וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמל כבר לא ראשון: מעמדו החדש של אליניב ברדה בהפועל באר שבע

3.10.2015 / 7:00

פרשת סרט הקפטן והכעס לאחר החילופים, מול הרצון העז להביא תואר לעיר. האכזבה של אליניב ברדה גדולה כמעט כמו הפרויקט עמו מתמודד ברק בכר בהפועל באר שבע. הבלוג של איציק יצחקי על מעמדו החדש של הסמל, כולל האופציות המפתיעות לקראת העונה הבאה והמסר להנהלה

one

בווידאו: השער היחיד של אליניב ברדה העונה, ב-0:4 על בית"ר ירושלים בגביע הטוטו

רגע לפני המשחק מול תון במסגרת הליגה האירופית, ברק בכר חיכה במנהרה בטדי לרגע המתאים. ככה, מבלי שאף אחד ישים לב, הוא פילס את הדרך לאליניב ברדה. "אתה פותח היום, אני מוציא אותך במחצית השנייה ואתה מעביר את הסרט למאור. מאור בוזגלו", לחש המאמן באוזנו של הקפטן. אף אחד מהשחקנים לא ידע מה עומד להתרחש. אפילו ברדה לא היה מודע לתהליך. במחצית השניה מול תון, יתחיל עידן חדש בהפועל באר שבע. ברדה כבר לא יהיה כשהיה, סדר הקפטנים עומד להשתנות וברק בכר מוביל את הקבוצה לעידן אחר – שבו סמלים כבר אינם שולטים בנעשה בקבוצה.

הגומלין מול תון, הרגע בו ברדה יצא החוצה מיד לאחר הרחקת שיר צדק, נתן את החותמת הסופית – ברדה כבר לא בטוח ברוטציה, והוא הראשון שמשלם את המחיר כשצריך. "הרגע הזה בו בכר לחש לברדה סוד מקצועי, הוא הרגע האחרון, לפחות עד עכשיו, שבו הוא שיתף אותו במחשבות כשחקן בכיר. מאותו רגע, היחסים הפכו להיות מאמן וקפטן. מאמן ושחקן, סליחה", תיאר זאת היטב אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה. כפי שתבינו מיד, סוגיית ברדה-בכר עשויה להסתיים רק בתום העונה. אם משהו לא ישתנה, ללא קשר לעתידו של בכר, השניים לא ינהלו בעונה הבאה מערכת יחסים של מאמן ושחקן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע בן שהר מחליף את אליניב ברדה. ברני ארדוב
הראשון שמשלם את המחיר. אליניב ברדה מוחלף/ברני ארדוב

אבל לפני שנגיע לסוף העונה, נכניס אתכם לתוך חדר ההלבשה של הפועל באר שבע. ברדה, לפחות על פי שחקנים במועדון, אינו לוחש על אוזנם דברים נגד בכר. "אבל אולי זאת הבעיה הגדולה ביותר של בכר", ניתח זאת שחקן בכיר. "ברדה הוא לא שחקן שכדאי להסתפק איתו בשמירה על יחסי מאמן-שחקן. אלישע לוי ידע לטפל בו נכון ולהתקרב אליו, והוא רק הרוויח מזה. זה נכון שהוא לא מלכלך על המאמן, אבל בתקופה של אלישע, הוא היה מרים את חדר ההלבשה באוויר לפני כל משחק. כשהוא לא שחקן קבוע בהרכב, והמאמן פחות סופר אותו, קצת קשה לו לבוא ולתת את הכול בשבילו. אסור לטעות, ברדה לא פועל נגדו, הוא פשוט לא מאמין שככה בכר מעריך אותו".

גורם בכיר במועדון אמר אתמול ש"יכול להיות שאתם לא מסתכלים על התמונה נכון. סיפור ברדה הוא לא אינדיבידואלי, כלומר אין כאן כוונה 'ללכת על הראש' של שחקן ספציפי. תראו מה קורה עם וואקמה. מתחילת העונה הוא כועס שהוא לא בהרכב, אז גם אצלו זה אישי?". אבל ברדה הוא קפטן. סמל בהפועל באר שבע. וככל שאנחנו מעמיקים בשיחות עם שחקני באר שבע, כך אנחנו מבינים את גודל האכזבה של ברדה מהמצב הקיים.

ברדה עצמו לא מסתיר את זה. במשחק נגד הפועל רעננה הוא בעט בבקבוק בעקבות החלפתו, אחרי הנחיתה משוויץ (אז הודחה הקבוצה מול תון לאחר שהוחלף) הוא שלח עקיצה למאמן שלו. "מדובר בהחלטות מקצועיות. אני יכול לכבד כל החלטה שלו", אמר אז. "גם לי זה מוזר, מצב חדש שלא הייתי רוצה שיימשך". כשנשאל האם קיים מתח בחדר ההלבשה בעקבות העומס בסגל, השיב: "אני משתדל לעזור לכל שחקן בקבוצה. למאמן יש כאב ראש חיובי". "אצל אלישע, ברדה לא היה עונה ככה", סיכם אותו שחקן שמכיר את ברדה היטב. "לומר שזה מצב שהוא לא היה רוצה שיימשך, זה להעביר את הכדור למאמן. תראה מה קרה מאז, כמה ברדה שיחק בהרכב. לא יותר מדן ביטון".

ספרנו. לברדה הופעה בודדת בהרכב של הפועל באר שבע. כמו דן ביטון, כמו וואקמה. אפילו פחות משלומי ארבייטמן, שעד לפני שני מחזורים לא ראה דקה העונה. ברדה סיפר השבוע בסביבתו כי "כל מה שבכר קובע מקובל עליי. אם הוא יחליט שאני פותח זה בסדר, ואם לא זה גם בסדר. הוא המאמן, ואני מכבד אותו". אלא שאחד ממקורבי החלוץ שאינו עובד במועדון, טען בפנינו אתמול ש"אפשר להבין את האכזבה שלו. תראה, בעידן שלו באר שבע פתחה עונה עם 13 ו-11 נקודות כשהוא בהרכב, וזה כולל ניצחון על מכבי תל אביב. היום יש לה שבע. בלי ברדה, עם סגל גדול ורחב בהרבה. תעשה את החישוב לבד".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
ברדה ודן ביטון פתחו באותה כמות משחקים אצלו. ברק בכר/ניב אהרונסון

אחת הסוגיות המעניינות העונה בבאר שבע קשורה לסרט הקפטן. ברדה נשאר הקפטן המוביל, אבל כפי שנחשף בוואלה ספורט, בכר החליט לקחת את תפקיד הקפטן השני ממאור מליקסון ואביתר אילוז, ובהמשך העביר אותו לבוזגלו, במהלך עליו ידע רק ברדה לפני המשחק בטדי. אלא שהקפטן הראשון נדחק לספסל, ומי שהפך להיות הקפטן הכמעט קבוע של הפועל באר שבע הוא מאור בוזגלו. מהלך מתוכנן? "כשברדה לא במגרש, אין שחקן יותר ראוי מבוזגלו להנהיג את באר שבע. ברדה כמעט לא במגרש העונה? מה לעשות, כך יצא", אמרו לנו בבאר שבע.

בבאר שבע לא ידעו לפרש את ההתנהגות של ברדה, שבינתיים לא באה לידי ביטוי באיומים, אלא בציטוטים. "עד עכשיו נתקלנו בציטוט פה ושם, ונראה שזה לא מפריע לבכר כל עוד ההתנהגות לא יצאה מפרופורציה. נכון, יש תחושה שבעונה שעברה הוא היה עושה יותר בחדר (הלבשה). אבל נזק הוא לא עושה. יש לו ירידה בדקות משחק, אבל ברק לא קובע הרכב לפי מידת הכעס של השחקנים. יש כאן פרויקט גדול ורציני, ואם הוא ייכשל העונה כל העבודה של שלוש השנים האחרונות תרד לטמיון. ברדה יודע שהוא לא עוד שחקן במועדון, גם אם הוא יושב על הספסל".

שחקני הפועל באר שבע מאור בוזגלו, אליניב ברדה. קובי אליהו
ידע על העברת סרט הקפטן רק לפני המשחק מול תון בטדי. אליניב ברדה לצד מאור בוזגלו/קובי אליהו

השאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא מה יקרה בעתיד בין ברדה לבכר. מעיון בחוזה של השחקן, שמסתיים בתום העונה הזאת, אגב, עולה כי לברדה הובטח תפקיד מקצועי בפרישה. ברדה נרשם לקורס מנהלים מקצועיים בראשותו של ד"ר איציק בן מלך, מקפיד להגיע לשיעורים. האם הוא יתפקד בעונה הבאה כמנג'ר מעל המאמן? על פי התכנון שלו, אם ירגיש שכוחו במותניו, ברדה יודיע בתום העונה להנהלת באר שבע שהוא לא פורש מכדורגל ורוצה להמשיך כשחקן פעיל. הנתון הזה מפתיע ביחס לתכנון של ההנהלה לגביו, שם בונים עליו על אחד משני תפקידים – מנהל מקצועי או עוזר מאמן. לברדה יש תעודת מאמן, אך לא תעודת פרו (לא יזדקק לה בשלב זה משום שבכל מקרה לא יהיה מאמן ראשי), אך הוא מתכוון ללמוד את הקורס הזה בעונה הבאה. בסיטואציה מסוימת, בה בכר יעלה על המסלול וימשיך לעונה נוספת, ברדה עשוי לבקש לעזוב את המועדון כדי לשחק. כל זה יקרה בכמה תנאים מצטברים: בכר יסיים את העונה בבאר שבע, בכר ימשיך עונה נוספת, ברדה לא יסבול מפציעה שמונעת ממנו להמשיך לשחק.

את ההחלטה הקשה ביותר, תצטרך לקבל בכלל אלונה ברקת. לא משנה מי יהיה המאמן בעונה הבאה, ברדה ימשיך בבאר שבע רק כשחקן שנספר ברוטציה של המאמן. אם "כוחו יהיה במותניו", כפי שברדה מקווה, ברקת תצטרך להציע לו חוזה מפתה חדש שישאיר אותו בקבוצה לעונה נוספת ויגרום לו לפרוש ולקבל תפקיד מקצועי במועדון. וברדה? בהיעדר בוזגלו ושהר, הוא כנראה ישחק מול מכבי פתח תקוה. אבל מעבר לכך, בינתיים הוא לקח החלטה לנשוך שפתיים, או כפי שסיפר לאחרונה לשחקנים בקבוצה: "אני פשוט לא אחד כזה שימוטט חלום של עיר שלמה בגלל אגו". ברדה רוצה מאוד להניף צלחת או גביע בתום העונה – כל תואר שיגרום לו ולעיר מעט נחת. ובעונה הבאה? ברקת, בכר, דקות המשחק והרצון לפרוש, כל אלה יקבעו מה יהיה – שחקן בהפועל באר שבע, שחקן בקבוצה אחרת, עוזר מאמן או מנהל מקצועי.

סמל באר שבעי, הוא יישאר בכל מקרה.

שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה עם אלונה ברקת. יותם רונן
ההחלטה הקשה ביותר תהיה שלה. אלונה ברקת עם אליניב ברדה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully