וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר החשודים הוארך ב-3 ימים: "כמו פיגוע". הפועל ביטלה אימון

4.10.2015 / 12:29

החשודים בתקיפה: יואב נחשון, בן 20 מהרצליה ואסי בסנו, בן 27 מנתניה. במשטרה טוענים כי אחד משני העצורים תיאם אליבי עם קרוב משפחתו. הסנגוריה דרשה צו איסור פרסום מחשש לנקמה

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

אוהד מוכר של הפועל תל אביב נפצע קשה אתמול (שבת) אחרי שהותקף בגרזן על פי החשד על ידי כמה אוהדים המשתייכים לארגון אוהדי בית"ר ירושלים, "לה פמיליה". על פי דובר מד"א זכי הלר, בשעה 20:30 הגיע מידע על מספר פצועים בתגרה המונית ברחוב הרב יצחק ידידה פרנקל בדרום תל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי לשני פצועים שבהמשך פונו לבית החולים איכילוב. האוהד נפצע כשמספר אוהדים, על פי החשד של בית"ר ירושלים, ארבו לו ותקפו אותו בצורה קשה באמצעות גרזן.

האוהד הועבר לחדר ניתוח במצב קשה, נותח בשעות הלילה על ידי צוות רופאים מהמערך הניורוכירוגי והועבר להתאוששות כאשר מצבו הוגדר יציב. דובר בית החולים איכילוב מסר כי הוא אינו בסכנת חיים מיידית.

כאן נעביר דיווחים חיים על הההתפתחויות במקרה.

seperator

19:00: בעקבות תקיפתו של אוהד הפועל תל אביב אתמול על ידי חברי ארגון "לה פמיליה" אמרה ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני): "לא ייתכן כי מה שאמורה להיות פעילות פנאי מהנה של סוף השבוע תסתיים בטרגדיה. זו לא הפעם הראשונה שלה פמיליה עולים לכותרות בהקשר לא מחמיא. בפעם שעברה הם התקבלו בחיבוק גדול על ידי שרת התרבות והספורט, מירי רגב שטענה שהם דווקא 'חבר'ה נחמדים'. לצערי אינני מופתעת, ארגון שחורט על דגלו אלימות ושנאה ואז מקבל חיבוק חם מהממסד - למה לו לשנות את דרכיו?
אני מאחלת החלמה מהירה לפצועים ומתכוונת לפעול להוצאתם של לה פמיליה מחוץ לחוק.

"ומילה לשרה רגב: כמו שמיהרת להצטלם ולהתחנף ללה פמיליה בעבר כך ראוי שתזדרזי להוקיע ולגנות אותם כעת. להזכירך, את שרת הספורט של כולם".


14:24: מעצרם של שני החשודים המרכזיים בתקיפה הוארך בשלושה ימים. שמות החשודים הותרו לפרסום. הראשון הוא יואב נחשון, בן 20 מהרצליה. השני הוא אסי בסנו, בן 27 מנתניה. הם חשודים בתקיפה וחבלה חמושה. המשטרה ביקשה לפני תחילת הדיון להאריך את מעצרם בחמישה ימים, בית המשפט פסק לבסוף על שלושה (אבי אשכנזי).

14:11: רס"ב משה פויסטרו, חוקר המשטרה, טען בדיון כי המשטרה חושדת כי אחד החשודים תיאם אליבי עם קרוב משפחתו כדי לשבש את החקירה. על פי החוקר, החשוד השני אמר כי בעבר היה חבר לה פמיליה וכי בטלפון שלו נמצאה קבוצת הוואטספ הפעילה של הארגון. החשוד טען: "זה לא נכון, זה שקר". (אבי אשכנזי)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
החשודים בתקיפת אוהד הפועל תל אביב. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
החשודים בדיון להארכת מעצר/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי
וואליד באדיר מאמן הפועל תל אביב הזמני (במרכז) עם עוזריו. מגד גוזני
האדומים בלהם. באדיר והצוות המקצועי/מגד גוזני

14:04: אחד משני החשודים שנעצרו הוא לוחם בגולני. המשטרה טוענת כי השניים הם החשודים המרכזיים בתקיפה ולשניהם עבר פלילי עשיר. בתחילת הדיון להארכת מעצרם ביקשה הסנגוריה להוציא צו איסור פרסום, בטענה כי קיים חשש מפעולת נקם של אוהדי הפועל תל אביב (אבי אשכנזי).

13:38: עשרה אוהדים של הפועל תל אביב ניסו לתקוף שני אוהדים של בית"ר ירושלים בכניסה לבית המשפט בתל אביב. כוח היס"מ שהיה במקום גונן על השניים ואוהדי הפועל תל אביב נמלטו מהמקום. (אבי אשכנזי)

12:15: החל הדיון להארכת מעצרם של שני החשודים.

11:41: מנהלת הליגות הוציאה הודעה: "מנהלת הליגות מגנה את התקיפה האלימה והמזעזעת של גורמים עבריינים במחסן בדרום ת"א. אף שלא ברור מה המניע למעשה פשיעה חמור זה, מנהלת הליגות מייחלת להחלמתו המהירה של האוהד שהותקף. המנהלת בשיתוף ההתאחדות יזמה את תיקון החוק להכפלת הענישה בתחום האלימות בספורט ותמשיך לפעול על מנת למגר את נגע האלימות מהספורט. גם במושב הנוכחי שיפתח בשבוע הבא, מתכננת המנהלת את נושא קידום הקמת ביהמ"ש לעבירות ספורט שיוכל לפעול במהירות ובנחישות לנגע האלימות".

11:15: הפועל תל אביב הודיעה כי אימון הקבוצה שתוכנן להיום בבוקר "בוטל בשל ההלם בו מצוי המועדון נוכח ההתקפה האלימה והקטלנית כנגד אוהדי הקבוצה אמש". עם הגעת השחקנים למתחם האימונים נערכה שיחה, בה הם עודכנו בפרטים ובמצבו של האוהד הפצוע. עוד נמסר מהמועדון כי הוא "עוקב בדאגה ומתפלל כי האוהד ייצא מכלל סכנת חיים". נציגי השחקנים והצוות המקצועי הגיעו לחדר המיון כדי לחזק את המשפחה. שגיב יחזקאל אמר: "הגענו כדי להיות עם המשפחה של האוהד שהותקף רק בגלל שהוא אוהד של הפועל ת"א. כולנו בהלם. מה שקרה אתמול זה אירוע חמור ביותר שאסור שיקרה, בכדורגל ובכלל" (עמית גולדשטיין).

11:10: שופטת בית משפט השלום בתל אביב אורלי מוראל הרחיקה למשך 30 יום את אוהד הפועל תל אביב אלעד פינטו, שהיה מעורב באירוע אתמול. על פי המשטרה, פינטו נצפה על ידי שוטר שהגיע למקום כשהוא מכה את אחד מאוהדי לה פמיליה בגבו. "כאשר השוטר הגיע לעצור את פינטו, הוא חבט באוהד מתחת לעין", סיפר רצ"ב משה פויסטרו. סנגורו של החשוד, עו"ד אסף אוליבייה התרעם על החלטת המשטרה לעצור את החשוד ואמר: "הוא לא יודע מי תקף אותו. הוא לא מזהה אותם. מדובר ב-30 אנשים שהגיעו למחסני הקבוצה כשהם חמושים באלות, שרשראות מוטות ברזל ואבנים ותקפו את אוהדי הפועל תל אביב. אחד מחבריו של החשוד הוכה וגרזן ננעץ בראשו כשהוא פצוע קשה מאוד. ההבדל בין המקרה הזה למקרה בירושלים שלמזלנו זה לא עלה בחיי אדם. הוא זה שהוכה והותקף. לא הייתה סיבה שיגיע לפה". השופטת קיבלה באופן חלקי את גרסת הסנגור והורתה לשחרר את החשוד בערבות ולמרות שהמשטרה ביקשה להרחיקו ממגרשי הכדורגל עד תום העונה, השופטת החליטה על 30 יום (אבי אשכנזי)

אוהדי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
מארב מתוכנן היטב. אוהדי בית"ר ירושלים/יוסי ציפקיס

10:26: משטרת תל אביב הציבה כוחות יס"מ סביב בית המשפט בתל אביב מחשש לניסיונות של הפרות סדר מצד אנשי לה פמיליה ושל אוהדי הפועל תל אביב, שיבקשו לנקום (אבי אשכנזי)

10:23: עמותת "האדומים" הוציאה הודעה: "עמותת האדומים מזועזעת מהפיגוע וניסיון הרצח של אוהדי הפועל ת"א אמש בשכונת פלורנטין בת"א. העמותה קוראת לשרת הספורט לפעול ביחד עם המשטרה וגורמי האכיפה כדי להבטיח את שלומם של אוהדי כדורגל המגיעים לאצטדיונים לפני, במהלך ואחרי משחקים, כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם. יש לציין כי לא מדובר באירוע הראשון או השני בו מותקפים אוהדי הפועל ת"א לפני או אחרי השימוש בהסעה וברור לנו כי ההסתה המכוערת כנגד הפועל ת"א ואוהדיה היא זו שהביאה אוהדי קבוצה אחרת לבצע מעשה מטורף שכזה. העמותה קוראת להפסקה מיידית של האלימות סביב הכדורגל ונושאת תפילות לשלומם והחלמתם של האוהדים שנפצעו בפיגוע" (עמית גולדשטיין).

10:10: גורם בכיר במשטרת תל אביב: "אנחנו מתייחסים לאירוע של תקיפת אוהד הפועל תל אביב על ידי חברי ארגון לה פמיליה כאל פיגוע טרור עם כל מה שמשתמע מכך. זה אירוע חמור ביותר. העובדה שהתוקפים נעצו גרזן בראשו של הקורבן וגרמו לו לפגיעה חמורה ביותר היא חציית קו אדום".

במשטרה מנהלים מצוד אחר חשודים נוספים מהארגון שעל פי החשד היו מעורבים בתקיפה. מהחקירה הראשונית של משטרת מרחב יפתח בפיקודו של נצ"מ דוד גז עולה עד עתה כי חברי ארגון לה פמיליה הכינו מארב מתוכנן לאוהדי הפועל תל אביב בסמוך למחסן העידוד בשכונת פלורנטין, ביודעם כי ישובו מכפר סבא עם הציוד, כדי לאחסן אותו במקום. על פי החשד, בין שתי קבוצות האוהדים קיים סכסוך זה מספר חודשים וראשי לה פמיליה ביקשו לנקום באוהדי הפועל תל אביב ולפגוע בהם.

על פי ההערכה, במקום היו מספר לא קטן של אוהדי לה פמיליה שהיו מעורבים בקטטה האלימה, בסיומה נפצע באורח קשה מאוד אוהד יורי סלדצקי, המכונה יורי טאליבן (אבי אשכנזי).

אמבולנס מד"א. ראובן קסטרו
אמבולנס מד"א/ראובן קסטרו

09:45: תגובת ההתאחדות: "ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל פה את התקיפה העבריינית האלימה והקשה של אוהד הפועל תל אביב אמש. ההתאחדות תעשה ככל יכולתה, ותוך שיתוף פעולה מלא עם גורמי האכיפה ורשויות החוק, כדי למגר את נגע האלימות שמאיים על הכדורגל הישראלי והחברה הישראלית. אנו קוראים לכל אוהבי המשחק לכבד את החוקים, להימנע מכל אקט אלים ולהקפיד על ערבות הדדית שתבטיח את שלום כל האוהדים. אין שום סיבה בעולם לכך שאוהד כדורגל לא יחזור בריא ושלם לביתו בסיום משחק של קבוצתו האהובה".

08:45: בבית"ר קמו לבוקר של האשמות בדבר מעורבות אוהדי הקבוצה בתקיפת אוהד הפועל תל אביב אתמול ביפו, ואמרו: "נמתין לראות מה המשטרה אומרת, לא על הערכות כאלה או אחרות. ללא קשר, לא ניתן בשום מצב להכליל קהל שלם. שקומץ של קבוצה אחרת מועד זה קומץ, בבית"ר ממהרים להכליל ולהכפיש. גם אנחנו סובלים מקומץ שמנסה לפגוע בקבוצה ובמועדון, תפקיד המשטרה לטפל בכך" (אופיר סער)

08:02: שני האוהדים שנעצרו אכן משתייכים לארגון "לה פמיליה" (אבי אשכנזי)

07:30: דובר מרחב יפתח במשטרת ישראל הודיע כי נעצרו שני חשודים במעורבות בתקיפה: יליד 1996 מהרצליה ויליד 1988 מנתניה. השניים יובאו הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצר. כמו כן, צפויים להתבצע בקרוב מעצרים נוספים (אבי אשכנזי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully