וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאור פישר: "הפועל ירושלים היא הקבוצה הכי טובה בארץ"

6.10.2015 / 15:30

פרויקט פתיחת העונה בליגת העל יוצא לדרך: סנטר נבחרת ישראל מרוצה באדום, מסביר למה לא חזר לצהוב ("זו היתה החלטה שלי, מכבי כבר לא שולטת בשוק"), אומר מה דעתו על סוגיית המתאזרחים ("יכול להבין את הכעס") ועל הכרטיס האבוד ליורוליג ("נשדדנו"). ראיון

ניב אהרונסון

דיאור פישר, מי הקבוצה הכי טובה בישראל?

"הפועל ירושלים. ללא ספק".

אתה לא מהסס.

"כי אנחנו האלופים, וגם העונה ירושלים היא הקבוצה הטובה ביותר. יש לנו את המאמן הכי טוב, את השחקנים הישראלים הטובים ביותר. יש המון דברים שבהם אנחנו הכי טובים".

דיאור פישר שחקן הפועל ירושלים. ניב אהרונסון
אין היסוסים, אין חרטות. דיאור פישר/ניב אהרונסון
"אין מה לשאול בכלל למה לא הצטרפתי למכבי. זו היתה ההחלטה שלי. אנשים רגילים לראות אותי בצהוב? עברו מאז כמעט שש שנים. אלו זמנים אחרים"

הזיכרון האחרון של דיאור פישר מליגת העל הישראלית אינו חיובי במיוחד. לפני חמש שנים וחצי, בגמר הפיינל פור, הוא קלע ארבע נקודות בלבד למכבי תל אביב וצפה בבריאן רנדל ובג'רמי פארגו מוליכים את גלבוע/גליל לניצחון סנסציוני ולזכייה באליפות. עכשיו הוא חוזר, חמוש בתעודת זהות כחולה, כשמאחוריו שני קמפיינים בנבחרת ישראל, אבל הוא כבר לא ילבש צהוב - אלא את האדום של ירושלים.

ולמה הוא לא חזר לקבוצה שבה שיחק במשך שתי עונות? גם לפישר עצמו אין תשובה ברורה.

היתה לך עונה טובה בקאזאן, עם 13.1 נקודות למשחק ביורוליג, ובינתיים מכבי תל אביב איבדה את האליפות בעיקר בגלל מחסור בישראלים. אז איך זה לא הוליד שידוך מחודש?

"אין מה לשאול בכלל למה לא הצטרפתי למכבי. אני לא יכול לדבר בשם מכבי. זו היתה ההחלטה שלי. ירושלים השתנתה, המנטליות שלה להשיג ניצחונות השתנתה. תמיד היה חסר כאן משהו, ובעונה שעברה הקבוצה הוכיחה שהיא יכולה לזכות באליפות, ולא במקרה או בטעות.

"אנשים רגילים לראות אותי בצהוב? עברו מאז כמעט שש שנים. אלו זמנים אחרים, תקופה אחרת, ואני נרגש להיות חלק מהקבוצה שמתקדמת ונמצאת בקו עלייה. זה העידן החדש שלי".

מכבי דיברה איתך בכלל במהלך הקיץ?

"אני לא יודע, רק הסוכן שלי יודע. אבל דיברתי עם דני פרנקו ועם אורי אלון, שאמר לי שהוא מאמין בי וביכולת שלי לתרום לקבוצה, הוא לא נתן לי להרגיש שמדובר בעסקים אלא במשפחה, נתן לי הרגשה של בית. זה קסם לי ומשך אותי לקבוצה. היה בכך חלק גדול בהחלטה שלי להגיע.

"דברים השתנו", פוסק פישר. "מכבי היא כבר לא הקבוצה היחידה ששולטת בשוק. את רואה שחקנים כמו יותם הלפרין, ליאור אליהו, דנטה סמית' שקרע את הליגה בשנים האחרונות, והם בוחרים לחתום בהפועל ירושלים. מבחירה, לא כברירת מחדל. וירושלים לא עוצרת, היא ממשיכה. זו הסיבה שאני חושב שהיא עושה משהו מיוחד, ושקיבלתי החלטה נכונה כשהצטרפתי אליה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דיאור פישר שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
עבר מספיק זמן. פישר במדי מכבי תל אביב/יותם רונן
"ירושלים נשדדה. היא היתה אמורה להיות ביורוליג, אבל בגלל העובדה שמכבי נמצאת בדרג הראשון של הרישיונות לליגה, היא נשארה שם"

לא רצית להמשיך לשחק ביורוליג?

"כל שחקן רוצה לשחק ברמות הכי גבוהות, וברור שזו היורוליג. אבל ירושלים נשדדה. היא היתה אמורה להיות ביורוליג, אבל בגלל העובדה שמכבי נמצאת בדרג הראשון של הרישיונות לליגה, היא נשארה שם. אני לא חושב שהיורוקאפ פחות תחרותי או שהוא נחות מהיורוליג, כי כששיחקתי בקאזאן ולא הצלחנו לעלות לטופ 16 – עברנו ליורוקאפ והתחרות היתה ברמה גבוהה. אז אני שמח לשחק גם במפעל הזה".

אמרת שירושלים נשדדה?

"כן, כי כל קבוצה שזוכה באליפות, זוכה באופן אוטומטי בסיכוי לשחק ביורוליג, בטח כשיש לה בסיס אוהדים רחב ואולם מפואר. הרגשתי שירושלים צריכה להיות ביורוליג, אבל זה לא קורה, אז נצטרך לעשות כמה דברים על הפרקט כדי לשחק שם בעונה הבאה. אני מבין איך הדברים עובדים, וזה המצב כרגע".

מה השתנה כאן מאז עזבת ב-2010?

"הרבה דברים. שחקנים בירושלים, ובליגה בכלל, לא פוחדים לשחק מול מכבי כמו בעבר, הם לא פוחדים גם אם הם עושים טעות. יש יותר אוהדים שבאים למשחקים, יש מגרשים חדשים הכדורסל נהיה פופולרי יותר".

בשנה שעברה לא היו הרבה ישראלים במכבי. היא נחלשה לדעתך?

"אני לא חושב שמכבי חלשה, זו קבוצה עם מסורת, ולגבי ההפסדים - דברים קורים. אבל אני לא מודאג לגביהם. כל מה שאני יכול לשלוט זה על עצמי ועל מה שקורה בהפועל ירושלים".

דיאור פישר שחקן קאזאן. GettyImages
עבר הרבה תלאות. פישר בקאזאן/GettyImages
"הייתי בחו"ל כל כך הרבה שנים, ואני רוצה שהילד שלי יבין את השורשים שלו ויבין מאיפה הוא הגיע"

מאז עזב את ישראל, נדד פישר בין ספרד, אוקראינה, גרמניה ורוסיה; הוא שיחק בחמש קבוצות שונות בחמש שנים, ובאף אחת מהן לא שרד לעונה שנייה.

עכשיו, בגיל 33, הוא חוזר. לפני ארבע שנים נישא למיכל ארמי, שאותה הכיר עוד מהימים ששיחק בתל אביב, ויש להם ילד בן שנה. "אני אוהב את האוכל התימני שהמשפחה של אשתי מכינה. זה פיקנטי, ומנקה לי את המערכות בגוף כמו שצריך", צוחק פישר.

הסנטר, שנולד בפנסילבניה, לא מתחייב שישתקע בישראל לאחר הפרישה. "אני לא יכול לענות על כך עכשיו. כשאסיים את הקריירה אחשוב על כך. בינתיים אני ממצה כל יום עד תומו".

מה הביא אותך בחזרה לישראל אחרי המסע שעברת באירופה?

"התבגרתי. מה שהכי חשוב לי עכשיו, אחרי הרבה שנים בהמון קבוצות, זו המשפחה. היו לי הצעות באירופה, אבל הייתי בחו"ל כל כך הרבה שנים, ואני רוצה שהילד שלי יבין את השורשים שלו ויבין מאיפה הוא הגיע. ישבתי עם אשתי, והחלטנו להיות קרובים לבית".

אולי הגעת שנה אחת מאוחר מדי, כי פיספסת את הזכייה ההיסטורית של ירושלים באליפות?

"ממש לא. אני חושב שכל דבר קורה מסיבה מסוימת, ומקווה שגם העונה נצליח להוציא את מלוא הפוטנציאל שלנו. גם השנה המטרה שלנו היא לזכות באליפות. אי אפשר להסתפק בפחות מזה בעידן החדש של הפועל ירושלים".

איך זוכים בשתי אליפויות רצופות? חולון, גליל וחיפה לא הצליחו.

"צריך המון לב, עבודה והקרבה, אני מקווה גם שכל השחקנים יתחברו כמה שיותר מוקדם ויהיו מחויבים. הקבוצה התחזקה ביחס לעונה שעברה. אי.ג'יי רולנד יהיה אחד הגארדים המהירים בליגה והוא גם שחקן הגנה נהדר. אני מתחבר לפילוסופיה של פרנקו, הוא מאמן של שחקנים".

שחקן הפועל ירושלים אי ג'יי רולנד. קובי אליהו
"אחד הגארדים המהירים בליגה". רולנד/קובי אליהו
"ממה שאני רואה, אני חושב שדונטה יהיה המנהיג בקבוצה. כולם מקבלים את זה ומבינים שהוא טיפוס כזה, של אחד שמוביל"

על אף ההכרזות המבטיחות והציפיות שרק הולכות וגואות, פתיחת העונה לא עברה בינתיים בצורה חלקה בירושלים. הקבוצה הודחה כבר ברבע גמר גביע ווינר בידי הפועל תל אביב, לאחר שפישר קלע שתי נקודות בלבד. "לפני המשחק הייתי רק בשלושה אימונים עם הקבוצה, ואי אפשר להתחבר כל כך מהר", מנסה הסנטר להסביר.

אי אפשר לראיין שחקן בירושלים בלי לשאול אותו על התופעה ושמה דונטה סמית'. "הוא מסוג הטיפוסים שצריך להבין אותם", מנתח הסנטר את חברו לקבוצה. "היה לי 'קליק' איתו מהיום הראשון. הוא בחור נהדר. כשחקן הוא מאוד ורסטילי ואינטליגנטי, מנהיג, מסוג השחקנים שאתה רוצה לשחק איתם. הוא ממש ברכה לכל קבוצה".

אבל אתה יודע, הוא גם אוהב להעיר לחברים שלו על הפרקט, לפעמים הוא ממש גוער.

"זה טוב שהוא מעיר, כי גם אני כזה".

מי המנהיג של ירושלים?

"ממה שאני רואה, אני חושב שדונטה יהיה המנהיג בקבוצה. כולם מקבלים את זה ומבינים שהוא טיפוס כזה, של אחד שמוביל".

אבל יש עוד שחקנים דומיננטיים, כמו ברייסי רייט, אליהו, רולנד ואתה. איך מתמרנים בין קרבות האגו שעלולים להתפתח?

"אם יהיה פיצוץ? אי אפשר לדעת. עד עכשיו באימונים הכימיה מצוינת ואין ענייני אגו, ואני דווקא הראשון שיודה אם היו דברים כאלו בקבוצה. מהאינטואיציה שלי, ואני בדרך כלל לא טועה לגבי אנשים, אני לא רואה את הפיצוצים האלה קורים אצלנו".

לא מעט שחקנים בירושלים כבר עברו את גיל 30. אתה לא חושש שזה יפגע בכם ככל שהעונה תתקדם? סבלתם מזה בעונה שעברה בקאזאן.

"היו פציעות בקאזאן ככל שהעונה התקדמה, אבל היו לנו הרבה טיסות וזה לא היה קל. העובדה שיש בירושלים שחקנים בוגרים יותר דווקא טובה. אני בטוח שהצוות המקצועי יידע לחלק נכון את דקות המשחק".

שיחקת כבר עם אליהו במכבי ובנבחרת.

"יש בינינו כימיה, וגם היינו אחד נגד השני בליגה הספרדית, כשליאור שיחק בוויטוריה ואני בריאל מדריד. אני אוהב לשחק איתו. הוא יודע איפה אני אוהב להיות על הפרקט, גם אני יודע איך יותר נוח לו ומה החולשות והיתרונות שלו".

שחקן הפועל ירושלים, דונטה סמית'. יוסי ציפקיס
המנהיג. דונטה סמית'/יוסי ציפקיס
"אני יכול להבין את הכעס על תופעת המתאזרחים. אני מבין שחושבים איך שחקנים כמו רוצ'סטי זוכים באזרחות כל כך מהר"

בשבועות האחרונים התחוללה סערה בכדורסל הישראלי סביב סוגיית המתאזרחים, לאחר שהתברר כי טיילור רוצ'סטי ישחק במכבי תל אביב על תקן ישראלי.

"אני יכול להבין את הכעס, ומאיפה הוא מגיע. אני מבין שחושבים איך שחקנים כמו רוצ'סטי זוכים באזרחות כל כך מהר. אני לא מבין את זה כל כך, אבל זה המצב. האם זה פייר? אני לא נמצא במעמד להגיב לגבי זה".

אולי דווקא כן. אתה נשוי לישראלית, שיחקת בנבחרת שנתיים.

"אני רוצה לתרום למדינה מסיבה מסוימת, בשביל אשתי, הבן שלי והמשפחה שלי. ולגבי אזרוח של אחרים - מי אני שאקבע? אני לא יכול לקבוע דברים כאלו. אלו החיים".

שחקנים כמו קורי קאר וטוני יאנגר חיכו שנים רבות לפני שקיבלו אזרחות.

"זה התהליך עבור חלק מהאנשים, אחרים מקבלים את זה מהר יותר. אני זכיתי לקבל אזרחות במהירות".

אתה רוצה להמשיך בעונה הבאה בנבחרת?

"כן. כי עבורי לשחק בנבחרת היתה חוויה שאין לי מילים להגדיר אותה. הלוואי וזה לעולם לא יסתיים. אני אוהב את ארז אדלשטיין, את החברים שלי לנבחרת. זו היתה חוויה נהדרת".
- לאן הנבחרת הולכת? יש בסגל לא מעט שחקנים ותיקים.
"הבחורים מתבגרים, אבל יש גם שחקנים צעירים כמו שון דאוסון. יהיו חילופי דורות, זה טבעי. שחקנים אחרים ייכנסו לנעליים של שחקנים מבוגרים יותר".

לא נחת בקיץ הקודם וגם לא בקיץ הזה.

"זה קשה, אבל אני גם מכין את הגוף שלי בהתאם. אני לא יכול לנוח עם הלו"ז שלנו, הוא מאוד אינטנסיבי".

יש משהו שאנחנו עוד לא יודעים על המשחק שלך?

"אני בסך הכל קולע ועושה הגנה. זה המשחק שלי. לפעמים חושבים או מצפים שאעשה משהו מטורף, אני שחקן פשוט, שקולע, רץ וחוסם. זה הכל".

דיאור פישר שחקן הפועל ירושלים. ניב אהרונסון
רוצה לתרום למדינה. פישר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully