וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון עלתה לטורניר הקדם אולימפי, ואסיליס ספאנוליס פרש מהנבחרת

ריצת 0:24 לא הספיקה ללטביה, שנכנעה 97:90 ליוונים שיחוו כעת חילופי משמרות: הכוכב שקלע 16 הודיע על סיום דרכו בנבחרת, וכמוהו גם בורוסיס וזיסיס. איטליה - צ'כיה 70:85

שחקני נבחרת יוון חוגגים. AP
יגיעו לטורניר הקדם אולימפי בקיץ הבא/AP

נבחרת יוון הבטיחה הערב (חמישי) את השתתפותה בטורניר הקדם אולימפי לאחר שגברה 90:97 על נבחרת לטביה במשחק שהפגיש שתיים ממפסידות רבע הגמר ביורובאסקט. על פי השיטה, מפסידות רבע הגמר פוגשות זו את זו, כאשר במשחק השני יתמודדו איטליה וצ'כיה של ננו גינזבורג. לטביה והמפסידה של המשחק ייפגשו מחר למשחק על המקום השביעי, שגם הוא נותן את הכרטיס לטורניר הקדם אולימפי.

המשחק הראשון של הערב היה מוזר מאוד. לטביה פתחה בסערה ועלתה ל-5:16 תוך חמש דקות בדרך ל-17:24 בתום הרבע הראשון. היוונים סגרו את הפער במהרה ובאמצע הרבע השני דהרו קדימה ועלו ל-28:37, אלא שאז הגיעה ריצת 0:24 מטורפת של לטביה, בדרך ליתרון השיא שלה במשחק, 39:56, ארבע דקות בתוך המחצית השנייה. יוון שוב לא ויתרה ותוך שש דקות בלבד השלימה מהפך. היא הובילה לכל אורך הרבע האחרון בהפרש קטן, עד ששתי דקות לסיום ברחה ל-75:86, ממנו לטביה כבר לא חזרה. יאניס בורוסיס קלע 20, ואסיליס ספאנוליס 16, ניק קלאת'ס ויאניס אנטטוקומפו 15. בלטביה, כריסטאפס יאניסנוקס הוביל עם 22.

הרגע המעניין באמת הגיע מספר דקות לאחר הסיום, כשספאנוליס הודיע על פרישה מהנבחרת. אחד הווינרים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי היה שותף לשלל הישגים של הכדורסל היווני, בין היתר למדליית הזהב ביורובאסקט של 2005, הכסף באליפות העולם ב-2006, והארד ביורובאסקט של 2009. את האליפות הנוכחית, האחרונה שלו במדים הלאומיים, סיים עם ממוצעים של 11.4 נקודות, 2.3 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים למשחק. לאחר ההודעה של ספאנוליס, הודיעו גם יואניס בורוסיס וניקוס זיסיס על פרישה מהמדים הלאומיים.

שחקן נבחרת יוון ואסיליס ספאנוליס. AP
כל עוד הוא ממשיך לשחק באולימפיאקוס זה בסדר מבחינתנו. ספאנוליס/AP

במשחק הנוסף הביסה איטליה 70:85 על צ'כיה, והבטיחה גם היא את מקומה בטורניר הקדם-אולימפי. ננו גינזבורג יקווה להצטרף אליהם, וזה יקרה אם ינצח את לטביה מחר. אחרי מחצית ראשונה צמודה יחסית, ברחו האיטלקים ברבע השלישי, ומיתרון 41:44 רצו 4:18 וטסו ל-45:62, בעיקר בזכות אנדראה ברניאני שצלף מכל מקום. משם, צ'כיה כבר לא חזרה. אנדראה ברניאני סיים כקלע המוביל עם 21 נקודות, אלסנדרו ג'נטילה הוסיף 15 ודנילו גלינארי תרם 14. את המפסידה הוליך יאן וסלי המצוין עם 26 נקודות ו-12 ריבאונדים.

הטורניר הקדם האולימפי ייערך ביולי 2016 וישתתפו בו 18 נבחרות, שיחולקו לשלושה בתים, כאשר המנצחת של כל בית תשתתף באולימפיאדה עצמה. לאירופה יהיו בטורניר הקדם אולימפי חמש נציגות, הנבחרות שיסיימו במקומות 3-7 ביורובאסקט הנוכחי, כאשר שתי העולות לגמר יבטיחו כרטיס ישירות לאולימפיאדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מרקו בלינלי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
קלי קלות. בלינלי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully