאנה), גארי ניל (חופשי לוושינגטון), ג'סטין המילטון (חופשי לוולנסיה), רובי האמל (חופשי למילאנו), אנתוני בנט (שוחרר וחתם בטורנטו).

מי שחשב שקווין גארנט הגיע לכמה משחקי פרידה, הופתע כשמינסוטה החתימה את KG לשנתיים נוספות. גארנט לא עשה הנחות ויגבה לא פחות מ-8 מיליון דולר לעונה עבור שירותיו, שכוללים בעיקר מנטורינג וצעקות על הילדים. גארנט הושאר בעיקר בשביל להכניס לעניינים את הבחירה הראשונה בדראפט, קארל אנתוני טאונס. גם גורגי ג'נג יקבל שיעור במירפוק ומוטיבציה.

אם זה לא מספיק, הזאבים הביאו גם את אנדרה מילר וטישון פרינס בשוק החופשי. לא ברור מה יש לצמד הווטרנים לחפש בקור של מינסוטה. הם לא באו בשביל להשיג טבעת. כנראה רק בשביל ליישר את ממוצע הגילאים. מאחורי גארנט, מילר, פרינס ומרטין יש 60 שנות NBA במצטבר, ועדיין הממוצע של מינסוטה עומד על קצת יותר מחמש. ככה זה כשיש רק קשישים וילדים.

למינסוטה יהיו בעונה הקרובה שלושה רוקיז וארבעה שחקני שנה שניה. קארל אנתוני טאונס ואנדרו וויגינס ירכזו את מירב העניין, אבל שימו עין על ההחתמה המעניינת של הקיץ, נמנייה בייליצה. בליגה שהולכת לסמול בול, בייליצה יכול להיות 4 מושלם. הוא עדיין יצטרך להתרגל לפיזיות של ה-NBA. גארנט ינסה ללמד אותו באימונים בדרך הקשה.

מי שאחראי על הפרוייקט הזה הוא מייק מיצ'ל. פליפ סונדרס שמתפקד כמאמן ראשי ו-GM נלחם במחלת הסרטן, ועל פי הדיווח האחרון מצבו לא טוב. נאחל לו מכאן לחזור לבריאות מלאה, ולמגרשים.

קווין גארנט שחקן מינסוטה טימברוולבס עם קווין מרטין. AP
המבוגרים האחראים. קווין מרטין וגארנט/AP

מה מי מו

חמישייה: ריקי רוביו, זאק לאבין, אנדרו וויגינס, קווין גארנט, קארל אנתוני טאונס.

ספסל: ניקולה פקוביץ', נמניה בייליצה, זאק לאבין, שאבאז מוחמד, אדריאן פיין, גורגי ג'נג, תיוס ג'ונס, דמיאן רודז', אנדרה מילר, טיישון פרינס.

מאמן: סם מיצ'ל (עונה שישית בליגה).

מועמד לפריצה: סם מיצ'ל אמר בימים האחרונים שזאק לאבין יפתח בחמישיה. ללאבין יש הרבה מה ללמוד, ונראה שיש לו את האופי המתאים בשביל ללמוד את זה. אולי זה הרושם שתחרות ההטבעות השאירה, כשלאבין נראה כמו המקצוען היחיד באולם. ב-40 משחקים שפתח בחמישייה, לאבין העמיד ממוצעים של 13.8 נקודות, 5.1 אסיסטים לעומת 3.5 איבודים, וקלע באחוזים לא רעים לגארד רוקי (42 אחוז מהשדה, 35 אחוז משלוש). לאבין לא רכז, אבל עשה עבודה לא רעה בתפקיד. דווקא העובדה שהוא לא אמור להיות הכוכב הגדול של הקבוצה אמורה לדחוף אותו קדימה בלי הלחץ.

מועמד לדעיכה: בארבע עונות ב-NBA ריקי רוביו החמיץ 40 אחוז מהמשחקים שלו, שזה קצת יותר גבוה מהאחוזים של הספרדי מהשדה. הוא מנהל משחק מעולה ושומר מצויין, אבל הוא גם השחקן שמהשומר שלו תבוא העזרה במשחקים של מינסוטה. חוסר היכולת לייצר נקודות, כמו גם העובדה שהגוף שלו לא עומד בעומס של ה-NBA, עלולים לדחוק אותו הצידה מהעתיד של הוולבס.

אקס פקטור: האם אנדרו וויגינס הוא הסופרסטאר שחזו שיהיה לפני הדראפט? אצל הגדולים ביותר הגיעה שיפור משמעותי בעונתם השניה בליגה, גם אחרי עונת רוקי טובה (לברון, דוראנט, דייויס). איכשהו נראה שמוויגינס לא מצפים לזה. אולי זה רק דירוגי הפנטזי לעונה הקרובה, אבל נראה שהציפיות מוויגינס הונמכו. בשנה השניה שחקן, גם צעיר, אמור להגיע מוכן יותר, חזק יותר, חד יותר. לפי משחקי האימון הראשונים של מינסוטה הוא עדיין לא שם.

ריקי רוביו מינסוטה טימברוולבס. AP
בדרך למטה. ריקי רוביו/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: הנוכחות של קווין גארנט מבגרת את מיניסוטה בשלוש שנים תוך קיץ אחד. מינסוטה מסיימת את העונה עם שלושה פרסים אישיים: השחקן המשתפר לוויגינס, רוקי העונה לאנתוני טאונס, והשחקן השישי לקווין מרטין. כולם עובדים בשביל מטרה אחת משותפת ומינסוטה עושה מילווקי ומגיעה לפלייאוף עונה אחת בלבד אחרי שהייתה הקבוצה הגרועה בליגה.

תסריט פסימי: קווין גארנט צועק וצועק אבל אין מי שישמע. וויגינס נקבר תחת הלחץ ואנתוני טאונס מתוסכל מכך שניקולה פקוביץ' משחק יותר דקות ממנו. קווין מרטין מתוסכל מהירידה לספסל, וכשהוא על הפרקט לא סופר אף אחד לידו. רוביו שוב פצוע. עוד עונת לוטרי וכולם רק רוצים לברוח.

תחזית: העתיד של מיניסוטה נראה מבטיח, והשאלה היחידה היא האם העתיד הוא עכשיו. אנדרו וויגינס, זאק לאבין, קארל אנתוני טאונס וגורגי ג'נג הם גרעין מעולה. יש שתי סיבות עיקריות למה זמנם טרם הגיע: האחת היא החוזק והעומק של המערב. השנייה היא שסם מיצ'ל לא מספיק טוב בשביל להוביל את הפרוייקט הזה. קווין גארנט נותן למיצ'ל קרדיט בתור מי שעזר לו להתבגר (שיחקו יחד במינסוטה). בעונותיו כמאמן ראשי בטורונטו, מיצ'ל הוביל את הקבוצה לפלייאוף, אבל לא הצליח לעשות יותר מזה. מינסוטה תעשה קפיצה מה-16 ניצחונות בעונה האחרונה לאיזור ה-35. הם צריכים את העונה הזו בשביל לבשל טוב יותר את השחקנים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully