וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניל ווק, מהסמלים של פיניקס בשנות ה-70, מת בגיל 67

ווק, שנבחר אחרי קארים עבדול ג'באר בדראפט 1969 וסבל לאורך הקריירה מהשוואות בלתי פוסקות לסנטר הלייקרס, מת בבית חולים בפיניקס בשל שלל בעיות רפואיות. שיחק בין היתר בהפועל רמת גן

ניל ווק, ניו יורק ניקס. AP
השראה לרבים. ווק במדי הניקס/AP

ניל ווק, מהסנטרים הבולטים ב-NBA בשנות בשנות ה-70, מת הלילה (בין שני לשלישי) בבית חולים בפיניקס בגיל 67. ווק, שנבחר שני בדראפט 1969 מיד אחרי קארים עבדול ג'באר (אז לו אלסינדור), שיחק בין היתר גם בהפועל רמת גן לקראת סוף הקריירה. בשבועות האחרונים חלה הידרדרות במצבו של ווק, שסבל לאורך השנים משלל בעיות רפואיות. בשנת 1988 התגלה סרטן בעמוד השדרה של ווק, בעקבותיו עבר ניתוח שהותיר אותו בכיסא גלגלים עד סוף ימיו. ברבות השנים הפך ווק להשראה לאלפים כשהתגלה כנואם מוצלח בהרצאות שהעביר.

כשחקן, ווק סבל במשך כל הקריירה מהשוואות בלתי פוסקות לעבדול ג'באר, שנבחר לפניו רק בשל הטלת מטבע. ווק לא הצליח לעמוד בציפיות הבלתי אפשריות שנוצרו בשל נסיבות בחירתו בדראפט, אבל עשה קריירה לא רעה משל עצמו. בחמש שנותיו בפיניקס הוא הספיק לרשום עונת שיא ב-1972/73, כשהעמיד ממוצעים של 20.2 נקודות ו-12.4 ריבאונדים, שהותירו אותו כשחקן היחיד של הסאנס פרט לצ'ארלס בארקלי שרשם עונה עם ממוצעים של לפחות 20 נקודות ו-12 ריבאונדים. לאחר מכן לשתי עונות בניו אורלינס ובניקס, וסיים את הקריירה עם קדנציות קצרות בונציה והפועל רמת גן.

בשנים האחרונות לחייו, לצד ההרצאות שהעביר על התמודדות עם מחלת הסרטן, עבד ווק בשלל תפקידים בפיניקס, כולל בארכיון התמונות של הפרנצ'ייז. "קיבלנו את החדשות בעצב רב, הסאנס תזכור ותעריך לעד את התרומה של ניל על ומחוץ לפרקט, עם יכולות הריבאונד והקליעה שלו ואחר כך בכל מיני משרות בארגון", נמסר מהסאנס.

ניל ווק, מכללת פלורידה. AP
השוואות לקארים. ווק במכללת פלורידה/AP
  • עוד באותו נושא:
  • ניל ווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully