וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באותו ראש: הפתיחה הנהדרת של תומר חמד בברייטון

15.9.2015 / 7:00

כשחלוץ הנבחרת חתם דווקא בברייטון רבים הרימו גבה. אחרי חודשיים וחצי הוא כבר עם ארבעה שערים ובראש טבלת הצ'מפיונשיפ. ההסתגלות המהירה, העזרה מכיאל וההשוואה לאוז'ואה

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בסרטון: ויין רוני שבר את שיא הכיבושים בנבחרת

"עקבתי רבות אחרי תומר חמד בשנים האחרונות. הוא גבוה, חזק, יש לו חוש מיוחד להבקעת שערים וניסיון בינלאומי רב. מדובר בחיזוק משמעותי עבורנו ואני שמח שהצוות המקצועי עבד מסביב לשעון כדי להחתימו. אין לי ספק שתומר יסתגל לצ'מפיונשיפ במהרה ויהווה איום משמעותי עבור הקבוצות היריבות".

בזמן שרבים פקפקו בבחירה של תומר חמד בברייטון, למאמן הקבוצה, כריס יוטון, לא היו כל ספקות. כבר מהרגע הראשון הוא ידע שחמד הוא בינגו; שהוא ישתלב בצורה מושלמת בקבוצתו ואף יבקיע שערים רבים. והוא צדק. הציטוט שעימו נפתחה הכתבה הגיע מעט אחרי חתימתו של השחקן בקבוצה - סוף יוני השנה. כחודשיים וחצי עברו מאז, ולחמד כבר ארבעה שערי ליגה בשישה משחקים. כן, כריס יוטון, שעקב אחרי החלוץ ורצה אותו עוד כשאימן את נוריץ', ידע על מה הוא מדבר.

תומר חמד כבש את שערו הרביעי בברייטון

תומר חמד עם החולצה של ברייטון. האתר הרשמי של ברייטון, אתר רשמי
זכה אמון מהרגע הראשון. תומר חמד מוצג/אתר רשמי, האתר הרשמי של ברייטון
אחרי שעבר את טבילת האש הראשונה, בפני חמד עומד מכשול נוסף: איך מתמודדים עם עוד 40 מחזורים? הצ'מפיונשיפ הינה ליגה ארוכה, ארוכה מאוד. מעט מאוד שחקנים יכולים לקחת חלק בכל 46 המשחקים שנערכים בה, ולכן הם נדרשים לחלק את הכוחות

אז מה עשה עד עכשיו חלוץ הנבחרת בחודשיים וחצי שלו בברייטון? ארבעה שערים (שני רק לצ'רלי אוסטין), 3.5 בעיטות לשער במשחק (חמישי בליגה, ראשון בברייטון), 1.5 כדרורים מוצלחים במשחק (שני בברייטון), 2.5 מאבקים אוויריים מוצלחים ו-1.2 מסירות מפתח. בנוסף, הוא קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין חבריו לקבוצה בפיפ"א 16 (74). וכל זה כחודשיים וחצי בלבד לאחר שהגיע לקבוצה חדשה ולליגה חדשה. הסתגלות מהירה כבר אמרנו?

חמד מסתבר, תמיד ידע לעשות את הבחירה הנכונה. זה התחיל כשעזב את מכבי חיפה לטובת מיורקה, כשכבר בעונה הראשונה שלו בליגה הספרדית כבש שמונה שערים. עונת 2012/13, השנייה שלו בקבוצה, הייתה עוד יותר טובה כשאותה סיים עם 11 כיבושים. ואז הגיעה הפציעה הקשה, הירידה ביכולת, ההצעה שברחה משטוטגרט ועונה עם שני שערים בלבד במדי מיורקה בליגה השנייה בספרד.

חמד לא ויתר. הוא התלבט רבות היכן לחתום עם תחילת העונה שעברה וכשהגיעה ההצעה מאלמריה, ששיחקה אז בליגה הראשונה, החלוץ לא היסס, חתם וסיים שוב עם שמונה כיבושים באחת הליגות החזקות בעולם. למרות שירד לליגה השנייה בספרד הן עם מיורקה והן עם אלמריה, היכולת הגבוהה שהציג עשתה את שלה, והחלוץ זכה להצעות רבות עם סיום העונה.

שחקן ברייטון, תומר חמד. טוויטר, אתר רשמי
שער הבכורה הגיע כבר במחזור השני. חמד בפעולה/אתר רשמי, טוויטר

כשבסופו של דבר החליט לחתום בברייטון, רבים הרימו גבה. מה פתאום בחר חמד דווקא בקבוצה שבקושי שרדה בליגה השנייה באנגליה? מסתבר ששוב, הוא ידע היטב מה הוא עושה. הצ'מפיונשיפ הינה ליגה קשוחה ואגרסיבית, ארוכה ומתישה. היא איננה מתאימה לכל אחד, אבל חמד, שידוע כשחקן פיזי מאוד ובעל משחק ראש נהדר, ידע לקראת מה הוא הולך, ובסופו של דבר, כך מסתבר, גם לקח החלטה נכונה.

שער הבכורה הגיע כבר במחזור השני, וכמה שהשער הזה היה חשוב. הן עבורו והן עבור קבוצתו החדשה. אמנם אותו שער הגיע מהנקודה הלבנה, אך הוא הגיע בדקה ה-94 ב-1:2 הדרמטי על פולהאם בחוץ, ונתן לברייטון תנופה אדירה לקראת ההמשך. השער השני שלו (וגם השלישי) הגיע במחזור החמישי כשכבש צמד בניצחון על איפסוויץ' (כולל שער ניצחון כמובן) ואת הרביעי כבש במחזור הליגה האחרון, ב-0:1 על האל (נכון, שוב מדובר בשער ניצחון).

ברייטון, שכמעט וירדה ליגה בסיום העונה החולפת, מצאה את עצמה לפתע מוליכה את אחת הליגות הקשות והקשוחות באירופה, עם 16 נקודות אחרי שישה משחקים - ארבע יותר מלקרדיף שנמצאת במקום השני. אמנם מדובר בליגה ארוכה מאוד (46 מחזורים), אך פתיחה כזו של העונה בוודאי תעניק לשחקנים, למאמן ולצוות המקצועי ביטחון רב לקראת ההמשך.

שחקן ברייטון, תומר חמד. Stephen Pond, GettyImages
פתיחה חלומית. חמד חוגג עוד שער/GettyImages, Stephen Pond
"לא רק שבירם הוא החבר הכי טוב שלי בברייטון, הוא גם החבר הכי טוב שלי מבין שחקני הנבחרת הלאומית", אמר חמד בראיון לתקשורת האנגלית. "הוא אמר לי הרבה מאוד דברים טובים על העיר ועל הקבוצה לפני שהגעתי"

"כשהגעתי לפה, ידעתי שההבדלים בין הצ'מפיונשיפ לבין הליגה הספרדית עצומים", אמר חמד לאחר שער הניצחון מול האל. "אני שמח מאוד שהצלחתי להסתגל במהירות רבה לסגנון הכדורגל כאן. יש עוד דברים שאני צריך לשפר ואני עובד עליהם, אבל זה נורמלי. ממשחק למשחק אני מרגיש טוב יותר; מרגיש נוח יותר בליגה. אני מרוצה מאוד בברייטון, החתימה כאן הייתה ההחלטה הנכונה והטובה ביותר. אמנם רק הצטרפתי לקבוצה, אך אני יכול להגיד שברייטון בשבילי היא כמו משפחה. אני מרגיש טוב. הדבר החשוב ביותר כקבוצה הוא שתמיד נהיה ביחד - ברגעים הטובים והרעים. אני מאושר שככה זה אצלנו; כך אנחנו יכולים להצליח".

אין זה מובן מאליו ששחקן הנבחרת התאקלם בצורה כל כך טובה בקבוצה הצנועה מהליגה השנייה בטיבה בממלכה. שחקנים רבים אשר מגיעים לראשונה לבריטניה, לעתים מתקשים להתמודד עם התנאים הלא-תמיד-קלים כמו הקור והגשמים לדוגמא. כאן רצוי להתעכב לרגע כדי להבין את משמעות הדבר.

חמד התאקלם במהרה הן בליגה הספרדית והן בליגה השנייה באנגליה - שתי ליגות שונות מאוד האחת מהשנייה. בנוסף, הוכיח החלוץ יכולת להתמודד עם לחץ הן בקבוצות תחתית שנאבקות על החיים שלהן בליגה (מיורקה ואלמריה) והן בקבוצה עם מטרות גדולות יותר דוגמת ברייטון של העונה הנוכחית, שפתחה בסערה וניצבת בראש טבלת הצ'מפיונשיפ.

תומר חמד שחקן אלמריה. GettyImages
התחיל טוב גם שם. חמד באלמריה/GettyImages

למזלו של חמד, היו כמה גורמים שעשו עבורו את הנחיתה בתחנה החדשה בקריירה רכה הרבה יותר. ברייטון איננה עיר אנגלית טיפוסית. היא נמצאת בדרום מזרח המדינה ונחשבת לאחת מערי הנופש המפורסמות בבריטניה. העיר שוקקת חיים, ובה תוכלו למצוא כמעט הכול - מחיי לילה תוססים, דרך קהילה הומו-לסבית גדולה ואווירה צבעונית וססגונית, ועד לסמטאות צרות ברחבי העיר המלאות במסעדות, חנויות עתיקות וברים.

סיבה נוספת היא כמובן הניסיון של החלוץ באירופה (הגיע למיורקה ב-2011) ויכולת ההסתגלות המהירה שלו בקבוצותיו הקודמות (מיורקה ואלמריה). הסיבה השלישית והלא פחות חשובה היא כמובן בירם כיאל, ששיחק עימו בעבר מגיל צעיר במכבי חיפה. חברו לנבחרת ישראל הגיע לברייטון בינואר 2015, וכבש שער כבר במשחק הבכורה שלו. כיאל שותף ב-18 משחקים בעונה שעברה (17 בהרכב) ובכל השישה ששוחקו עד עתה בעונה הנוכחית.

גם הקשר, כמו חמד, הסתגל במהרה לצ'מפיונשיפ ולברייטון, למרות שלו היה מעט קל יותר לאחר שהגיע מסלטיק השכנה. כיאל הפך עבור החלוץ החדש של הקבוצה את ההתאקלמות לקלה יותר, והרוויח גם הוא לא מעט מהצטרפותו - גם סקורר משובח וגם חבר ישראלי בקבוצה.

שחקן ברייטון, בירם כיאל. GettyImages
עזר לחברו להתאקלם. בירם כיאל/GettyImages

"לא רק שבירם הוא החבר הכי טוב שלי בברייטון, הוא גם החבר הכי טוב שלי מבין שחקני הנבחרת הלאומית", אמר חמד בראיון לתקשורת האנגלית. "הוא אמר לי הרבה מאוד דברים טובים על העיר ועל הקבוצה לפני שהגעתי".

"תומר בחור נהדר, אני מכיר אותו מגיל 13 או 14", אמר כיאל כשנשאל על חברו. "גדלנו איתו, עלינו יחד לקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה. אני מכיר אותו מצוין, אנחנו חברים טובים מאוד. שמרנו על קשר גם אחרי שעזבתי את מכבי חיפה. אנחנו תמיד מדברים ב-2 במאי שזה יום ההולדת של שנינו. גם המשפחות שלנו מאוד קרובות. אני ותומר מדברים על הכול, וכמובן שגם על כדורגל ועל נושאים משפחתיים. הוא הגיע לברייטון כדי לעזור לנו וכדי להיות חלק מהקבוצה. אנסה לעזור לו להתאקלם במהרה. הוא חלוץ שיעבוד קשה מאוד עבור הקבוצה. אני זוכר שסיפרתי לו על הדברים שעזרו לי להסתגל. סיפרתי לו שהשחקנים חביבים, שהמתקנים ברמה גבוהה ושהצוות הנהדר תמיד נותן לך הרגשה טובה".

אז אחרי ששיחקו יחד בקבוצות הילדים של מכבי חיפה, עלו יחדיו לקבוצת הנוער והמשיכו עד לבוגרת שאותה אימן דאז רוני לוי (שיחקו יחד בסוף עונת 2006/07 ובתחילת 2007/08 לפני שחמד הושאל למכבי הרצליה בינואר), סוגרים השניים מעגל בברייטון. לכיאל כמובן, חלק גדול בהתאקלמותו המהירה של החלוץ אך גם הוא בוודאי מרוצה מכך שחברו הטוב משחק עימו בקבוצה.

לאונרדו אוז'ואה שחקן לסטר סיטי. GettyImages
הגיע עד לפרמיירליג. לאונרדו אוז'ואה/GettyImages

כעת, אחרי שעבר את טבילת האש הראשונה, בפני חמד עומד מכשול נוסף: איך מתמודדים עם עוד 40 מחזורים? הצ'מפיונשיפ הינה ליגה ארוכה, ארוכה מאוד. מעט מאוד שחקנים יכולים לקחת חלק בכל 46 המשחקים שנערכים בה, ולכן נדרשים השחקנים לחלק את הכוחות. אם ימשיך בכושר הנוכחי, יחד עם חלוקת כוחות נכונה וקצת מזל בכל הקשור לפציעות, יוכל החלוץ בן ה-28 להשתמש בברייטון כמקפצה בדרך לליגה הבכירה בממלכה, עם קבוצתו הנוכחית או בלעדיה, כפי שעשה החלוץ הארגנטינאי, לאונרדו אוז'ואה.

אוז'ואה הגיע לברייטון בינואר 2013 מאלמריה (בדיוק כמו חמד) ואחרי שכבש 23 שערים בעונה וחצי נרכש על ידי לסטר, שעלתה בסיום עונת 2013/14 לפרמיירליג. הארגנטינאי הינו חלוץ רחבה קלאסי, גבוה וחזק, בדיוק כמו מחליפו בברייטון, שיקווה לעשות דרך דומה לזו שעשה אוז'ואה.

"אני יודע שהמטרה של ברייטון היא לסיים את העונה עם כרטיס לפרמיירליג. אתן מעצמי 100 אחוז בכל משחק כדי שבסוף העונה גם נשיג את המטרה הזו", תומר חמד, לאחר חתימתו בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully